Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Syslet litt med gammelt utstyr i høstmørket.

    LCD-2 Rosewood = Check og virker
    LCD-XC = Check og virker
    LCD-X = Check og fail (den ene driveren er død)
    ---
    (HE-500 = Check og virker)


    IMG_3453.jpg


    IMG_3456.jpg
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    LCD-2 (rev 1) er fortsatt going strong og har fortsatt sin magi i musikkformidling over en dekade etterpå.



     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Min LCD-X
    LCD-2 (rev 1) er fortsatt going strong og har fortsatt sin magi i musikkformidling over en dekade etterpå.



    Min LCD-X døde også. Sendte til California og fikk nye drivere, puter og headband. De har endret driverne i 2020 eller noe og de låter mye/enda bedre nå.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Min LCD-X


    Min LCD-X døde også. Sendte til California og fikk nye drivere, puter og headband. De har endret driverne i 2020 eller noe og de låter mye/enda bedre nå.
    Takk for informasjonen. jeg orket ikke fylle ut eksportpapirer for noen år siden. Vurderer å kjøpe et par nye LCD-X. De var trolig mine teknisk beste hodetelefoner på konvensjonelle hodetelefonforsterkere, om enn ikke like innsmigrende som LCD-2.

    HE-6 på en stereofortsterker tilkoblet høyttalerutgangene (via HE-adapter) var såpass nær Stax 007 jeg noen gang opplevde - og da med substans i tillegg.

    LCD-X var imidlertid (slik jeg husker dem) meget velspillende, så det frister mye å erstatte de ødelagte med et par nye under norsk garantiordning og forbrukerkjøpslov.

    Før jeg leser siden du skriver for; hvilken fortsterker foetrekker du på de mer "nøytrale" LCD-X?
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Prøver fortsatt ut gammelt utstyr, og LCD-2 (rev. 1) på Hegel HD10 og Burson HA-160 er en flott kombinasjon. Er den jeg bruker mest p.t. Legg merke til at øreputenes ytterkant er i ferd med å gå i oppløsning, selv om de sitter fast ennå og lyden er upåvirket. Kjøpte inn ekstraputer for mange år siden, så er ikke bekymret. Greit å se at tidens tann biter på ting. Når det gjelder trevirket er det 100% ennå, da jeg mettet trevirket med bivoks og olje mange ganger for noen år siden for å unngå oppsprekking.

    _1250633.JPG


    _1250636.JPG
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Takk for informasjonen. jeg orket ikke fylle ut eksportpapirer for noen år siden. Vurderer å kjøpe et par nye LCD-X. De var trolig mine teknisk beste hodetelefoner på konvensjonelle hodetelefonforsterkere, om enn ikke like innsmigrende som LCD-2.

    HE-6 på en stereofortsterker tilkoblet høyttalerutgangene (via HE-adapter) var såpass nær Stax 007 jeg noen gang opplevde - og da med substans i tillegg.

    LCD-X var imidlertid (slik jeg husker dem) meget velspillende, så det frister mye å erstatte de ødelagte med et par nye under norsk garantiordning og forbrukerkjøpslov.

    Før jeg leser siden du skriver for; hvilken fortsterker foetrekker du på de mer "nøytrale" LCD-X?
    Synes LCD-X funker utrolig bra med V200. Best med lav impedanse på dem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn