ASR - Friedrich Schäfers Entourage

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Overheating på ASR emitter II exclusive , er det å forvente ? Hadde kun dratt volumet til ca 66 en stund . låter jo bra da :-D
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    8.172
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg fekk sikringskrinsen til å tilte, eg også. Spelte for full guffe ei stund. Full guffe!

    Det er veldig tilfredsstillande at lydkarakteristikken ikkje endrar seg ein tøddel frå "passeleg høgt" til "svinehøgt". Det kjem sikkert av den gode volumkontrollen.

    Når det gjeld å finne noko betre enn Emitter 2 Exclusive, tenkte eg lenge på andre ting før eg enda opp med denne (nei, eg kjem nok ikkje til å bytte slik det ser ut no). Eg tenkte på rør, og såg nokre alternativ: Manley Neoclassic 500, McIntosh rørmonoblokker, VTL sine større beist, ARC sine toppmodellar, Rogue sine to største (og kanskje nokre få til i 3 - 500Wklassen). Men så var det dette med varmen, straumopplegget og ikkje minst rørskiftet som før eller seinare må komme). Både desse og transistorforsterkarar betingar stort sett separat for/effekt, og då vert det mykje stæsj, då også.
    Så var det dette med smaken. Eg må innrømme at ein full Manleypakke har kvalitetar som få (ingen) transistoroppsett vil ha. Det spelar svært engasjerande, dynamisk, finoppløyst (spesielt i triodemodus) og nyansert, men Emitter 2 Ex er svært nøytral, kanskje det mest nøytrale eg har høyrt av forsterkarar, og bassen kjem veldig godt gjennom. Så har eg ambiasjonar om å vurdere ein del komponentar som strengt tatt krev at anlegget mitt ikkje har for "glade fargar" om eg skal beskrive korleis dei høyrest ut.
     

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig kom eg til at "en liten stund" faktisk hadde vært 4 første sporene på Tools- Ænima samenhengende så ja den kan jo godt bli varm da.
     

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Tja..lydnivået ble ikkje målt . Men det var høg luftgitarfaktor :) . Det mest utfordrande med Tannoyane er hornet og delinga her . En del innspelingar kan fort ende opp med å bli litt stressande på veldig høgt lydnivå med Dc10t.
    Eg har opplevd at dac speler veldig inn her , og eg har vel lagt augene på master 7 frå audio gd som en god kandidat Som bør testast.

    ( Eg beklager den litt dårlige norsken Arve , men etter fleire år i det norske skulesystemet so er en blitt vranglært i ei god blanding av Norsk og dinna danske varianten )
     
    Sist redigert:

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Da er det vel på sin plass med den obligatoriske meldeplikten, i dag med en klinkende ny ASR Mini Basis MKIII fra Stereofil :)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Trivelig gjeng det der, og det er heller ikke første gangen jeg har lagt igjen penger der :) Handlet artig nok mitt forrige riaa-trinn der (MF V-LPS II) samt en RP6 + Exact pickup til redusert pris for noen år siden.

    Det er rett og slett god service, gode tips og råd som sålangt har samsvart med min smak og senere erfaring, ingenting å utsette på Stereofil.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    554
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    7
    Hei.

    Vurderer kjøpe en ASR Emitter1 av en kompis.
    Er typen uten batterisak.
    Koster vell 65k veil

    Pris vil vere fornuftig for noe sånt.
    Han gav 32k for 4-5år sidan(brukt).


    Mvh
    Oddemann

    NB! Nylig tilbake i hifiverden, og kan ingenting om priser lenger...
     
    Sist redigert:

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    400
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen av dere ASR eiere som har testet andre strømkabler på strømforsyningen (andre enn de originale som følger med)?

    Prøvde for morro skyld en Wireworld Electra Gold 5.2 som jeg hadde liggende og som jeg egentlig hadde tenkt å selge på bruktbørsen. For å si det sånn: Wireworldkabelen blir ikke lagt ut for salg ;)

    PS. Går ut fra at det ikke har noe for seg å bytte ut strømkabelen til batteripakka, eller....?

    OhYeah
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg vil tro det du beskriver med strømkabelen vil gjelde ganske mange komponenter og merker. Forskjellen hos meg ved å bytte ut kabel til effekttrinn for noen år siden, var klart hørbar, men ikke dramatisk. Jeg beholdt også den "dyre" kabelen.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    8.172
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ettersom ASR Emitter 2 har integrert kabelføring, har eg ikkje prøvd å skifte ut kabel her. Trur at heile opplegget med separate straumforsyningar an masse har stor innverknad på lydkvaliteten, og eg er difor redd for å "klusse" med Friderich Shäfer sine utvalde.
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Får vel melde meg inn her da som ASR venn. Da er vinylriggen komplett etter siste innkjøp av en Basis Exclusive. Etter flere år uten vinylspiller skal det nå spilles endel plater utover vinteren. Blir gøy.
     

    Vedlegg

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Da vil jeg melde min ankomst inn i ASR-klubbens venner med en ny ASR Mini Basis mkIII. Har bare hatt den i et par dager, koblet opp mot min nye Rega Planar 3 med Dynavector 20x2L. Veldig fornøyd så langt med ASR'en! Er en utrolig lekker sak!

    Stereo oktober 2016-7.jpg


    Er det noen som erfaring med settings på ASR'en for 20x2L pickupen?

    Stereo oktober 2016-4.jpg
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    IMG_1749[1].jpg

    Usikker om jeg har vært innom før, uansett, ett bilde av mitt trinn, Stereofil edition.
    Varmt? Aldri opplevd, selv med diverse oppå.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    400
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Noen her på "ASR-venngegruppen" som vurderer å selge sin Emitter II exclusive - helst "goldboard" modellen eller nyere? Har selv hatt en Emitter I exclusive i 4 år og ønsker å oppgradere :) Send meg gjerne en PM hvis du har eller kjenner til noen som vurderer å selge :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Etter sigende har det kommet en ny RIAA-versjon som overgår Basis Exclusive med større dynamikk og mere liv. Noen som har opplysninger/bilder/lytteinntrykk? Stereofil har visst solgt et par stykker.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Etter sigende har det kommet en ny RIAA-versjon som overgår Basis Exclusive med større dynamikk og mere liv. Noen som har opplysninger/bilder/lytteinntrykk? Stereofil har visst solgt et par stykker.
    ASR.jpg

    Er det dette du tenker på ?
    Veiledene Kr 44995,-
    Fristende:p:p
    Antagelig verdens beste RIAA-trinn!

    ASR Basis Exclusive er en platespillerforforsterker bygget for ihuga vinylfantaster, helt uten kompromiss. Med en vekt på 35kg, kondensator-kapasitet på over 1.300.000uf, internkabling i helt rent sølv og ekstern batteristrømmforsyning skal du lete lenge etter et mer imponerende RIAA-trinn, uansett pris.

    "...the ASR phonostage is the best unit I've experienced in all my ventures into cartridge land...the ASR allows the lowest levels of the music and the soundstage ordinarily obscured by noise products to come forth in much more pronounced fashion. We never suspected this ease and "airiness" in the classic analog recordings. This also forces me to conclude that the ASR is a ***** [five star] product and at the head of its class..."

    Harry Pearson
    The Absolute Sound
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ser slik ut, Torew. Marius skulle legge noe ut på hjemmesiden til Stereofil, og det skal bli spennende å få hørt på herligheten. Takk for linken.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    797
    Antall liker
    491
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hva er egentlig forskjellen fra den gode "gamle" exclusiven?

    Er ei stund siden sist jeg hadde av lokket, men om jeg husker rett ser det ut som om kondensator banken har blitt enda større en den var før?


    --
    Martin Sandvik
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Så vidt jeg skjønner kommer det en HV-versjon i tillegg til den som allerede selges for mellom 45 og 50k avhengig av antall innganger. Den nye vil vil være en High Voltage-versjon, og jeg har hørt pris på rundt 70.000 kroner.

    Jeg har blitt lovet å få en til test, men det skjer neppe før rett over nyåret, tror jeg.

    Roy
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    446
    Antall liker
    175
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    High Voltage er vel høyere merkespennig på kondensatorer med lavere esr og dermed noe raskere.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Deilig å få tilbake min gamle ASR. Skjønner ikke hvorfor jeg solgte den sist.

    DSC_0056.jpg


    Har ikke fått satt den i rack enda. Er for opptatt av å høre på musikk.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Hadde selv Emitter 2 Excl før og var veldig fornøyd med den. Men, må innrømme jeg savnet litt mer rå power og kraft, selv om den egentlig har det i overflod rent teknisk. Men de andre fordelene vant lenge over det.
    Kjekt bilde, digger høytalerne ( og selvfølgelig Asr;) og den avslappa hunden i stresslessen..Lytter den til musikk mon tro:)
     
    Sist redigert:

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    446
    Antall liker
    175
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Savner ikke kraft på denne.Den virker nærmest utømmelig men der er jo endel oppgraderinger oppigjennom og denne har også oppgraderingen på linjedelen som vel kom i 14.Hver strømforsyning har også egen kurs med UZ element som bare er ca.1,5mt.lang da sikingskapet er rett under der forsterkeren står.UZ elementer eller gammeldagse skruesikringer er nok bedre til hifi enn automater til hifi hvertfall til effektrinn.
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    446
    Antall liker
    175
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke prøvd så mye enda med plasering da jeg bare har hatt dem en uke.Spiller bra der di står med ca.0,5 mt. til bakvegg og 1mt til sofaen.Om di skal lenger ut må di nok flyttes 1cm om dagen :)
     

    Brotherlove

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2015
    Innlegg
    39
    Antall liker
    19
    Vet ikke om jeg blander deg med en annen audiofil men har du gitt opp plater og DIY?Tenker da på Norges heftigste platespiller underlag.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har ikke prøvd så mye enda med plasering da jeg bare har hatt dem en uke.Spiller bra der di står med ca.0,5 mt. til bakvegg og 1mt til sofaen.Om di skal lenger ut må di nok flyttes 1cm om dagen :)
    1 m på 100 dager er da ikke så ille. De er tunge, ja. Jeg ødela omtrent ryggen da jeg bar en slik en for noen år siden. Havnet hos kiropraktor.
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    446
    Antall liker
    175
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke prøvd så mye enda med plasering da jeg bare har hatt dem en uke.Spiller bra der di står med ca.0,5 mt. til bakvegg og 1mt til sofaen.Om di skal lenger ut må di nok flyttes 1cm om dagen :)
    1 m på 100 dager er da ikke så ille. De er tunge, ja. Jeg ødela omtrent ryggen da jeg bar en slik en for noen år siden. Havnet hos kiropraktor.
    Det er ikke pga tyngde men noen må ikke merke at di flytter seg ;)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har ikke prøvd så mye enda med plasering da jeg bare har hatt dem en uke.Spiller bra der di står med ca.0,5 mt. til bakvegg og 1mt til sofaen.Om di skal lenger ut må di nok flyttes 1cm om dagen :)
    1 m på 100 dager er da ikke så ille. De er tunge, ja. Jeg ødela omtrent ryggen da jeg bar en slik en for noen år siden. Havnet hos kiropraktor.
    Det er ikke pga tyngde men noen må ikke merke at di flytter seg ;)
    Uff da. Beklager. Glemte at du hadde bikkje.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    400
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    IMG_1187.jpg


    Meget fornøyd med min nyervervede ASR Emitter 2 exclusive. Og ja - det var forskjell fra min forrige Emitter 1 :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn