Audio Technica Oc 9ml/II

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Å det var så lite :) Dersom jeg var blant de som (til det kjedsommelige) anbefalte en gløtt på min favoritt blant rimelige MC'er da.

Glad du er fornøyd.

Mvh Vidar P

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Spennende.. kanskje dette er noe jeg å skal prøve når økonomien er enig..

Hva slags arm vil den ha? kresen på tyngde?

-Thomas

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Så bra at den falt i smak da! :D Kan jeg anbefale AT33PTG også, ved neste korsvei kanskje? Jeg har skaffet meg en knapt brukt AT33E, forgjengeren til PTG, og den låter aldeles fortreffelig her. AT33PTG er aldri så lite dyrere og fås for $345 her. Vær bare obs på at cantileveren er rent ufattelig tynn, så om du lider av angina kan det være lurt å knaske litt nitroglycerin i forkant av montering på arm. Eller kanskje er det bare meg som ikke har kommet meg etter den traumatiske oppdagelsen av hvor skjørt opphenget på en Denon DL-304 faktisk er (RIP - du spilte jo fint den korte tiden du levde...).

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hyggelig å høre at den funker så fint! Det er et alldeles hysterisk godt pickupkjøp, og du skal legge mye penger på bordet før den parkeres.

Hvaslags arm tenker du å bruke den i, Legatia?

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Hvaslags arm tenker du å bruke den i, Legatia?
I en Mikro Seiki arm, den står på en Luxman PD 375. Vet ikke om du vet hvilken det er snakk om?

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Lille_Adam skrev:
Så bra at den falt i smak da! :D Kan jeg anbefale AT33PTG også, ved neste korsvei kanskje? Jeg har skaffet meg en knapt brukt AT33E, forgjengeren til PTG, og den låter aldeles fortreffelig her. AT33PTG er aldri så lite dyrere og fås for $345 her. Vær bare obs på at cantileveren er rent ufattelig tynn, så om du lider av angina kan det være lurt å knaske litt nitroglycerin i forkant av montering på arm. Eller kanskje er det bare meg som ikke har kommet meg etter den traumatiske oppdagelsen av hvor skjørt opphenget på en Denon DL-304 faktisk er (RIP - du spilte jo fint den korte tiden du levde...).
Bass i denne if oc9?

Har selv oc9, og den er meget god!
Har imidlertid ikke klart å få ut det basstrykket som Stelloene mine klarte, ei heller det dynamiske bildet. Men noe kan kanskje tilskrives analoge mediumet...

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Gratulerer med god pickup, Soedal !!

Og det fine er at med eindel timars rillesurf blir den enno bedre (men det veit du jo).

Mvh. Karl :)

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
yasman skrev:
Bass i denne if oc9?

Har selv oc9, og den er meget god!
Har imidlertid ikke klart å få ut det basstrykket som Stelloene mine klarte, ei heller det dynamiske bildet. Men noe kan kanskje tilskrives analoge mediumet...
Det tør jeg ikke si noe om, uten å ha begge og kjøre en sammenligning. Jeg kan imidlertid ikke si at jeg savner bass med AT33E, men det har jeg vel egentlig aldri gjort med noen pickup. Om så er tilfelle så vil jeg heller mistenke innstilling av PU eller mismatch med arm.

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Hvordan fungerer denne i litt tyngre armer? Hvordan spiller den i forhold til Denon 103 pickupene har en 103pro selv.

Mvh J.O

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Den er nok slankere, raskere og mer oppløst enn 103. Mer finkornet og mer klangfarger. Den på sin side har baller, framdrift og spilleglede i massevis. Veldig gode begge to!

Legatia, selvfølgelig har du en Luxman PD375. Jeg vet veldig godt hvilken det er snakk om, og den vil elske en AT-OC9.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Det kommer du ikke til å angre på!! :)

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Legatia, selvfølgelig har du en Luxman PD375. Jeg vet veldig godt hvilken det er snakk om, og den vil elske en AT-OC9.
Ja, det høres ut som lommeboka bare har med å åpne seg ;D

-Thomas

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Jeg så etter OC9 på Needle doctor og der var den nesten halv pris av nevnt i linken over. 349$ + skatt. Er det den forrige versjonen? Er det i så fall noen særlig forskjell mellom dem?

Jeg hadde (har, men ødelagt stift) en OC 10, som jeg likte godt, så jeg antar at OC9 også vil passe bra med spilleren.

L

lark

Gjest
Du må nok pusse brillene ;D Prisen i linken du henviser til er $299,95 + $34.00 i frakt. Det blir NOK 1742,00 + evt. avgifter.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
lark skrev:
Du må nok pusse brillene ;D Prisen i linken du henviser til er $299,95 + $34.00 i frakt. Det blir NOK 1742,00 + evt. avgifter.
Briller pusset!

Jeg syntes jeg så at det sto pund i første link.

L

lark

Gjest

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
Savnet også noe basstrykk med OC9, hva med å prøve en Benz,..........eller for ikke å si Shure, ha ha.

L

lark

Gjest
Paulsen skrev:
Savnet også noe basstrykk med OC9, hva med å prøve en Benz,..........eller for ikke å si Shure, ha ha.
Du verden for eit ordspel :D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja paulsen hva med en ace.................... ;)flott pickup til små kroner i denne sammenheng.....gitt at den passer armen seff...

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
Ace ja....mini-Glider, 95% av Glider til billigpris......kjempefin.

Ordspel ?

heidå

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Ace'n er bra ja..! T.o.m. noen som syns den er bedre enn Glider! Litt varmere har jeg skjønt..! :)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
lark skrev:
SOEDAL skrev:
Ville bare takke dere som tipset om Audio Technica Oc 9ml/II i en annen tråd.
Den er alt dere sa den skulle være + litt til. Til prisen denne kan kjøpes til hos LPgear er den et formidabelt kupp.

http://www.lpgear.com/Merchant2/mer...Code=LG&Product_Code=ATC01&Category_Code=XMAS

Noen som har handlet med dette firmaet? La inn bestilling den 13.06 fikk beskjed om at den var sendt den 17.06 men har ikke fått noe i postkassa mi ennå.
Du må nok smøre deg med tålmodighet!
Avhenger litt av hvilken transportmetode du har valgt (normal, ekspress etc). Men uansett er det stor sjanse for at den skal gjennom norsk toll, og det tar tid...

L

lark

Gjest
Pick-upen kom i posten idag. Sendt som gave, ingen moms å betale. Kun et fortollingsgbeyr på kr. 169.-
Jepp ;D Min gamle Ortofon MC10 Supreme var nok moden for utskifting, det skal være sikkert. Denne spiller tydelig reinere, med mye bedre holografi, strammere bassgjengivelse, silkeglatt og mer detaljert mellomtone og diskant. Jeg vil si at lyden heller en smule mot det lyse.
Nå blir det moro å spille vinyl igjen ;D Og det sies at den blir bedre når den har spilt en tid :D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Det er helt sikkert. Blir mer homogen i klangen så fort du runder 40-50 timer, så her er det bare å spille i vei ;)

lark skrev:
Og det sies at den blir bedre når den har spilt en tid :D

Topp Bunn