ASR Riia

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,lurer litt på asr mini basis riia til 7k...skal over på mc pu,og har valget mellom et nytt riiatrinn,ev stepup aktiv eller passiv.

Var en tråd om asr min,riiaen her for en tid tilbake,men finner den ikke igjen...noen her som besitter en?

Har et bra rør riiatrinn i forsterkern min,men det er kun for mm.

vurderer ev et jolida rørtrinn,og da ev asr trinnet,prismessig er det ganske likt,jolidaen får jeg prøvd,men asr er det verre med desverre..

Det er viktig å ikke trå feil her,og skal primært kjøre på mc low.

Håper noen kan si noe om asr mini

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har ingen personlige erfaringer, men kom forleden i snakk med en kar som noen mnd tidligere hadde kjøpt en. Han vurderte den som sin beste oppgradering og beste hifi-kjøp ever!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg er en lykkelig eier av en liten ASR riaa..som jeg ble så fornøyd med at jeg endte opp med å kjøpe en Emitter også :D
Bruker også MC med lav output, og det fungerer strålende(selv om den kunne vært mer brukervennlig med tanke på konfigurasjon), er støysvak og gir stor musikk-glede sammen med min ganske enkle rigg.(VPI Scout + DV pu). Anbefales på det varmeste!

O.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei igjen,ikke akkurat negativ omtale av denne hittil ... ;D

er det rør i dette trinnet,???

er det for både mm/mc??

Den store riiaen er ikke av interesse,grunnet stiv pris. ???

av asr er mini i tilfelle jeg vurderer...har jeg forstått det riktig,gjør et slikt trinn ikke annet enn å forsterke signal(men noen gjør det vel bedre enn andre,så det oppfattes vel på lyden og?)Ønsker å innvestere i noe skikkelig,som kan gi meg frihet til å bruke forskjellige pu er,et alt,som har blitt foreslått er stepup....på nåværende riia..da riia er integrert føler jeg at jeg låser meg litt fast ved å gå for stepup,hvis jeg i fremtiden bytter forsterker..da må jeg jo ev kjøpe riia allikevel,dersom jeg ikke finner en med riia i da...stepuper er vel uansettt salgsvare i så måte...stepup som er vurdert er Lundall,og en fra audionote.

Takker for innspillene,Espen

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Hei!

Har minien selv og er storfornøyd. Byttet fra en Musical Fidelity RIAA og forsjkjellen var STOR. Lav støy og mye mere dynamikk er noe som går igjen i mine ører. Bruker forretsten en Ortofon Rondo Bronze MC pickup på den.
Eneste liten minus jeg klarer og finne med den er at siden den har en så fantastisk bra evne til å pluke med seg alt som skulle finnes i rillene får jeg mye støre utslag på subsoniske frekvenser en før. (skeive plater etc.) Skulle ønsket at det var en subsonisk filter i den :(

Anbefales uansett på det strekeste.

Mvh

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei digiman77
Litt off topic,men håper det går likevel
Har fått rondo bluen nå (Tusen takk)
Har ikke fått lyttet på den ennå,men var det stor forskjell på rondo blue og bronze?
Hva er bedre med bronzen?
Mvh Jan I

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Hei!

Ikke så alt for stor forskjell egentlig. Litt mere luft i toppen og sporer en anelse bedre på noen av mine slitne «garasjesalg» skiver.
Er en bedre nål på den, men er ikke sikker om jeg hadde brukt de 1500,- ekstra på den om deler av vinylsamlingen var i noe mere oppegående stand.
Venter i spenning på Kontrapunkt B nå. Skal gi lyd fra meg her når den ankommer.

Mvh

Topp Bunn