Atles lille nye ytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Sitter her og venter på utstyr, venter på våren, venter på at rommet på magisk vis skal bli ferdig av seg selv.... :p

    I alle fall. Kinoen har blitt mindre, da jeg aldri fikk til rommet slik det stod. Har gått ned i størrelse, men forhåpentlig noe bedre proporsjoner slit at det kan bli levelig. RoomSim virker nokså fornøyd i alle fall.

    Rommet blir 3,95 x 4,5m. Tykt teppe på gulv, strategisk demping med Rockwool og gardiner til pynt. Primært hifi, men det blir 5.1 og projektor som sekundær funksjon.

    Hifi-delen blir Hegel H360 på nettverk, som mater et par Monitor Audio PL200II. Hegel blir også effekt til frontene i kinoen, matet av en Denon AVR4311.

    Rommet er på langt nær ferdig, det mangler lys, lister, maling og ca en million andre småting, men det går da framover. Ventetiden mot utstyret virker nokså uendelig, forøvrig.... :p

    Jeg liker premiumfølelsen man får når reklamemateriellet er "ordentlig" bok.
    HegelPL.jpg



    Hele rommet, ca 24kvm
    Kino1.jpg


    Kino2.jpg



    Bilde fra "foajèen". Her blir det gaming, popcornmaskin, kjøleskap og kattene som bor. Døren til venstre er inn til kinoen
    Kino3.jpg




    Og selve lytterommet, med og uten teppe (og de to eldste medhjelperne)
    Kino4.jpg


    Kino5.jpg
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Lånte billige høyttalere, surroundreceiver, ingen demping og høyttalere plassert etter innfallsmetoden, og lyden er akseptabel. Venter fremdeles på høyttalere og forsterker....


    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Det begynner å sitte nå. :) Lang vei og gå på innspilling, men det går i riktig retning!


    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Veldig vanskelig å ta bilde som yter den rettferdighet, men ja, de er lekre! :cool:



    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Snart ett år gått.

    Har droppet kino i dette rommet. Det fungerer så sykt bra i stereo nå, at det ikke er vits med annet.

    Oppsettet slik det står nå er Laptop med Roon, Nordost Valhalla2 USB til Hegel H360, Nordost Frey2 høyttalerkabel til Pl200II. Blue Heaven strømkabler og IsoTEK Sirius strømfordeler.

    Har jobbet mye med plassering og en del akustikktiltak. Fremdeles ikke i mål, det er man aldri. Men nå har jeg ikke noe som helst behov for oppgraderinger. Det låter skrekkelig bra på de parametrene jeg setter pris på. Målemessig er det mye å gå på, men det får bare være. Koser meg MYE med musikk nå, det blir brukt flere timer til dagen.

    Blir nok lite oppdateringer framover, da det går mest i musikk og lite spennende oppdateringer. :)
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Hei Atle. Har du muligheten til å måle kabinettene på høyttalerene for meg? På nettet finner man bare mål som viser bredde og dybde med føtter montert på. Lurer litt på hvor store Platinum 200 er i forhold til Gold 200 som jeg har nå. Fruen er ikke så alt for glad i store og dominerende høyttalere i stua. Flott oppsett forresten.
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    22 bredde, 30 dybde, 99 høyde

    Fra plint til topplate.

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Takk for at du målte. Har bare sett Platinum 300 ii "live" og den er ganske ruvende. PL 200 er ikke veldig mye større en Gold 200 da nei.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje dette kan hjelpe? Riktignok forrige versjon av Platinum 200, men størrelsen har ikke endret seg voldsomt. Gold 200 og Pl 200 i min stue for noen år siden.

    gold 200 og pl 200.jpg
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Fint bilde å sammenligne de to med. Er vel egentlig bare å begynne å spare opp til Platinum 200 ii da. Hvis ikke MA kommer ut med en ny versjon av PL serien i nærmeste fremtid da, slik som de nettopp har gjort med Gold serien.
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Da har økonomien blir sånn at jeg er nødt til å selge hele sulamitten.... :-(



    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Høyttalerne er fremdeles til salgs, om noen vil gjøre et kupp.

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn