Audi TT.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
I fjor (tror jeg det var) så la jeg ut en link til det jeg da trodde var den nye Audi TT.
Det har jeg faktisk gått og trodd inntil i forrige uke, da jeg fikk se bilder av den nye Audi TT og nå sist lørdag så den sjøl på Aker Brygge.
Skikkelig nydelig bil, men likevel overraskende for meg da jeg var helt sikker på at det var denne:
http://www.autoblog.com/2005/10/11/audi-tt-shooting-brake-to-debut-at-tokyo/
som skulle erstatte den utgående modellen.
Først syntes jeg at de hadde beveget seg for langt bort fra utgående modell, men samtidig syntes jeg den jeg linker til var fin den og.
Jeg så også for meg litt større bakseter, samt bagasjeplass, som jeg forsåvidt så på som en fordel.
Det er forresten denne jeg har i min avatar.
PÅ Aker Brygge sist lørdag så fikk jeg se den virkelige TT og den var bare rå ( på alle måter), men en ny skuffelse kom for dagen tolitern kommer nå kun med forhjulsdrift (trodde jeg), men i følge karen som sto for visningen så vil den nok komme med både firehjulsdrift og kanskje disel (3 liter?)
Fortsatt da en bil med kun barneseter bak, men med brukbare 700 liters bagasjerom dersom en slår ned de to små baksetene.
Toliters motor med 200hk og med S-tronic går det unna på 6,4 sekunder fra 0-100.

Her er en link til om Shooting Brake:
http://www.motortrend.com/future/spied_vehicles/112_0601_2007_audi_tt/
Virker som de etter hvert kommer med denne også og som konkurent til BMW 1 og Mini og Mazda 3

Her er link til den nye TT Coupe, som etter hvert vil komme også som cabriolet og da med automatisk opp og nedtak av taket, dog i stoff.

http://www.audi.no/wip4/v2/template2/default.epl?cat=2372&id=9446

Virkelig nydelig var den (som ble vist på Aker Brygge), noen som så den?
Nå er den sendt tilbake til Tyskland i container og produksjonen starter visstnok i august. Løp og bestill  ;D ;D ;D

Mvh.KW

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Audi TT er en fin bil det! Men vet dere hva som er mest spennende med den? Audi har et orginalt trimming/ombyggings utstyr til den som gir den solide 500hk 8) "PS: Koster like mye som bilen"

T

theStig

Gjest
Ville heller Kjøpt heller en brukt Porsche 928....

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Audi TT er en fin bil det! Men vet dere hva som er mest spennende med den? Audi har et orginalt trimming/ombyggings utstyr til den som gir den solide 500hk 8) "PS: Koster like mye som bilen"
;D Det har vi mye bruk for her i landet ::)
Tror nok den "minste" modellen rent motormessig er mer enn nok for meg.
0-100 på 6,4 er bra det ;)
Alfa Romeo Brera ligger ca, i samme prisklasse og størrelse og er også en nydelig bil designmessig (helt sikkert også kjøremessig)
Mvh.KW

K

kbwh

Gjest
;D Det har vi mye bruk for her i landet ::)
Tror nok den "minste" modellen rent motormessig er mer enn nok for meg.
0-100 på 6,4 er bra det ;)
Alfa Romeo Brera ligger ca, i samme prisklasse og størrelse og er også en nydelig bil designmessig (helt sikkert også kjøremessig)
Mvh.KW
Brera eller TT? Like lett som å velge mellom Sonus faber og Canton.

Topp Bunn