Armvalg til Thorens

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Denne tråden er vel et slags sidespor til Milenkos tråd.

Selv har jeg en Thorens TD160 Super og baskes med.
Jeg valgte å selge min Rega RB300 til overnevntes 166MKII, og har gått i anskaffelse av en SME 3009 S2. Om det var et lurt valg vet jeg ikke. Er det noen som har synspunkt på dette?
Har alltid sett på klassiske Thorens og SME som gode parhester.
Og en ting til ... jeg har to armbord til SME´n - skråstilt og parallelt. Hvilket skal jeg bruke? Jeg skylder å si at headshellet er fixed(fast).

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Ja man skal ikke kimse av de klassiske horene. ;D

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
rolfozzy skrev:
He he ... jeg så det i siste liten ... en rettelig skriveleif, og den leifen da :-[ ;)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
160 super og SME 3009S2 var vel "den ultimate comboen" til denne prisen i sin tid.
Husker bl.a. at en av skribentene i danske hifi&elektronic hadde denne comboen.
Flotte produkter som både ser og høres bra ut
Mvh Jan I

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
anekdoten skrev:
rolfozzy skrev:
He he ... jeg så det i siste liten ... en rettelig skriveleif, og den leifen da :-[ ;)
Fort gjort. Jeg hadde forøvrig veldig bra resultat med Rega RB700 på min Thorens 160B Mk.II.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.928
Sted
Kongsberg
Hei.

Har du en RB-300 med gode lagre (eller en RB-700 eller RB-1000) er det ingen garanti for at du får bedre lyd med en SME 3009 Series II. Mange vil påstå at du ikke får det... Men det er selvfølgelig andre kriterier man kan legge vekt på i tillegg til lydkvaliteten. En klassisk Thorens ser helt "riktig" ut med en klassisk J-formet SME-arm.

Når det gjelder valg av montasje ville jeg gått for den "rette" montasjen (paralell med spillerens sidevegg). Velger du den skråstilte løsningen vil du ha minimal bevegelsesfrihet i forhold til å skli armen for å justere overheng (bare noen få millimeter hver vei). I og med at du har en arm med fast headshell med faste monteringshull for PUen, og ikke kan erstatte dette med et headshell med spalter, vil dette begrense justeringsmulighetene og valgfrihet når det gjelder PU.

Lykke til ;)

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Mmmmm ....
Ja, det koker vel ned til at noen liker mora, andre dattera.
Med tanke på at det aktuelle drivverket ble laget før Rega var påtenkt så ...

Topp Bunn