Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er vel ikke solid core kabler som har fått plass nær den rørsokkelen på 6sn7 røret? Brune og grønne?

    EDIT: Veldig bra bilde foresten det siste der.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Og et bilde fra andre siden av kabelen (pcb for volum/balanse).
    IMG_9435.jpeg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jepp, dersom alle andre kabelføringsveier er som det skal være kan du trygt fjerne den. Den "bypasser/overstyrer" alle innganger. Er nok gjort i "lydens tjeneste".

    Sikkert vanlig innstallasjonskabel. Det er ikke heldig da det ser ut som den er "overflate" loddet på pcb og ikke gjennomgående. SKal ikke den loddes fra undersiden mon tro? Husker ikke helt. Er høyvolten b+=260v som går inn der. Ser også ut for at den tar en loop før den går inn til m2 psu? Kan jo skape litt "støy" mot den følsomme analogdelen?
     
    Sist redigert:

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Jepp, dersom alle andre kabelføringsveier er som det skal være kan du trygt fjerne den. Den "bypasser/overstyrer" alle innganger. Er nok gjort i "lydens tjeneste".

    Sikkert vanlig innstallasjonskabel. Det er ikke heldig da det ser ut som den er "overflate" loddet på pcb og ikke gjennomgående. Er høyvolten b+=260v som går inn der. Ser også ut for at den tar en loop før den går inn til m2 psu? Kan jo skape litt "støy" mot den følsomme analogdelen?
    Supert! Da skal jeg få loddet av den kabelen, så ser jeg hvordan det går :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Holder å lodde av i ene enden for å sjekke. Husk rustning og skjold når du holder på.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Til kabelen som går til høyvolten. b+ og gnd skal tvinnes hardt sammen og bare ligge over pcb. I din preampt er det ikke noe tvinning og det går en stor loop under den ene utgangskondisen. Dette kan som sagt skape endel støy.
    Screenshot 2024-01-29 at 18.26.54.png
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Til kabelen som går til høyvolten. b+ og gnd skal tvinnes hardt sammen og bare ligge over pcb. I din preampt er det ikke noe tvinning og det går en stor loop under den ene utgangskondisen. Dette kan som sagt skape endel støy.
    Vis vedlegget 990663
    Tenker jeg må lodde ut de kablene og tvinne/lodde dem på nytt. Er skikkelig klein jobb som er gjort der.

    Nå, testing! 😃
    IMG_9436.jpeg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    PCBene til AN er heller ikke av beste kvalitetet i mine øyne. Skikkelig verktøy for å fjerne alt gammel loddetinn (uten å ødelegge loddeøyer som så ofte skjer) er essensielt.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Det ble forøvrig stille når jeg fjernet kabel (ingen lyd). Er disse kablene under pcb for innganger normalt?
    IMG_9437.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Godtfolk. Jeg gjør en del endringer i oppsettet mitt. Mye handler om sølv kontra kobber, selv om det er en forenkling. Jeg har nå en S8 SUT, altså det som vel var toppmodellen i sølv før S9 kom. Nå lurer jeg fælt på hvordan vinylopplsettet mitt ville låte med kobber-SUT. Derfor; er det noen som har S3, eller aller helst S5, og kunne tenke seg å byttelåne? Da kan vi begge få en følelse av hvordan det låter med noe annet, og skulle vi begge like byttet, kan vi jo eventuelt ta en prat om et permanent bytte.

    Ta gjerne kontakt på PM i så fall.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn