Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    618
    Antall liker
    78
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hei, Jeg har skiftet batteri og vet også hvordan man omprogrammerer den. Har gjort det mange ganger, men nå fungerer det ikke.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    618
    Antall liker
    78
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Har du tips til en fjernkontroll? Trenger bare volum og kanalvelger.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hej Audio Notes venner
    Det med store overføringskondensatorer er jeg med på !!!!!!!!!
    Jeg har kørt med store i over 5 år ,( har også kørt med små 0,47--1,0uF så spiller den ikke rigtigt bass)
    med de store kondensatorer få man en hel anden lyd i bassen, og når bassen spiller rigtigt, får man også meget bedre mellemtone og diskant
    Når man køre med E88CC i SRPP kopling så skal kondensatoren være meget Stor!!!!!!
    Jeg kører med 82 uF på min Audio Note Dac 1 og den spiller ret godt ( det er ikke kun mig der siger det )
    i kan se den her
    Audiohagel - HIFI - Sound of Geeks
    AudioHagel
    mvh
    audiohagel
    Hei hei.

    Det er vel gjort mere enn oppgradert kondiser i den.
    Hva slags digital kort brukes ?

    Har en Dac 1, original, så kan jo være kjekt med tips.

    /jan
     

    AUDIOHAGEL

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    5
    Hej Audio Note Venner
    Jeg har taget nogle nye billeder at min Audio Note Dac 1, så i måske bedre kan se hvad jeg har lavet med den.
    Jeg har også haft den med på ETF Triodefestivalden 2008-2009-2010-2011-2012.
    Der siger folk også ,at den spiller ret godt, jeg er også meget tilfreds med den,
    Audiohagel - HIFI - Sound of Geeks
    AudioHagel
    mvh
    Audiohagel
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ser fin ut den Audiohagel:)
    Vilken type Jensen kondensator er det du bruker på utgangen? Og hvilket merke er de sorte som er paralellkoblet med Jensen?

    Jan,digitalkortet ser ut til å vere siste utgave uten filter.Samme som er satt inn i min DAC1.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    618
    Antall liker
    78
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hei. Jeg trenger seriøst hjelp til å finne en fjernkontroll til L3 Remote da den gamle er ødelagt. Prøvde en fra Clas Ohlson som fant frekvensen og klarte å skifte kanaler. Men jeg klarte ikke å stoppe blinkingen og få volum i displayet.
     

    AUDIOHAGEL

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    5
    Hej Rune s
    Det er en Jensen pure cupper foil i Pertinaks hus på 1uF
    + Audyn-Cap mkp- på 82uF = målt til ialt 82uF
    Prøv at sætte en stor kondensator hen over den der sider i Audio noten
    så sker der lige pludseligt en hel masse PRØV DET!!!!!!!!!!!!
    mvh
    Audiohagel
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tips!
    Jeg har en modifisert kit 1.1 som jeg bruker i hovedoppsettet,og der prøvde jeg med en Solen MKP på 4.7uF istedet for den 0.47uF Audio Note kobber i olje som står der vanligvis,og da klarte jeg ikke høre at noe positivt skjedde i bassen.Savnet bare Audio Notens naturlighet etter en stund.Men har ikke prøvd med noen større verdi og heller ikke paralellkobling,som jeg må inrømme jeg er litt skeptisk til ;-) Men jeg kommer sikkert til å eksperimentere litt mer med det etterhvert.
    Må sjekke ut Audyn kondiser forstår jeg,har hørt endel positivt om de:)

    Er det Schottky dioder du bruker endel av inni der,eller er det noe annet?
    Har du smurt linolje på elektrolyttene? :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.493
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har endel ampohm av foskjellige typer liggende. Noen 30uf (som ølbokser) også. Kan trykke de i med tid og stunder og gi beskjed hvordan det går. Gikk fra 2.2uf mundorf supreme silver oil til 0.47 AN og det var ingen nedtur for å si det sånn.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hej Rune s
    Det er en Jensen pure cupper foil i Pertinaks hus på 1uF
    + Audyn-Cap mkp- på 82uF = målt til ialt 82uF
    Prøv at sætte en stor kondensator hen over den der sider i Audio noten
    så sker der lige pludseligt en hel masse PRØV DET!!!!!!!!!!!!
    mvh
    Audiohagel
    Ser bra ut den dacen din Audiohagel.
    Det er vel filmkondensator den Audyn,isåfall er den veldig liten ift antall uf på 82?

    Normalt blir så store verdier veldig store fysisk.
    Kan du legge ved ein link der du kjøpte Audynkondisene?

    Mvh.
     

    AUDIOHAGEL

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    5
    Hej Rune s
    En KIT1.1 køre med ecc82 som anodefølger, hvis du skal have samme effekt som SRPP koplingen (e88cc)
    så skal din kondensator være over 20uF ( 22-28 ) det er først der oppe at der begynder at ske noget
    mvh
    Audiohagel
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.493
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Men hvordan forklares denne endringen at den først "nå spiller bass" teknisk?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det skal jeg få testet ut engang Audiohagel. Jeg har liggende noen 100uF Solen som jeg kanskje kunne testet det med.
    Visste ikke at DAC1 brukte SRPP kobling av ECC88 rørene.Er du sikker på de ikke er parallellkoblet? Vanligvis det AN bruker å gjøre,men de bruker 5687 SRPP som driver i for eksempel kit 1(300B integrert forsterkeren)
    Mvh
    Rune
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Da har du sikkert enda meir godlyd i vente Rune;så kan du jo prøve Audio Note sølvkondisene i paralell.

    Pokker,eg har ingen audio note dac lenger,savner den.
    Enten blir det Audio note eller Lampizator dac,om ikkje altfor lang tid.

    Mvh.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Da har du sikkert enda meir godlyd i vente Rune;så kan du jo prøve Audio Note sølvkondisene i paralell.

    Pokker,eg har ingen audio note dac lenger,savner den.
    Enten blir det Audio note eller Lampizator dac,om ikkje altfor lang tid.

    Mvh.
    Regner med det skal prøves ivertfall,men jeg koser meg godt slik det er nå også:)

    Der er mange kjekke AN DACer som dukker opp på brukten innimellom,og de Lampizator dacene ser også veldig spennende ut.Jeg har veldig sansen for ideene til Fikusen.
     

    Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    Hej Audio Notes venner
    Bliver nødt til at kommentere Audio Hagels indlæg : var selv ret skeptisk i starten ingen tvivl om at hans dac lyder fantastisk men var det nu også på grund af overføringskondensatorene ??? vi blev nødt til at prøve det på min egen frem med loddekolben i rodekassen fandt nogen 68uf no name i med dem JA jeg ka bare sige prøv det !!!! Det som at få en ny forstærker i den tunge ende fantastisk meget bedre perspektiv strammere bas ma ka bedre skille tingene fra hindanden....som højttalere kører jeg med Onken 360 Altec 416a toppen electrovoicehorn tad 2001 så der bliver ik skjult noget..skal prøve at ligge et billede ind senere.
    mvh Kineseren
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen formening om prisnivå på et par brukte L6 blokker, skal være hele og pene men vet ennå ikke om det er noen (eksotiske) komponenter etc i de ? Noen formening om støy etc ?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.493
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    hvorfor skjedde dette?
    Iflg. dette er ihvertfall motstanden 15k.. Kondis er "4700pf 1000v disc capacitor" Men det er gjerne en grunn for at "snubberen" er ødelagt. Ser endel skriver om mulig defekt hovedtrafo.

    M2PSU_Schematic_260_12.jpg
     
    Sist redigert:

    AUDIOHAGEL

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    5
    Hej Bambadoo
    Tak skal du have , når jeg kikker på modstanden farve kode får jeg det til 120 ohm er det forkert ????
    hvad kondensatoren er, kan jeg ikke se !!!!
    Dacen spring hovedet sikringen , så satte Robert ny sikring på , og satte strøm på , så sagde det PUT
    og så brændte modstanden og kondensatoren af.
    mvh Audiohagel
     

    Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    !cid_3E5DC4A4C0AC4FBA9B817FA508484FC4@ditc0e23f8036c.jpg
    Hej Audio Notes venner.!!! Har prøvet at fotografere den omtalte kreds modstanden kan af goe grunde ikke aflæses men på kondensatoren står der 222k 1kv så det må vel betyde 222k 1000v ? Måske der findes en byggevejledning hvor der står modstandens værdi ? Den er købt i sverige for godt og vel 1år siden skulle være bygget af Rune på dette site ? Håber sgu ik det er noget alvårligt.....Og tak til dig Audio Hagel....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.493
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja det ser ut som den er 2200pf.. Tror ikke det spiller mye rolle om den er 4700pf eller 2200pf.. (eller deromkring)
    Jeg har noen i mine aparater også men de er ikke foran meg nå så får ikke lest av.
     

    Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    Lægger lige et billede af min dac 2.1 måske Rune S kan genkende den ? Problemet er vi har lytteaften Torsdag skulle gerne imorgen ind og købe ny modstand og kondensator hvis det er nok ? så derfor modstandens værdi ??? Ellers står den på LPér .Det jo heller ik så ringe endda.
    mange hilsner og på forhånd tak...
    Kineseren
    !cid_80CFBB0069BB4EF8AC58ED77CD23E338@ditc0e23f8036c.jpg
     

    Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    Jeg tror heller ik kondensatoren bliver noget problem,det nærmere modstanden den kan ik aflæses da den er brændt
    Ja det ser ut som den er 2200pf.. Tror ikke det spiller mye rolle om den er 4700pf eller 2200pf.. (eller deromkring)
    Jeg har noen i mine aparater også men de er ikke foran meg nå så får ikke lest av.
     

    Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    Ok,men jeg kan bare ik forstå den du henviser til sidder på printet der gør den også her !!! Mem men men den som er brændt den kreds sidder på trafoen hvorfor sætte den 2 steder hvis de skulle være ens ??? rigtig nok R11 +C10 Det det jeg ik ka greje Ellers tusinde tak
    Som det står i skjema. R11 skal være 15k
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hei,kan ikke huske når jeg har bygget denne,men det ligner litt på min strøkne layout:D
    Det som er avbildet i byggebeskrivelsen linket til over er det samme som jeg akkurat sjekket er brukt i min gamle AN preamp kit,nett-trafo 0103 .
    Står 222M og 3KV på kondisen,motstanden er de standard Beyschlag AN bruker i sine rimeligere produkter, har fargekode brun,sort,sort og rød,det tror jeg blir 1k ohm.
    Jeg vet igrunnen ikke hvilken funksjon de har.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det er ikke R11 og C10 i skjema.R11 og C10 er montert på selve strømforsyningskortet og er i serie mellom 300V tapningene.
    Desse 2 det er snakk om er loddet på selve nett-trafoen,mellom 400V tapningene på sekundærsiden av trafoen.
     

    Kineseren

    Medlem
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    11
    Hej Rune S Ja du har så evig ret vil prøve i morgen at få fat i stumperne.Flot arbejde har ik været nogen unoder overhovedet spiller bare som en drøm håber den igen efter imorgen spiller ? ellers må man jo ta den derfra.endnu engang tak
    Kineseren
    Det er ikke R11 og C10 i skjema.R11 og C10 er montert på selve strømforsyningskortet og er i serie mellom 300V tapningene.
    Desse 2 det er snakk om er loddet på selve nett-trafoen,mellom 400V tapningene på sekundærsiden av trafoen.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Viss du leser i linken som bambadoo la inn Audio Asylum Thread Printer ,så ser det ut som man også kan utelate desse 2 komponentene.At de kun er som en ekstra filtrering for støy.
    Men jeg har ikke den tekniske kunnskapen til å si om dette er rett eller ikke.Det beste er kanskje å sende en mail til AN kits : Audio Note Kits - How to order
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn