Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joda, det gir mening når det gjelder CD som kilde. De bør være i stand til å få til en god synergi mellom to AN komponenter, også digitalt. Greia er bare at det er flere og flere som streamer musikk, til tross for at Peter Q ser ut til å fornekte dette til en viss grad. Jeg tror muligens streaming er kommet for å bli. Innspillene mine om DDC var ment til de stakkarene som prøver seg på streaming kombinert med Audio Note.
    Ja, han er ikke tilhenger av det akkurat.. Var temmelig krass. Men han skal selge drivverk..
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Vel, han er vel ikke akkurat kjent for å være rund i uttalelsene :D Det er forsåvidt noe av det jeg liker ved ham, og kompromissløsheten er nok en av grunnene til at det blir så bra produkter ut av det. Men jeg er ikke nødvendigvis enig med alle hans konklusjoner, i hvert fall ikke når det gjelder teknologifremskritt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Det utgjør en ganske sjokkerende forskjell med en god DDC. Vil anbefale alle med AN Dac, og forsåvidt andre, å teste ut en god DDC foran dacen deres. Det er mye dårlige USB implementeringer hos ulike merker også.
    Hvilken DDCer testet du? Har kjørt min via en Breeze Audio DU-U8 / XU208 / Talema. Var en større sammenligning hos head-fi der den virket relativt habil, men kanskje en ide å prøve en annen.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det står mellom en Teddy Pardo US2 og en Audiobyte Hydra-Z
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken av de syns du fungerte best? Ser fra den head-fi sammenligningen (uten at den er noen fasit) at HydraZ med LPS lå litt bak.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Har du en direkte link til sammenlikningen? Den tråden er 258 sider! 😳

    Jeg har ikke klart å konkludere hvilken som er best av de to i mine ører. De er helt klart veldig bra, begge to. Det handler mer om preferanse og smak, vil jeg si. Teddy Pardoen produseres ikke lenger, og er bortimot umulig å få tak i, så det er forsåvidt liten vits for deg å sammenlikne de to. Men inntrykket så langt er at Audiobyte er mer oppløst og detaljert. Mer kontroll på lydbildet, lavt støygulv. Strammere. Dette gjør også at den oppleves litt tynnere i nedre deler av lydbildet. Teddy Pardo er ikke så oppløst, men noe «varmere». Den er mindre detaljert, men limer sammen de ulike elementene i lydbildet på en fin og engasjerende måte.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Har du en direkte link til sammenlikningen? Den tråden er 258 sider! 😳
    Hehe, den ble litt lang ja. Leste gjennom hele tråed i sin tid. Rankingen hans ligger nederst i første post, men omtale må en nok leite seg frem til. Fant en mer oppdatert versjon, men da begynte det å ta litt av med både kompleksitet og kostnad. Mutec er relativt høyt oppe.
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Jeg har ikke klart å konkludere hvilken som er best av de to i mine ører. De er helt klart veldig bra, begge to. Det handler mer om preferanse og smak, vil jeg si. Teddy Pardoen produseres ikke lenger, og er bortimot umulig å få tak i, så det er forsåvidt liten vits for deg å sammenlikne de to. Men inntrykket så langt er at Audiobyte er mer oppløst og detaljert. Mer kontroll på lydbildet, lavt støygulv. Strammere. Dette gjør også at den oppleves litt tynnere i nedre deler av lydbildet. Teddy Pardo er ikke så oppløst, men noe «varmere». Den er mindre detaljert, men limer sammen de ulike elementene i lydbildet på en fin og engasjerende måte.
    Veldig spennende. Jeg ser på DDC'er da jeg vurderer en dataløsning som streamer/endpoint. Har holdt et øye på Denafripps. De har tre modeller, men kun den dyreste har noen anmeldelser enda. Det var en i en tråd på audiophilestyle med en som hadde hørt Gaia på en AudioNote Dac:

    A Friend of mine who has mine on loan reported that it made the presentation more coherent, soundstage was larger and details were improved. He is running a Audio Note DAC .
    Personally, I love the 3D imaging and holographic improvements.
    .....
    (Previously) He was using a souped up Singxer SU1.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Denafrips har jo hatt mye bra. Men jeg synes DDCene er for dyre.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja! Morsomt å høre at den låter så bra med DDC... Jeg har stor tro på den her https://www.vinshineaudio.com/product-page/hermes-dcc-preorder-deposit

    Denafrips lager knallgode produkter til en latterlig lav pris.. Tror ikke det er lurt å putte noe annet enn originale Audio Note deler i en AN DAC... Sikkert lurt å spørre fabrikken de hva de anbefaler mht oppgradering.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    For de som er interessert i streaming fikk jeg tips av en meget erfaren Audio Note fan at denne eksterne klokken

    http://www.audio-gd.com/R2R/DI20/DI20EN.htm

    sammen med denne

    https://uptoneaudio.com/products/iso-regen

    skal være ekstremt mye bedre enn alle streamere på dagens marked uansett pris. En revolusjon ifølge han og det til en svært hyggelig pris.. Er også anbefale og ha en audiofil nettverksswitch med lineær PSU hevder han Slik som denne:


    Skal ikke sluke alt man hører rått men jeg er ekstremt frista til å prøve.(bør ha lineær PSU på alt egentlig for å få best resultat).
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det der ville ikke jeg "slukt" nei. Egentlig veldig dårlige råd spør du meg.
    Den EtherRegen saken der gjør ingenting for å nevne noe.

    Ei heller "audiofil" switch har noen som helst positiv betydning for det lydmessige resultat objektivt sett.

    Ville heller ikke blitt hysterisk mtp. dette med lineær PSU på slikt utstyr heller.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    159
    Antall liker
    405
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Det der ville ikke jeg "slukt" nei. Egentlig veldig dårlige råd spør du meg.
    Den EtherRegen saken der gjør ingenting for å nevne noe.

    Ei heller "audiofil" switch har noen som helst positiv betydning for det lydmessige resultat objektivt sett.

    Ville heller ikke blitt hysterisk mtp. dette med lineær PSU på slikt utstyr heller.
    Ja mulig du har rett. Vet du det av egen erfaring eller er det andre du har snakket med som har erfart det? Er vel mer "kombinasjonen" enn enkeltproduktene som skulle være nøkkelen.. Ikke vet jeg.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Er det noen som kan forklare meg forskjellen på Audio Notes CD-spillere og CD-drivverk, brukt som ren transport? Altså, hvis jeg uansett ønsker å bruke ekstern dac, hva er det som gjør en Audio Note CDT bedre enn en Audio Note CD? Jeg går ut i fra førstnevnte er bedre, da den koster mer med mindre funksjonalitet.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som kan forklare meg forskjellen på Audio Notes CD-spillere og CD-drivverk, brukt som ren transport? Altså, hvis jeg uansett ønsker å bruke ekstern dac, hva er det som gjør en Audio Note CDT bedre enn en Audio Note CD? Jeg går ut i fra førstnevnte er bedre, da den koster mer med mindre funksjonalitet.
    Litt uklar i hukommelsen her, men de drivverkene AN leverer / leverte med skuff, er intet veldig spesielt, egentlig. Til AN DAC mener jeg å oppleve at det er noen (veldig små) forskjeller om du finner et toppmatet drivverk (gjerne med digital XLR-utgang), og det behøver ikke stå Audio Note på navneplata.
    Jeg har gode erfaringer med Rega, Electrocompaniet, Audio Research og toppmodellen fra ProJect.

    Finner du en AN CD-spiller med toppmating, er det like bra som de rene drivverkene, mens det er DAC-delen AN har spart på i forhold til de rene DAC'ene.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt uklar i hukommelsen her, men de drivverkene AN leverer / leverte med skuff, er intet veldig spesielt, egentlig. Til AN DAC mener jeg å oppleve at det er noen (veldig små) forskjeller om du finner et toppmatet drivverk (gjerne med digital XLR-utgang), og det behøver ikke stå Audio Note på navneplata.
    Jeg har gode erfaringer med Rega, Electrocompaniet, Audio Research og toppmodellen fra ProJect.

    Finner du en AN CD-spiller med toppmating, er det like bra som de rene drivverkene, mens det er DAC-delen AN har spart på i forhold til de rene DAC'ene.
    Mener at på de nyere greiene er det en forbindelse mellom dac og drev. Sikkert med vilje for å få solgt to bokser.. Husker jeg spurte Peter om drev, hadde slev CEC på den tiden , men Peter mente at AN låt best med Philips Pro-basert drev... Merkelig.. ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^^Han er ikke helt ute, da. Electrocompaniet og Audio Research har begge Philips CDM 12 Pro. Men jeg mener at f.eks. C.E.C. og ProJect toppmodell låter like fint.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Litt uklar i hukommelsen her, men de drivverkene AN leverer / leverte med skuff, er intet veldig spesielt, egentlig. Til AN DAC mener jeg å oppleve at det er noen (veldig små) forskjeller om du finner et toppmatet drivverk (gjerne med digital XLR-utgang), og det behøver ikke stå Audio Note på navneplata.
    Jeg har gode erfaringer med Rega, Electrocompaniet, Audio Research og toppmodellen fra ProJect.

    Finner du en AN CD-spiller med toppmating, er det like bra som de rene drivverkene, mens det er DAC-delen AN har spart på i forhold til de rene DAC'ene.
    Takk for innspill. Jeg skjønner at jeg var uklar i formuleringen min. Skal prøve å tydeliggjøre. Jeg tenker ikke på forskjellen mellom AN sine drev og andre produsenter sine.

    Det jeg lurer på er forskjellen mellom AN sine CDT-produkter og AN sine CD-produkter på samme nivå, så lenge produktet brukes kun som ren transport.
    For eksempel: en Audio Note CDT Two kontra en Audio Note CD2.1x. Det er selvsagt en dac i sistnevnte, samt analoge utganger. Likevel koster førstnevnte 30 tusen kroner mer. Til tross for mindre funksjonalitet. Det jeg lurer på er dermed; hva er forskjellen på disse to, brukt kun som CD-transport, med digital ut til ekstern dac?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Takk for innspill. Jeg skjønner at jeg var uklar i formuleringen min. Skal prøve å tydeliggjøre. Jeg tenker ikke på forskjellen mellom AN sine drev og andre produsenter sine.

    Det jeg lurer på er forskjellen mellom AN sine CDT-produkter og AN sine CD-produkter på samme nivå, så lenge produktet brukes kun som ren transport.
    For eksempel: en Audio Note CDT Two kontra en Audio Note CD2.1x. Det er selvsagt en dac i sistnevnte, samt analoge utganger. Likevel koster førstnevnte 30 tusen kroner mer. Til tross for mindre funksjonalitet. Det jeg lurer på er dermed; hva er forskjellen på disse to, brukt kun som CD-transport, med digital ut til ekstern dac?
    Som nevnt, det er ikke noe veldig spesielt med AN drivverk med skuff, disse benyttes på CD 0, 1, 2 og 3, det er først på CD 4 det blir toppmatede spillere, altså med Philips CD Pro. Med andre ord har CDT 2 et drivverk som er kvalitativt på høyde med CD 4.1X.
    For på de rene drivverkene, har de CDT Zero og One med skuff, mens Two og oppover har toppmating.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ah, skjønner. Det er altså i hvert fall noen tydelige forskjeller der.

    La meg spisse problemstillingen ytterligere. Jeg har en Audio Note dac som jeg liker godt. Siden jeg har liten plass og lav betalingsvillighet, da jeg spiller lite CD, vurderer jeg en brukt CD/CDT Zero som CD transport. Hvis transport-delen i disse er like, burde CDT være adskillig rimeligere, men det er den ikke. Den er snarer noe dyrere. Igjen, til tross for dac og mer funksjonalitet i CD-versjonen. Vil det da være stor sannsynlighet for at en CD Zero låter betraktelig dårligere som ren transport, enn en CDT Zero?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Litt av "hemmeligheten" med AN sine drivverk (og dacer for den saks skyld) er deres toroid digitaltrafo på hhv. utgang/inngang.
    Drev og styrte mye med dette for endel år siden og fant ut at jeg likte det. Aner ikke om det er korrekt eller ikke (sannsynligvis ikke ;) ) Men det fungerte i mine ører den gang. Litt usikker idag ;)

    At det er toppmatet eller tror jeg ikke betyr så mye i bunn og grunn men selve implementasjonen av digitalutgangen (spdif,AES etc. ) kan ha noe betydning.
    AN "digital" toroider
    audio-note-cdt-two-ii-cd-transport-internal.jpg

    "Standard" pulse tranformer
    9163193.jpg


    Første AN produktet jeg eide var en dac1.1x og brukte en Copland cda288x cdspiller som drivverk. (VRDS).
    Fungerte helt ok. Gikk senere over til et diy cdpro2m drivverk som jeg faktisk implementerte AN digital toroid på utgangen da jeg hadde trua :) (eller var det tentlabs xo3/xo5? husker ikke helt. Mener jeg bygde 2 stk slike og solgte vel et av de til upgradeaudio faktisk.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Ah, skjønner. Det er altså i hvert fall noen tydelige forskjeller der.

    La meg spisse problemstillingen ytterligere. Jeg har en Audio Note dac som jeg liker godt. Siden jeg har liten plass og lav betalingsvillighet, da jeg spiller lite CD, vurderer jeg en brukt CD/CDT Zero som CD transport. Hvis transport-delen i disse er like, burde CDT være adskillig rimeligere, men det er den ikke. Den er snarer noe dyrere. Igjen, til tross for dac og mer funksjonalitet i CD-versjonen. Vil det da være stor sannsynlighet for at en CD Zero låter betraktelig dårligere som ren transport, enn en CDT Zero?
    Betydelig, nei. Muligens litt, om du er veldig kresen.
    Men jeg hadde faktisk heller handlet inn en Rega, for være ærlig.

    Det ligger en og annen CDT til salgs ute på verdensveven, men det er mye strul å importere, og mange av dem har jo noen år på baken...
    Speller ny Rega Apollo koster i dag under 10 000,-, og det finnes brukte ute i verden for under halvparten. Men det var dette med import igjen, da :)

    Og ellers finnes det sikkert en masse jeg ikke husker, men som fortsatt er solide og gode, med passe størrelse. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ok. Takker for gode innspill (y) Da får vi se hva bruktmarkedet og/eller Black Friday bringer:D
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg også rotet meg inn i Audio Note verdenen. Selv om det er første trinn synes jeg den gir anlegget akkurat det jeg har ønsket, og den passer fantastisk bra sammen med Primaluna og Tannoy Cheviot.

    D
    IMG_2170.jpg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg også rotet meg inn i Audio Note verdenen. Selv om det er første trinn synes jeg den gir anlegget akkurat det jeg har ønsket, og den passer fantastisk bra sammen med Primaluna og Tannoy Cheviot.

    D Vis vedlegget 680046
    Velkommen i klubben! :)

    Selv denne tilsynelatende "meningsløse" DAC 0.1X spiller jo ganske enkelt fantastisk! Har hatt gleden av å spille denne side om side med opptil flere både perfekt målende DAC'er og veldig dyre DAC'er, og 0.1X har overbevist i samtlige sammenligninger. Min gjetting er at du kommer bare til å bli mer og mer glad i den. :)
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen i klubben! :)

    Selv denne tilsynelatende "meningsløse" DAC 0.1X spiller jo ganske enkelt fantastisk! Har hatt gleden av å spille denne side om side med opptil flere både perfekt målende DAC'er og veldig dyre DAC'er, og 0.1X har overbevist i samtlige sammenligninger. Min gjetting er at du kommer bare til å bli mer og mer glad i den. :)
    Takker.
    Den spiller rett og slett fantastisk, ja. Jazz er bare råbra, og t.o.m. endel av de "dårlig" mixede Bob Dylan låtene låter bra (lydmessig synes jeg den siste og Modern Times er veldig bra, mens mange av de andre lp'ene kan lyde tynnere og skarpere).
    Har også testet litt mot vinyl, og tja, inkludert brukervennlighet så er jeg ikke tvil om hva jeg foretrekker.

    PS. Vinylen forsvinner ikke, men har fått en god konkurrent.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Takker.
    Den spiller rett og slett fantastisk, ja. Jazz er bare råbra, og t.o.m. endel av de "dårlig" mixede Bob Dylan låtene låter bra (lydmessig synes jeg den siste og Modern Times er veldig bra, mens mange av de andre lp'ene kan lyde tynnere og skarpere).
    Har også testet litt mot vinyl, og tja, inkludert brukervennlighet så er jeg ikke tvil om hva jeg foretrekker.

    PS. Vinylen forsvinner ikke, men har fått en god konkurrent.
    Hehe. Det «problemet» har jeg fått også, etter at AN dac kom i hus. Det låter jo så utrolig deilig med digitalt nå, så platene får hvilt seg, kan du si.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.258
    Antall liker
    3.089
    Torget vurderinger
    3
    Hvem forhandler AN høyttalere i Norge . Nysgjerrig på AN-K
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hvem forhandler AN høyttalere i Norge . Nysgjerrig på AN-K
    Det er Stereofil.

    Magiske høyttalere :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Endelig! Gratulerer! 😁 Hvor fant du den? Svarer den til forventningene?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Den Soro'en så skikkelig flott ut. Gratulerer fra meg også. Vi må få bilder innvendig også etterhvert. Spent på hvilke rør som står i.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ser ikke så gammel ut, heller? Eller i hvert fall fint holdt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn