Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Ser forresten at de hadde tilgjengelig oppgraderingskit til bl.a kondensatorene (se de i grønn sirkel). Er det noen som kan si noe om hvilke løft dette vil gi dersom jeg f.eks slenger inn noen AN Tinfoil/Copperfoil kondiser?
    IMG_2922.JPG
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bare sørg for at du ikke endrer klangbalansen...de Ero(tipper jeg) er vel ikke det siste i oppløsning, men gode tonalt
     

    photte

    Medlem
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ser forresten at de hadde tilgjengelig oppgraderingskit til bl.a kondensatorene (se de i grønn sirkel). Er det noen som kan si noe om hvilke løft dette vil gi dersom jeg f.eks slenger inn noen AN Tinfoil/Copperfoil kondiser?
    Jeg har samme preampen (tror jeg, da?). Såvidt jeg forstod på forrige eier er den satt sammen av Audio Upgrades med deler fra Audio Note UK. Den er oppgradert med AN copper foil-kondensatorer på hovedkortet, noen Black Gate-kondensatorer, og Jensen-kondensatorer på RIAA-kortet (byttet rør på RIAA-kortet da jeg tok bildet, så det er grunnen til at det er nakne sokler på bildet ;)). Har ikke hørt den uten oppgraderte kondiser, men syns den låter veldig fint slik den er nå!

    IMG_1358.jpg
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    431
    Antall liker
    289
    Hei. Burde ikke praten om AN Kit snakkes om i Audio Note Kits-tråden? Der er jo en "tråd for dette".

    Mvh Kjell
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Beklager om jeg har postet feil. La spørsmålet inn i denne tråden da dette er et AN UK-kit og ikke et ANK-kit.

    Skal legge fremtidige spørsmål inn i den andre tråden :)
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Ser forresten at de hadde tilgjengelig oppgraderingskit til bl.a kondensatorene (se de i grønn sirkel). Er det noen som kan si noe om hvilke løft dette vil gi dersom jeg f.eks slenger inn noen AN Tinfoil/Copperfoil kondiser?
    Vis vedlegget 668422
    Går ut fra at det er ERO MKT1822 som står i. Siden dette er polyesterkondensatorer så er det grunn til å tro at du beholder klangbalansen hvis du erstatter disse med mylarkondensatorene til Audio Note (mylar er det samme som polyester). Audio Note kondensatorene kan være litt gjennomsiktige så pass på hvis du hører mye musikk med dårlig lyd. Les ellers testen av Ampohm http://www.enjoythemusic.com/diy/0411/capacitor3.htm. Bra beskrivelse av gode polyesterkondensatorer. På godt og vondt.

    Er det parallelkoblede 12AU7-rør i linjetrinnet? M2 bruker en halvdel av 6SN7 per kanal. Ikke helt det samme altså, selv om prinsippet må kunne sies å være ganske likt. Hvilket fabrikat av 12AU7 har du forresten? (hvis det er 12AU7).

    Kopier gjerne innlegget mitt og legg det ut på kit-siden hvis du skulle ha noen oppfølgingsspørsmål. Vet ikke om jeg kan svare på alt, men jeg kan nå gjøre et forsøk.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Er nyskjerrig på Audio Note. Er det noen som fører dette i Norge nå? Ser at Stereofil har hatt de, men der står ingenting om priser osv... De dukker aldri opp på bruktmarkedet heller.. Er sabla dyrt da om man skal litt opp i sortimentet. Kunne tenke meg en DAC 3.1 signature, med en OTO SE amp og AN-e spe he høytalere. Blir vel med drømmen 😊
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    @MrGolden Stereofil har hele sortimentet. Ring eller send mail, så får du prisene du ønsker. De komponentene du nevner, koster nok rundt 300' til sammen.
    Det kommer stadig ting på bruktmarkedet, men det er flere som er på utkikk, så de blir ofte ikke liggende lenge. Min gamle, fantastiske Cobra ligger kanskje på finn fremdeles (ikke jeg som selger)? Et svært godt sted å starte om man vil inn i AN-verdenen uten å ruineres.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    @MrGolden Stereofil har hele sortimentet. Ring eller send mail, så får du prisene du ønsker. De komponentene du nevner, koster nok rundt 300' til sammen.
    Det kommer stadig ting på bruktmarkedet, men det er flere som er på utkikk, så de blir ofte ikke liggende lenge. Min gamle, fantastiske Cobra ligger kanskje på finn fremdeles (ikke jeg som selger)? Et svært godt sted å starte om man vil inn i AN-verdenen uten å ruineres.
    Din gamle, fantastiske Cobra er solgt :)
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Dere må ta en titt på YouTube kanalen til han her. Han kan alt om Audio Note og mye annet også. Litt eksentrisk, men har en kul tilnærming til HiFi. Han besitter veldig mye erfaringer om matching og ulike merker som er bra og mindre bra osv med hensyn til både pris og status.. https://www.youtube.com/channel/UCauHcNMfDgZG-r0gZn1ZcCQ
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Tror jeg hadde gått en god lang sirkel rundt han der. Begynte bare så smått å se på videoen om Snell, ANK og Audio Note. Han begynner med å si at lyden til ANK og AN ikke har noe med hverandre å gjøre (regner med det er en del her som har et litt mer nyansert syn) og så påstår han at ANK er en kinesisk kopi av AN. Allerede der er det vel grunn nok til å hoppe av, før han begynner å snakke om hvor forferdelig dårlig ANK og Snell høytalere er.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror jeg hadde gått en god lang sirkel rundt han der. Begynte bare så smått å se på videoen om Snell, ANK og Audio Note. Han begynner med å si at lyden til ANK og AN ikke har noe med hverandre å gjøre (regner med det er en del her som har et litt mer nyansert syn) og så påstår han at ANK er en kinesisk kopi av AN. Allerede der er det vel grunn nok til å hoppe av, før han begynner å snakke om hvor forferdelig dårlig ANK og Snell høytalere er.
    Enig, her var det litt ymse.
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Er nyskjerrig på Audio Note. Er det noen som fører dette i Norge nå? Ser at Stereofil har hatt de, men der står ingenting om priser osv... De dukker aldri opp på bruktmarkedet heller.. Er sabla dyrt da om man skal litt opp i sortimentet. Kunne tenke meg en DAC 3.1 signature, med en OTO SE amp og AN-e spe he høytalere. Blir vel med drømmen 😊
    OTO SE i standard utgave er en god forsterker, men blir litt "lillebror" i et slikt oppsett. Går du opp til Signature-utgaven, blir alt mye bedre:)
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg hadde gått en god lang sirkel rundt han der. Begynte bare så smått å se på videoen om Snell, ANK og Audio Note. Han begynner med å si at lyden til ANK og AN ikke har noe med hverandre å gjøre (regner med det er en del her som har et litt mer nyansert syn) og så påstår han at ANK er en kinesisk kopi av AN. Allerede der er det vel grunn nok til å hoppe av, før han begynner å snakke om hvor forferdelig dårlig ANK og Snell høytalere er.
    Hehe, det der vet dere bedre enn meg.. Han virket iallefall troverdig for en uinvidd.. Han hevder å ha hørt det meste av Audio Note, både det billige og det ekstremt dyre og han har sammenligna med endel ANK kits. På bakgrunn av det har han gjort seg opp en mening.. Hva er egentlig forskjellen på disse kitsa og ferdig monterte Audio Note komponenter og høytalere? Kommer det fra samme fabrikk osv? Rart hvis Audio Note lar andre bruke navnet sitt til å lage kinakopier...
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, det der vet dere bedre enn meg.. Han virket iallefall troverdig for en uinvidd.. Han hevder å ha hørt det meste av Audio Note, både det billige og det ekstremt dyre og han har sammenligna med endel ANK kits. På bakgrunn av det har han gjort seg opp en mening.. Hva er egentlig forskjellen på disse kitsa og ferdig monterte Audio Note komponenter og høytalere? Kommer det fra samme fabrikk osv? Rart hvis Audio Note lar andre bruke navnet sitt til å lage kinakopier...
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Hva er egentlig forskjellen på disse kitsa og ferdig monterte Audio Note komponenter og høytalere? Kommer det fra samme fabrikk osv? Rart hvis Audio Note lar andre bruke navnet sitt til å lage kinakopier...
    ANK Audio Kits er vel Kanadisk. Står litt om forholdet mellom AN og ANK her.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Er så fantastisk heldig å få låne @veleiks 3.1 dac. Hentet den i dag, og er allerede ganske lamslått over hva Audio Note får til i sine produkter. Her er hva jeg skrev til Veleik:

    «To låter nå. Fyttikatta!!! 😳😳😳 Det bare noe så magisk over alt fra AN, spesielt høyere levels! Så uanstrengt og bare så......riktig, liksom.... Oioioi. Kjenner allerede at denne blir vanskelig å gi fra seg 😁»

    6CA6A043-A8B2-413E-A7B5-073216394C13.jpeg


    Og så er det jo ikke akkurat sånn at den passer dårlig inn sammen med de andre, heller. Til og med kona likte den!
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Fader jeg har så lyst på den... Er bare redd det er litt waste når resten av systemet ikke er Audio Note.. Hva koster den ny?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Er så fantastisk heldig å få låne @veleiks 3.1 dac. Hentet den i dag, og er allerede ganske lamslått over hva Audio Note får til i sine produkter. Her er hva jeg skrev til Veleik:

    «To låter nå. Fyttikatta!!! 😳😳😳 Det bare noe så magisk over alt fra AN, spesielt høyere levels! Så uanstrengt og bare så......riktig, liksom.... Oioioi. Kjenner allerede at denne blir vanskelig å gi fra seg 😁»



    Og så er det jo ikke akkurat sånn at den passer dårlig inn sammen med de andre, heller. Til og med kona likte den!
    Det låter ikke bra, selvsagt. Som du vet, er det jo bare det at du liker forvrengning.

    :eek:
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Hva består resten av systemet av?
    Focal Sopra No2 høytalere. Musician Pegasus R2R DAC, Aries G2 streamer, Anthem STR pre og poweramp. Wireworld Silver eclipse 8 høytaler og signalkabler. Ansuz X Strømkabler og Islo8 Minisub axis strømrenser.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Er så fantastisk heldig å få låne @veleiks 3.1 dac. Hentet den i dag, og er allerede ganske lamslått over hva Audio Note får til i sine produkter. Her er hva jeg skrev til Veleik:

    «To låter nå. Fyttikatta!!! 😳😳😳 Det bare noe så magisk over alt fra AN, spesielt høyere levels! Så uanstrengt og bare så......riktig, liksom.... Oioioi. Kjenner allerede at denne blir vanskelig å gi fra seg 😁»

    Vis vedlegget 672162

    Og så er det jo ikke akkurat sånn at den passer dårlig inn sammen med de andre, heller. Til og med kona likte den!
    Ah, nice Atle😀👍🏻 Foreløpig spiller Cobraen din aldeles nydelig her, men en eller annen dag.. Kos deg👍🏻
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Focal Sopra No2 høytalere. Musician Pegasus R2R DAC, Aries G2 streamer, Anthem STR pre og poweramp. Wireworld Silver eclipse 8 høytaler og signalkabler. Ansuz X Strømkabler og Islo8 Minisub axis strømrenser.
    Cobra er et godt tips til deg også, om du vil teste ut Audio Note. Vet at Stereofil har, eller i hvert fall nettopp hadde et par innbytteenheter til salgs.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Er jo prisnivået som er nedsiden med AN...
    Jeg har bestemt meg for en langsiktig spareplan til en DAC 2.1X Signature, til tross for at jeg har en absolutt strålende DAC allerede. Sånn er'e å være junkie. 🧟‍♂️

    Problemet er at det er som å skyte på bevegelig mål, jeg er usikker på hva som stiger raskest, sparekontoen eller prisen....
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Er jo prisnivået som er nedsiden med AN...
    Jeg har bestemt meg for en langsiktig spareplan til en DAC 2.1X Signature, til tross for at jeg har en absolutt strålende DAC allerede. Sånn er'e å være junkie. 🧟‍♂️

    Problemet er at det er som å skyte på bevegelig mål, jeg er usikker på hva som stiger raskest, sparekontoen eller prisen....
    Ja, det er lett å bli junkie av disse produktene. Jeg ble det av ett skudd (Cobraen).

    Har du hørt 2.1 og 3.1 opp mot hverandre, Håkon? Og hva er 2.1X? Har skjønt det som at man må opp i 3.1 for at den skal være trafobasert, og det utgjør vel en relativt stor forskjell.
     
    Sist redigert:

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Vil en Cobra klare å drive et par Sopra No2 på en grei måte? Jeg har ikke behov for å spille øredøvende høyt, men liker å dra på litt av og til da.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn