Ikke loddebolt - noe enda dummere - varmluftspistol.
Vel, Troikaen var jo i England for litt TLC. I mellomtiden ville jeg bruke ATOC9MKII. Kontaktene fra Cardas (som passer godt til de løse pinnene en må benytte når man har Troika-ARO) passet ikke i det hele tatt til pinnene på AT`en. Måtte benytte løse pickup-kabler. Siden disse kablene hadde kontakter uten noen form for isolering, tenkte jeg at jeg kunne benytte krympestrømper.
Greit nok - og dette har fungert fint.
Problemer oppstår når jeg skal fjærne disse krympestrømpene igjen (skal da montere Troikaen) - er rett og slett umulig å få disse av og blir litt utolmodig og klipper skiten av. Dumt - men naturlig, siden jeg ER dum.
Lodder på Cardas-kontaktene og Troika. Alt er fint. Helt til jeg kobler til spilleren. Hører med en gang at lyden ikke er som den skal. Av med arma og ser at det nok er Cardas-kontaktene som som ligger inntil hverandre. De må isoleres. Jeg tar det jeg har - som da er enda mere krympestrømpe. Her er det ikke snakk om å lære av sine feil. Dette er ille og enda værre blir det når jeg (i iveren) slår varmluftspistolen på max. Krymper strømpa, pickupen og en av kablene til arma i samme slengen. Pickpen hadde heldigvis (ikke at det egentlig gjorde noe forskjell) pickup-dekselet på. Dekselet smelta. cantilevergummien (eller hva det heter, det hvite bak nåla) er misfarget, men ser hel ut.
Etter at arma er koblet på igjen, aner jeg at lyden ikke her HELT som dens skal. Mer mudder enn før. Når jeg undersøker (det hvite feltet) med fingeren oppdager jeg at hele opphenget er klissete og at det løser seg opp når jeg tar på det.
Jeg har altså både ødelagt en nyrenovert Troika OG sørget for at jeg må re-wire Aroen. Bare rewiring av Aro kommer seg på fire tusen raske.