Arm til VPI HW-19 mk. III

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei,

Jeg har et VPI HW-19 mk. III drivverk. Jeg har også en Rega RB-300 arm og oppgradering av denne er et alternativ. En annen mulighet er å kjøpe en brukt SME, f.eks. 3009 Series 2 Impoved.

Håper å få noen kvalifiserte synspunkter på mine forslag eller innspill på andre armer som kan matche drivverket uten å koste allverden - helst noe som finnes brukt.

Hilsen josi
 
P

Parelius

Gjest
Har ikke hørt spilleren din selv, men Regaarmen er jo ansett å være en god match til drivverket. Skulle du gå for en SME 3009 II imp. - som er en meget lett arm -, så antar jeg at du også må skifte PU, forutsatt at den du har i dag matcher Regaen.
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Har pløyd meg gjennom den nye SME 3009 tråden - masse nyttig info her. Er nok 3009 Series II som er tingen for meg med den Kiseki pu jeg har.

Hvordan vil Series II hevde seg mot en oppgradert Rega(tenker på Origin Live sitt "lodd" og nye kabler i armen)? Glad for alle synspunkter!

Mvh.
- josi
 

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.129
Antall liker
2.679
Sted
Kongsberg
Hei.

Hva slags Kiseki er det vi snakker om? ???

Er det snakk om f.eks. Purple Heart Sapphire eller andre av de dyrere modellene vil jeg tro at disse trives best i tunge armer, mao. 3009 (Series 1) eller 3009R om vi snakker om eldre armer fra SME.

Ellers er det værdt å vurdere VPIs egne arm; JMW-9 som virkelig har blitt en godbit. Jeg vet ikke om Lyric selger denne i "løs vekt", men om så er tilfelle får du en knakande god arm til en 7-8000. Denne kommer nok ganske nær Graham-armene i lyd - til en brøkdel av prisen.

Lykke til :)

Gunnar Brekke
 
P

Parelius

Gjest
Ellers er det værdt å vurdere VPIs egne arm; JMW-9 som virkelig har blitt en godbit. Jeg vet ikke om Lyric selger denne i "løs vekt", men om så er tilfelle får du en knakande god arm til en 7-8000. Denne kommer nok ganske nær Graham-armene i lyd - til en brøkdel av prisen.
Den er ikke bedre enn Graham da? Usammenliknbart selvfølgelig, men min Ortofon MC 3000 Mk II begynte først å synge i VPI-armen, men var "uten fot" i en Graham 2.0 på et Luxman 444 drivverk. Jeg tror den 9" armen til VPI er henimot genial (munnen for full, men likevel).
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei, Pick-up'en er en Kiseki Blue Silverspot.

JMW-9 armen er nok god, men blir i dyreste laget og er neppe enkel å få tak i brukt enda. Noen andre alternativer til RB300 som kan matche VPI HW-19 drivverket?

Mvh. josi
 
Topp Bunn