Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er så mange som gjør et poeng ut av hvor lite pene AN-boksene er. Jeg er ikke enig, jeg synes den blanke, svarte fronten med litt gull er flott og "siklbar". Jeg må vel bare innse at jeg er en simpel AN-fanboy. Til mitt forsvar siklet jeg også over Forsellproduktene tilbake på 90-tallet...
    Hadde passet fint på benken til @Atlerovik den ja....
    Hadde vel egentlig passet fin på min benk også når jeg tenker meg om
    448_2134938712.jpg
    :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det Veleik sa ☝ Synes de har en fin form for understatement, samtidig som at det er bittelitt bling som liksom hinter til hva som befinner seg under skallet
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Gyroen passer da fint inn? Har ikke den et lite messingskilt med logo? Selv om den bare er SE🤣🤣
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Var vel en pimped up Adyton Cordis eller noe slikt?
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har en del støy i phonotrinnet, på høyt volum. Piping/høyfrekvente lyder. Noen som har noen tips til hvor jeg kan begynne for å forbedre dette? Rør?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Har akkurat fått den. Skal være så godt som ubrukt.

    Edit: preampen er noen år, men har stått ubrukt på lager hos forrige importør.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.085
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er ikke så enkelt som at M3 står for nært P2 da? Og er det kun i phono delen av preampen? Mye gain generelt på AN utstyr og ikke akkurat kjent for å være stille sånn sett.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Hmm...forsåvidt et godt forslag. Jeg byttet side på dem nå. Phonotrinnet står helt til venstre i M3 og befant seg dermed veldig nærme P2. Litt forbedring, men ikke mye, dessverre.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en del støy i phonotrinnet, på høyt volum. Piping/høyfrekvente lyder. Noen som har noen tips til hvor jeg kan begynne for å forbedre dette? Rør?
    Rør er første mistenkte. AN RIAA'ne er følsomme saker. Jeg har faktisk også opplevd at dette har kommet fra pic-upen (den virker som radioantenne!), så forsøk om lyden er den samme, også når du ikke har noe koplet tol Phono-inngangen.

    Og til bambadoo: Den aktuelle P2 er faktisk dønn tyst.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.085
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er det kun når preampen står på "Phono" det er støy? Du kunne prøvd å kortslutte inngangen på den for å sjekke egenstøy. Hva står volum på effekttrinnet på?Antar ca kl.1200 er passende der?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hmm...forsåvidt et godt forslag. Jeg byttet side på dem nå. Phonotrinnet står helt til venstre i M3 og befant seg dermed veldig nærme P2. Litt forbedring, men ikke mye, dessverre.
    Trafoer til 12V lamper med dimming i nærheten?
    Andre strømforsyninger?
    Lik lyd i begge kanaler?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.372
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har en del støy i phonotrinnet, på høyt volum. Piping/høyfrekvente lyder. Noen som har noen tips til hvor jeg kan begynne for å forbedre dette? Rør?
    Selg driten. Med den farten som Audio Note har hatt på bruktmarkedet den siste tiden så er den ute av huset før du har lagt deg i kveld.



    ;)

    Hvis det ikke er noen andre kilder som slår inn så velger jeg å tro at dette kan skyldes rørene utifra det du skriver om piping. Jeg har opplevd noenlunde det samme på en rørbasert forforsterker. Byttet rør og det forsvant.

    -BB-
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ikke noe drit å selge her, BB. Du trodde kanskje du var i en annen vennetråd? ;) Skal selge Audio Note, men ikke disse.

    Jeg er enig med flere her at dette virker rørrelatert. Denne typen piping minner om det. Har gjort noen flere observasjoner basert på innspillene:

    - Samme lyd uten noe koblet til phono
    - Samme lyd i begge kanaler
    - Totalt tyst på maks volum når den står på andre innganger enn phono
    - Støyen er en kombo av piping og susing
    - Det har blitt noe bedre utover dagen. Kan komme av at jeg byttet side på pre og effekt, eller av at den har stått på hele dagen og blitt varm
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.372
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    - Støyen er en kombo av piping og susing
    - Det har blitt noe bedre utover dagen. Kan komme av at jeg byttet side på pre og effekt, eller av at den har stått på hele dagen og blitt varm
    Dette styrker min mistanke om det kan være rørrelatert. Ihvertfall hvis du nå slår den av og lar den bli kald for så å sjekke støynivået når du slår den på igjen og det da øker.

    Mvh
    -BB-
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Dette styrker min mistanke om det kan være rørrelatert. Ihvertfall hvis du nå slår den av og lar den bli kald for så å sjekke støynivået når du slår den på igjen og det da øker.
    Enig. Det eneste jeg stusser over er at dette skal være ubrukte rør, kun lagret over lang tid.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Enig. Det eneste jeg stusser over er at dette skal være ubrukte rør, kun lagret over lang tid.
    Det er ikke ukjent med rørfeil helt ut av det blå. Og som nevnt skal det ca. ingenting til før du får støy fra RIAA, det er enorm gain, og en hver forstyrrelse blir svært merkbar.
    Litt bekymringsverdt at det er like mye støy på begge sider, altså... hvilke rør sitter i RIAA'n? tenkte i så fall at om jeg har noen av den typen på lur, kan du få prøve om det gjør noen forskjell. Jeg har en del smårør, så det er ikke umulig at jeg har aktuell type liggende.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Litt bekymringsverdt at det er like mye støy på begge sider, altså... hvilke rør sitter i RIAA'n? tenkte i så fall at om jeg har noen av den typen på lur, kan du få prøve om det gjør noen forskjell. Jeg har en del smårør, så det er ikke umulig at jeg har aktuell type liggende.
    Det hadde jo vært supert. Det sitter 3x 5670 i phonotrinnet.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.085
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bytt litt om på røra da. Det røret i front er vel "delt" på 2 kanaler (første forsterkning). Dersom samme støyen er i begge kanaler (og det er rør det er noe galt med) så kan du kanskje finne ut hvilket rør det er noe galt med dersom det er det i front... Sjeldent at alle tar kvelden samtidig om ikke det er noe galt med boksen da.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Det er dermed også en viss sannsynlighet for at RIAA-trinnet plukker opp noe støy fra utsiden. Ikke akkurat ukjent, det heller.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Bytt litt om på røra da. Det røret i front er vel "delt" på 2 kanaler (første forsterkning). Dersom samme støyen er i begge kanaler (og det er rør det er noe galt med) så kan du kanskje finne ut hvilket rør det er noe galt med dersom det er det i front... Sjeldent at alle tar kvelden samtidig om ikke det er noe galt med boksen da.
    Sjekkes i morgen (y)
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Hei, jeg lurer på om noen har erfaringer/tanker om AN-E og falske hjørner. I stua har jeg muligheten til å ha den ene høyttaleren i et godt hjørne, mens den andre blir stående mot et trappegelender som skiller stua mot kjøkkenet som ligger en halv etasje ned. Det låter allerede veldig bra, men det er klart et det kan bli enda bedre med en mer balansert plassering. Jeg har lyst til å lage et falskt hjørne som kan tas frem når jeg virkelig skal kose meg:). Jeg lurer på hvor stort et slikt hjørne må være for å fungere ok/tilfredsstillende. Særlig viktig er det å få vite om høyden må være «full». Kreative forslag til hvordan portable hjørner kan lages, tas også imot med takk.

    På forhånd, takk.
    Veleik
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Til nå har jeg kun eid AN kits-produkter, men nå kan jeg melde meg inn med et AN UK-produkt også. En vakker Dac 3.1x/II Balanced har klart ferden gjennom et Koronarødt Europa fra Belgia til Norge. UPS kom selvsagt idet jeg satte meg i bilen for å ta høstferie, så jeg rakk ikke koble den til engang. Jeg rakk derimot å dra frem umbrakoen for å ta noen bilder jeg kunne ta med til fjells, slik at gleden kan holdes vedlike noen dager😁
    20200928_183909.jpg
    20200928_184125.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ser meget bra ut, veleik! Lykke til med høstferien, for å si det sånn! 😁
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Til nå har jeg kun eid AN kits-produkter, men nå kan jeg melde meg inn med et AN UK-produkt også. En vakker Dac 3.1x/II Balanced har klart ferden gjennom et Koronarødt Europa fra Belgia til Norge. UPS kom selvsagt idet jeg satte meg i bilen for å ta høstferie, så jeg rakk ikke koble den til engang. Jeg rakk derimot å dra frem umbrakoen for å ta noen bilder jeg kunne ta med til fjells, slik at gleden kan holdes vedlike noen dager😁
    Vakker sak det der :)
    Hva koster den? vanskelig å finne pris på AN UK syntes jeg
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Jeg fant min gjennom hifishark og utenlandske auksjoner. Ny koster den 115'... Ring Stereofil, så får du prisene på AN UK-utstyr. Ikke så praktisk, men der er slik AN vil ha det🤔
    Veleik
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Til nå har jeg kun eid AN kits-produkter, men nå kan jeg melde meg inn med et AN UK-produkt også. En vakker Dac 3.1x/II Balanced har klart ferden gjennom et Koronarødt Europa fra Belgia til Norge. UPS kom selvsagt idet jeg satte meg i bilen for å ta høstferie, så jeg rakk ikke koble den til engang. Jeg rakk derimot å dra frem umbrakoen for å ta noen bilder jeg kunne ta med til fjells, slik at gleden kan holdes vedlike noen dager😁
    Vis vedlegget 665137 Vis vedlegget 665139
    Gratulerer! Ser ut som du har fått med endel snacks. Men fortsatt god plass til mer, flere Black Gates og mer sølv. Og ikke minst sølv trafoer..
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Her er det plass til godsaker, ja. Kjedelig få 2W og BG. Veeeldig usikkerpå å modde originale greier. Ikke sikker på om det øker verdien ved salg? Selv om det frister å gjøre som haglund gjorde med sin (tidligere i denne tråden).
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her er det plass til godsaker, ja. Kjedelig få 2W og BG. Veeeldig usikkerpå å modde originale greier. Ikke sikker på om det øker verdien ved salg? Selv om det frister å gjøre som haglund gjorde med sin (tidligere i denne tråden).
    Modde deg oppover i hierarkiet er ikke ukjent. Sålenge du følger de anvisninger som produsenten gir burde ikke det være noe problem. Men det vil fort koste...
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Joda, men om man lar trafoene være, så blir det ikke så galt. Har ikke noe hastverk med dette. Tenkte å kose meg med den som den er 😁
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn