Armforslag

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Jeg vurderer med tid og stunder ny tonearm til min Pedersen moddede Gyro Dec, rett og slett fordi det virker som om det er en mismatch mellom Mørch armen min og Dynavector XX1 og Benz Ref2. Benz Ace er en bra match til Mørch, iallefall med tanke på sporing, men denne er ikke oppløst nok i mine ører.

Har tenkt litt på SME 309 (har lest at noen syns denne kan bli for "tørr"?), noen som har noen idéer om andre armer i prisklassen som kan være en bra match? Ser at noen mener Michell Tecnoarm og Origin Live Silver gir 90% av en 309, bullshit..?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Audio Origami PU7 ville definitivt vært mitt førstevalg. Tar du kontakt med disse hyggelige skottene kan det være du blir veldig overrasket over prisen også!

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Det var en lekker arm Trond! ::) Kan t.o.m. tilpasses m.t.p. masse og farge..! Skal ta en research på den ;)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Hei,
Jeg gikk fra en Mørch til en SME 309, og er meget fornøyd!! Jeg har ikke i et sekund oppfattet den som tørr! En herlig og engasjerende arm. En fantastisk match til min Orbe (Med G.P Armbord).

Mvh
Kjetil

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Hei! :) Hvilke forskjeller opplevde du når du gikk over til SME, Kjetil? Hadde du problemer med å få enkelte pu'er til å spore tilfredstillende i Mørch armen..?

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Hei,

Det var mye mer kontroll i bassen, mer luft og sortere bakgrunn.
Jeg hadde ikke noen problemer med sporing på Mørch DP6 armen. Men det var mye mere styr å få den til en SME 309. Jeg hadde mørch armen i endel år, og prøvde den med mange forskjellige p.u. Det er en fantastisk god arm, men for min del er uten tvil SME riktigere! Den største fordelen er hvor enkel den er å sette opp. Kunne godt tenkt meg å prøvd IV og V, men det er ikke så enkelt det:)

Mvh
Kjetil

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Hmm.. Slike utsagn gir vann i munnen Kjetil, hadde man bare kunnet få lånt den før kjøp..! Noe OHC sikkert ikke er villig til.. Den Audio Origami'en frister heller ikke så reint lite må jeg si.. ;D

Har forresten akkurat fått ordna opp i sporingsproblemene jeg hadde med armen min, så jeg kan jo kanskje nyte den litt framover.. ;) Hvis ikke fristelsen blir for stor da, noe den gjerne har det med å bli når det kommer til hifi...... ;D ;D

EDIT: Veit du forresten prisen på IV og V? OHC veit nemlig ikke, har ringt to ganger, men prisen er ikke listene deres...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kjetil_M skrev:
Hei,

Det var mye mer kontroll i bassen, mer luft og sortere bakgrunn.
Skjedde det noe med selve musikkgjengivelsen da?

(PS; spør av ren nysgjerrighet)

Mvh Vidar P

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Cundis skrev:
EDIT: Veit du forresten prisen på IV og V? OHC veit nemlig ikke, har ringt to ganger, men prisen er ikke listene deres...
Fikk oppgitt prisen på V'eren til 38.995,- veil fra OHC (Goldprint versjon). Standardversjonen er ca 1500,- lavere.

Jeg benytter også Gyrodec (std) og byttet ut RB300 med Series V før sommeren med stor suksess. Se evt tråd

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21680.0/all.html

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Takk for det SOA! :) Det var igrunn den prisen jeg regna med, ut ifra hva den koster i USA.

Etter det jeg kan lese i tråden din var det ikke noe tvil om synergien mellom Gyro og SME nei.. ::)

309 burde vel heller ikke gjøre en direkte dårlig jobb vil jeg tro, hvis man ikke har tålmodighet til å spare til en V ;D

Topp Bunn