aTV_v1 (White) vs. aTV_v2 (Black)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Er jeg gammeldags som synes v1 er mer funksjonell enn den nye sorte pucken? Jeg mener; den hvite utgaven har tross alt innebygget harddisk som lagring, mens pucken ikke har det...

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
HDD i ATV1 er så liten at du uansett må til med en server.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Nja, det spørs jo heeeeelt hva man skal bruke den til. ;) aTV (white) benyttes på barnerommet som lokal mediaklient/server (med en mengde animerte / barnefilmer på lokal HDD) tilkoblet en flatskjerm.

Kunne selvsagt benyttet "pucken" som klient til en mediaserver (som uansett går for min musikk). Men, jeg ser fortsatt ikke hvorfor pucken er bedre enn den gamle versjonen....

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Tjaa.

Er du fornøyd så er det vel bare å beholde den gamle eller hva?
Jeg ser jo på mangelen på lokal harddisk som en klar fordel, men det kommer jo ann på hva man ønsker. Tror nok at fordelen først og fremst består av et mindre og enklere produkt for apple å produsere(det er enkelt fortalt en strippet iPhone 4). Det resulterer i en veldig liten, dings som bruker svært lite strøm, null støy, men først og fremst en ganske hyggelig pris.

Med tanke på at den gamle versjonen kan oppgraderes med en broadcom Crystal HD brikke som vel skal støtte full 1080P(i motsetning til den nye) så ser jeg ikke det store poenget i å bytte da du strengt tatt ikke får særlig mye mer features(om noen?) med et nytt produkt.

Se forøvrig her, og sikkert en million andre sider for sammenligning:
http://www.digitaltrends.com/home-theater/new-apple-tv-vs-old-apple-tv-whats-changed/

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
For de som ikke er redd for å eksperimentere, så kan man oppgradere den gamle disken med en nyere 1TB type med et lite Sata/IDE adapter (+ en ekstra satakabel, slik at adapteret kan ligge løst inni boksen istedet for å koble den direkte til disken)
Man må da gjenopprette den nye disken i.h.t til hva firmware i ATV forventer, men dette har jeg mekket et script for, så det tar bare 5min. (Man trenger kunn en USB-penn på mellom 512mb og 2GB)

Topp Bunn