Hei, det har vært litt over en måned siden jeg har hatt glede av den integrerte Audia Flight FLS10 hjemme, så her er noen visninger nå som den allerede brenner inn.
Jeg bestemte meg for dette integrert etter å ha lyttet til de "lille" tre S hjemme i noen dager, jeg ble overrasket over sin musikalitet, dens tømmer og allsidighet med alle slags sjangre, for det overgikk det andre dyrere enn jeg hadde hatt , og selv om disse kan skille seg ut eller trekke oppmerksomhet i et bestemt aspekt, oppnådde de ikke balansen i audiaen.
Stereo er en kompleks hobby, der til tross for å ha godt utstyr som høres bra ut, skjønte jeg at det var mangel på ting, i noen tilfeller var lyden hyper gjennomsiktig og detaljert, veldig spektakulær først, men det endte med å skape lydhørhet og mangel av musikalitet (lyd for hifi), andre forsterkere tilpasser seg ikke godt til alle sjangere og endte opp med å være begrenset til musikk som ble hørt godt i forsterkeren. Andre var søte, men miste den nøytraliteten som var nødvendig for at musikken skulle høres realistisk.
Til og med stødte jeg også på uventede skuffelser, for eksempel en unøyaktig volumkontroll, eller at det ved lavt volum mistet mye lyd og scene.
I mitt tilfelle tror jeg at etterspørselen min er enda verre fordi jeg spiller gitar siden jeg var liten, også litt piano, og jeg har en pianist og fiolinist i familien, så jeg har et opplært øre som brukes til den naturlige lyden av instrumenter og dens klang.
Vel, med fokus på FLS10, er det første som slår deg, den vakre italienske designen, vårt naboland har en sjette følelse når det gjelder å lage sine motiver, og Audia ser vakker ut med kurver som gir det mye eleganse. Konstruksjon og finish er impecable, chassis med stor tykkelse, kontakter av høyeste kvalitet, Oled skjerm og ypperlige spesifikasjoner.
Hvordan høres det ut? Vel, Audia lyden er en moden lyd (uten å prøve å tiltrekke oppmerksomhet med glitter), alt høres ut som det alltid skal høres, med balanse, musikalitet, timbre (de gitarstrenger), perfekt gjennomsiktighet, men uten å skape auditiv tretthet, nøytral lyd, bas med stor kontroll og innflytelse, men uten å oppfatte noe, ekstraordinær dynamikk, men samtidig en avslappet og naturlig lyd.
Basen har også god kropp og vekt.
Når jeg snakker om Audia, må jeg alltid legge vekt på timbre, og i tilfelle av FLS10, lytte til klassisk musikk eller for eksempel fiolin, har blitt en fantastisk opplevelse, kraft, dynamisk, men ledsaget av timbre og raffinement, tar jeg Hatten min til Audia Flight ingeniører for å justere lyden så briljant å oppnå en drømmebalanse, alt er på plass.
Lytt til FS10 er nesten som å lytte til musikk uten lyden fra forsterkeren.
I en gjennomgang av scenen Strument nr. 4, kommenterte de at Audia ikke høres ut som ventiler eller solid state, det høres ut som musikk, og jeg tror at de var akkord med beskrivelsen.
Håper å nyte det i mange år.