Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Jeg antar at det var jeg som solgte OTOen til patro og jeg har litt smånervøs fulgt diskusjonen. Jeg vil ikke selge noe som ikke er helt i orden. Bra at det ordnet seg! Forklaringen er sannsynligvis at jeg har brukt den på betydelige mindre følsomme høyttalere enn hornhøyttalerne til patro slik at jeg aldri har skrudd volumknappen under kl 9 noen gang.
    Hei oseanna, det kan nok stemme at det var vi som handlet! Og jeg så jo selv når jeg var hos deg at du måtte dra på ganske mye når vi spilte - mye mer enn jeg må med Impulse H6-klonene; ble nesten litt overrasket over det. Men der har vi nok grunnen til at vi ikke merket noe til det hos deg.

    Dessuten tenkte jeg uansett hele tiden at dette nok var et rusk i potmeteret, men før jeg åpnet for å spraye tenkte jeg å sjekke her. Har veldig gode erfaringer her i tråden for å få hjelp. Og lykkeligvis for oss begge var det jo bare litt spray som skulle til.

    Er som sagt veldig godt fornøyd med kjøpet - det spiller så åpent og hurtig og samtidig med et skikkelig flott perspektiv og klar tilstedeværelse - veldig gøy!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En kan si mye om mannen og prisene på utstyret, men brennevinet han serverer er umulig å kritisere :D
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ser at Audio Note stiller opp på "side" messen i Munchen til neste helg (Hifi Deluxe)
    De stiller opp etter som jeg har forstått med noe av det heftigste de har + en helt ny DAC!
    Har aldri hørt mye av Audio Note men lest mye flott om dette merket!
    Gleder meg :)

    59320222_2201017189953494_9175165259499962368_n.jpg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Gledelig at en så bra forhandler tar inn dette merket. Gleder meg til å se nærmere på det :D.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Lurer på om noen har sett eller kjenner til disse AN/E KIT03 høyttalerne?
    Black Gate, Hemp, og etter sigende silver coil.
    Har sporet opp at kitet ble solgt til Upgrade Audio i september 2008.
    Høyttalerne har vært innom HiFi Guiden på Hamar :)

    Skulle likt å vite mer om kassene, og hvorfor de er utstyrt med treplater på sidene.

    0265E9B0-F0B1-41E9-B588-CA54AFC8519D.jpeg
    9CB9AD02-8A65-4E51-94C5-45C09BFB8A1A.jpeg
    3EB0EB00-63D3-468C-ADAD-B03574A3660E.jpg
    33B6A97B-FB22-4437-8626-72141393F309.jpg
    70484F95-2FCB-4600-BA12-8426ED712FA8.jpeg
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Lurer på om noen har sett eller kjenner til disse AN/E KIT03 høyttalerne?
    Black Gate, Hemp, og etter sigende silver coil.
    Har sporet opp at kitet ble solgt til Upgrade Audio i september 2008.
    Høyttalerne har vært innom HiFi Guiden på Hamar :)

    Skulle likt å vite mer om kassene, og hvorfor de er utstyrt med treplater på sidene.

    Vis vedlegget 543400 Vis vedlegget 543401 Vis vedlegget 543402 Vis vedlegget 543403 Vis vedlegget 543404
    Det paret har jeg selv eid. Hadde de samtidig som et par Kit04, og synes faktisk ikke de sto veldig mye tilbake for 04. Husker ikke mye om det tekniske, men mener at de ekstra panelene på siden var lagt på av eieren før meg. Om det var estetisk eller lydmessig begrunnet aner jeg ikke.
    Jeg kjøpte de i sin tid av "Hay" her på HFS.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Lurer på om noen har sett eller kjenner til disse AN/E KIT03 høyttalerne?
    Black Gate, Hemp, og etter sigende silver coil.
    Har sporet opp at kitet ble solgt til Upgrade Audio i september 2008.
    Høyttalerne har vært innom HiFi Guiden på Hamar :)

    Skulle likt å vite mer om kassene, og hvorfor de er utstyrt med treplater på sidene.
    Det paret har jeg selv eid. Hadde de samtidig som et par Kit04, og synes faktisk ikke de sto veldig mye tilbake for 04. Husker ikke mye om det tekniske, men mener at de ekstra panelene på siden var lagt på av eieren før meg. Om det var estetisk eller lydmessig begrunnet aner jeg ikke.
    Jeg kjøpte de i sin tid av "Hay" her på HFS.
    Takk, det var nyttig info, og et skritt videre :)
    bevisfrond. Send meg gjerne kontaktinformasjon på PM, da Hay ikke har vært aktiv siden januar.
    Hadde vært flott å få vite historikken på disse :)
     
    Sist redigert:

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Dette var et hyggelig gjensyn! Disse ble laget til meg av Upgrade Audio (bor i samme by) i 2008. Treplatene ville jeg ha på grunn av det estetiske. Jeg husker dog ikke hva møbelsnekkeren het, men jeg ble fornøyd. Husker også den koselige turen ned til HiFi-guiden i Hamar med de sammen med kona.

    Fantastisk lyd i de, men jeg sverger til Klipsch. 🙂👍
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dette var et hyggelig gjensyn! Disse ble laget til meg av Upgrade Audio (bor i samme by) i 2008. Treplatene ville jeg ha på grunn av det estetiske. Jeg husker dog ikke hva møbelsnekkeren het, men jeg ble fornøyd. Husker også den koselige turen ned til HiFi-guiden i Hamar med de sammen med kona.

    Fantastisk lyd i de, men jeg sverger til Klipsch. ????????????
    Se der ja. Hva man kan finne ut når man spør :cool:

    Et du om kassene er laget av finer eller MDF?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Dette var et hyggelig gjensyn! Disse ble laget til meg av Upgrade Audio (bor i samme by) i 2008. Treplatene ville jeg ha på grunn av det estetiske. Jeg husker dog ikke hva møbelsnekkeren het, men jeg ble fornøyd. Husker også den koselige turen ned til HiFi-guiden i Hamar med de sammen med kona.

    Fantastisk lyd i de, men jeg sverger til Klipsch. ������������
    Se der ja. Hva man kan finne ut når man spør :cool:

    Et du om kassene er laget av finer eller MDF?
    "ANK Audiokits builds the 13ply Russian Birch Plywood cabinets that come with each speaker kit.
    The cabinets are ready sanded and you can leave as is or apply a clear or stained lacquer for a professional finish."

    Originale kasser, som er lakkert med treplater på sidene, ettersom jeg husker. 🙂
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hyggelig å se deg igjen i AN-tråden,Ole :)

    Da kan det vere at de kabinettene er originale AN UK kabinetter.De som ANK Canada selger/solgte er laget i Canada og sannsynligvis ikke helt på høyde med de originale AN UK som blir produsert i Østerike.
    Viss jeg ikke husker feil så bestillte Upgrade Audio en palle eller 2 med originale AN UK kabinett til mange av de kitene de solgte. Eneste forskjelen er at ferdighøytalerene fineres.
    Det er ivertfall slik jeg husker det.
    Mulig Peter Q kan bekrefte det viss en spør han.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hyggelig å se deg igjen i AN-tråden,Ole :)

    Da kan det vere at de kabinettene er originale AN UK kabinetter.De som ANK Canada selger/solgte er laget i Canada og sannsynligvis ikke helt på høyde med de originale AN UK som blir produsert i Østerike.
    Viss jeg ikke husker feil så bestillte Upgrade Audio en palle eller 2 med originale AN UK kabinett til mange av de kitene de solgte. Eneste forskjelen er at ferdighøytalerene fineres.
    Det er ivertfall slik jeg husker det.
    Mulig Peter Q kan bekrefte det viss en spør han.
    Hadde en prat med PQ, og han bekrefter at hele kitet er solgt til Upgrade Audio.
    Utrolig morro at alt kan spores tilbake og dokumenteres.

    Spørsmålet er om sidepanelet har noen negative konsekvenser, og om de evt enkelt kan fjernes uten å ødelegge kabinettet. I tilfelle kan jo kassene leveres for finering etterhvert.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Kabinettene?
    Husker ikke nøyaktig,men tror det var i 8-10k området for et par kabinetter dengang.Arrester meg noen viss jeg husker feil..

    Ser ut som ANKits Canada selger kabinetter. 1.200dollar for et par
    ANK Audiokits - Audio Note Speaker Kits
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Disse Kit03 skal være 98db, men de oppleves ikke lettere å drive enn impulsene. Heller tvert i mot. Kanskje de dipper lenger ned enn impulse i impedanse.... må mye lenger opp med volumknappen for å spille det som virker «like høyt».

    Edit. Ble lurt.... tror jeg.

    Sjekket nå... Der jeg normalt spiller 92 db med impulsene er jeg oppe i 102 db nå. Men det oppleves ikke slik. Mindre forvrengning?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De er ikke 98dB følsomhet. AN er litt friske i dataene der...
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Godt mulig. I følge PQ og spec er disse 98db, men det er mulig de er litt ambisiøse i oppgitte målinger ;)
    Men når jeg nå har målt db, så er de nok uansett en del mer følsomme enn Taus.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Grattis!
    De rigget da fint i hjemmet synst jeg :)

    Mulig AN er litt optimistisk på følsomhetsdata,men hvem er ikke det. Den mest tragiske grunnen til at folk gjerne marmer opp igjen det greiene der er jo den Stereophile testen,der de plasserer de helt feil når det måler på de. Det blir i grunnen litt som å lage mye styr av at data ikke stemmer på et frontladet basshorn når man fjerner hornet og måler på de.
    AN E er jobbet frem for å bruke hjørnene. Uten hjørner har de mindre følsomhet nedover,naturlig nok.

    Så har vi masse av desse fancy "fulltonene" /bredbåndselement med fantastisk følsomhet på papiret,men da har de gjerne brukt den høyeste stygg peaken gjerne midt i det området der øret er mest følsomt.
    Ja,da høres det nemlig høyt/følsomt ut. Det som kjennetegner flott balanse er i grunnen at man ikke merker hvor høyt det kan vere..
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Vel.... her er jeg :cool:

    Da var du jaggu kjapp, var ikke kommet ut på E39 engang,må vente til i morgen med Taus jeg. Håper du er fornøyd.


    Låter godt dette :)

    Har litt nevroser pga disse panelene. Men det lar seg nok løse etterhvert. :cool:

    Spent på Impulse Taus i rommet ditt :cool:

    Mvh

    8967DFCA-3AFC-42DB-BD73-CC92A4BC558A.jpg
     
    Sist redigert:

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    806
    Antall liker
    530
    Vurderer å handle en PSU til min platesnurrer TT-2 Deluxe. Har dette noe for seg dog? Utenom kjekke ting som valg av hastighet ved å slippe å bytte spor på reima samt av/på-knapp (som er på baksiden på spilleren).

    uten navn.jpg


    Det skal sies at Martin fra Audio Note har sagt at min TT må modifiseres for å kunne bruke denne PSU'en og at han vil personlig fly inn til Norge for å gjøre dette (samt besøke ny importør, vil jeg tro?). Kundeservice anyone? Fabelaktig oppfølging på mail hele veien. Men er usikker på om dette er verdt pengene det koster. Men kanskje det er eierglede som slår inn her da for min del. Kjekt å ha. Er vel neppe noen her som har gjort dette? I såfall gi en lyd er du snill
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å handle en PSU til min platesnurrer TT-2 Deluxe. Har dette noe for seg dog? Utenom kjekke ting som valg av hastighet ved å slippe å bytte spor på reima samt av/på-knapp (som er på baksiden på spilleren).

    Det skal sies at Martin fra Audio Note har sagt at min TT må modifiseres for å kunne bruke denne PSU'en og at han vil personlig fly inn til Norge for å gjøre dette (samt besøke ny importør, vil jeg tro?). Kundeservice anyone? Fabelaktig oppfølging på mail hele veien. Men er usikker på om dette er verdt pengene det koster. Men kanskje det er eierglede som slår inn her da for min del. Kjekt å ha. Er vel neppe noen her som har gjort dette? I såfall gi en lyd er du snill
    Delte meninger om dette tema.
    Jeg har gjort den øvelsen med et par andre platespillere, men ikke Audio Note. Av for meg uforklarlige årsaker, oppleves lyden å ble fastere og klarere etter en slik oppgradering, men forvent allikevel ingen undere. Generelt kan man si at oppgraderinger av hifi sjelden er verdt pengene om du forventer at kostnaden skal reflekteres av kvalitetsøkningen. Det blir litt bedre og mye dyrere, så å si uansett hva du velger å gjøre av forbedringer, hvor som helst i anlegget.
    I tillegg har vi dette med eierglede og brukervennlighet, det stiger jo mye med den typen endring du beskriver.

    Om det var jeg som hadde dette valget, og AN var på tur til Norge, ingen tvil, jeg hadde kjørt på.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Vel.... her er jeg :cool:

    Da var du jaggu kjapp, var ikke kommet ut på E39 engang,må vente til i morgen med Taus jeg. Håper du er fornøyd.


    Låter godt dette :)

    Har litt nevroser pga disse panelene. Men det lar seg nok løse etterhvert. :cool:

    Spent på Impulse Taus i rommet ditt :cool:

    Mvh

    Vis vedlegget 544012
    Hei da var Ta us koblet til.Ble godt fornøyd,prøvde MI 15Watt klA, god. DP 600 også bra med mere kontroll av bass i rommet,+ en Nob sound,den overasket vel egentlig mest :) , men blir nok DP 600 som blir tilkoblet. Så takk for byttet.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Godt å høre at du ble fornøyd, og at du fikk det til.
    AN Kit03 spiller utrolig godt her, så jeg må si meg fornøyd jeg også.
    Mange takk for hyggelig byttehandel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn