Audiocom HiFi | Årets forsterker - Canor Audio AI 1.20

135799354_3573607019397535_5750898790863048190_o.jpg

Canor Audio AI 1.20

Kåret til årets beste forsterker av Terry Ellis hos Pursuit Perfect System

Noen ganger kommer man over produkter som gjør det ekstra moro å være i denne bransjen, og det handler ikke alltid om å være noe helt nytt og revolusjonerende. Canor Audio lager slike produkter. En fantastisk produsent med de rette holdninger og ikke minst fokus på kvalitet. Det er ikke uten grunn at flere merker bruker Canor som produsent av sine produkter. Canor Audio AI 1.20 er en integrert forsterker som går i ren klasse A. Et ekte entusiastprodukt uten den 6-sifrede prisen som gjerne følger med.

Selv om Canor Audio har holdt på i 25 år, var det under High-End i München 2019 at mange for alvor fikk øynene opp for merket. Vi ser en stigende interesse over hele Europa for disse flotte produktene, og dersom du kan klare deg med 2 x 30 Watt, kan fort AI 1.20 bli din siste forsterker. Den unike muligheten å kunne kjøre 2 stk AI 1.20 som monoblokker uten behov for ekstern forforsterker, gjør bare produktet enda mer sikkert som byggekloss i et vellydende system.

Canor Audio AI 1.20 koster 64.995,- i Norge.

Terry Ellis kåret rørforsterkeren AI 1.10 til årets beste forsterker i 2019.

Ved spørsmål rundt Canor Audio, kontakt oss på hifi@audiocom.no

Sist redigert:

Kommentarer

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.261
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Enda en annonse uten pris. Hvordan skal jeg kunne vite om denne er interessant for meg når jeg ikke vet prisen?

Figge

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2004
Antall liker
746
Sted
Stockholm
Torget vurderinger
1
Priser i Sverige hos Perfect Sense.
Priser
Integrerade förstärkare

AI 2.10 (hybrid – 2 x 150W / 4Ohm), 35.000 kr
AI 1.10 (rör – 2 x 40W Klass A / 4Ohm, 65.000 kr
AI 1.20 (transistor – 2 x 50W Klass A / 4Ohm, 65.000 kr

RIAA- förstärkare

PH 1.10 (rör, MM/MC), 55.000 kr

CD/DAC (rörbaserade)

CD 2.10 (USB 2.0-24bit-192kHz/coax/optical, DSD256), 35.000 kr
CD 1.10 (USB 2.0-24bit-192kHz/coax/optical, DSD256), 49.000 kr

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
71
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Enda en annonse uten pris. Hvordan skal jeg kunne vite om denne er interessant for meg når jeg ikke vet prisen?
Dette var litt klønete av meg. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det!
Jeg skrev prisen, men så endret jeg teksten og glemte å få prisen med igjen. (prisen står dog i en annen artikkel som er skrevet om Canor for litt siden) Jeg oppdaterer med pris!

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
2.194
Torget vurderinger
48
Spennende produkt.
Ser også ut som du får mye for pengene, som ikke er like vanlig i dag, tommel opp:)

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
71
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Spennende produkt.
Ser også ut som du får mye for pengene, som ikke er like vanlig i dag, tommel opp:)
Hyggelig at du ser det på den måten. Det er nemlig litt av hele ideen bak Audiocom HiFi at vi skal finne de gode kjøpene. For oss er det ikke noe mål å selge forsterkere til 200.000-300.000,- og etter mange år i bransjen ser vi lett hvor kostnadene ligger i mange av disse produktene. Av samme årsak var også Musical Fidelity en merkevare som var viktig for oss å få i stallen.

MrGolden

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.05.2020
Antall liker
149
Sted
Skodje
Torget vurderinger
2
Mulig jeg har lest for fort, men er det 65k for 2 blokker, eller er det stkpris? Utrolig spennende produkt som er oppnåelig for mange av oss vanlig dødelige hva pris angår!

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
71
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Mulig jeg har lest for fort, men er det 65k for 2 blokker, eller er det stkpris? Utrolig spennende produkt som er oppnåelig for mange av oss vanlig dødelige hva pris angår!
Dette er en integrert forsterker, så prisen er for 1 stykk. Du har dog muligheten til å kjøre 2 integrerte forsterkere som monoblokker hvor den ene er master og den andre slave

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
71
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Vi har en demoforsterker i sølv som vil være tilgjengelig for handel om ca 1 mnd. Den er selvsagt helt strøken, og er kun benyttet internt til bilder, lytting etc Det vil ikke være typiske demorabatter på denne, men prisen vil være hyggelig.

Ta gjerne kontakt på hifi@audiocom.no ved interesse.

MrGolden

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.05.2020
Antall liker
149
Sted
Skodje
Torget vurderinger
2
Dette er en integrert forsterker, så prisen er for 1 stykk. Du har dog muligheten til å kjøre 2 integrerte forsterkere som monoblokker hvor den ene er master og den andre slave
Aha I see.. Trodde det var monoblokker.. Kul løsning med master/slave 😎👌

Informasjon om bruker

Audiocom HiFi
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
71
Link til alle artikler
32
Audiocom HiFi sine annonser
Bransjenyheter
Kampanje på platespillerforsterkere fra Musical Fidelity | Audiocom HiFi
Bransjenyheter
Musical Fidelity M2Si høster nye lovord | Audiocom HiFi

Musical Fidelity M2Si høster nye lovord | Audiocom HiFi

• 0
Musical Fidelity tar nye utmerkelser. Denne gangen med de fabelaktige M2Si
Fortsett
Bransjenyheter
Chario Academy - Italiensk eleganse | Audiocom HiFi

Chario Academy - Italiensk eleganse | Audiocom HiFi

• 2
Chario har produsert italiensk vellyd siden 1975 Academy er toppserien til Chario og representerer en langt rimeligere inngangsbillett til klassisk italiensk design og lydfilosofi enn mer kjente...
Fortsett
Bransjenyheter
Februarkampanje på JL Audio Fathom v2 hos Mala Audio og Audiocom HiFi

Februarkampanje på JL Audio Fathom v2 hos Mala Audio og Audiocom HiFi

• 1
Februarkampanje på markedets mest kritikerroste subwooferserie, JL Audio Fathom v2
Fortsett
Bransjenyheter
JL Audio F110v2 - Årets subwoofer | Audiocom HiFi
Bransjenyheter
Fokus på FinkTeam | Audiocom HiFi

Fokus på FinkTeam | Audiocom HiFi

• 0
Det er ingen hemmelighet at vi mener FinkTeam utvikler noen av de mest gjennomførte og vellydende høyttalerne på markedet. Det er ikke uten grunn at Karl-Heinz Fink og teamet hans får jobben når...
Fortsett
Topp Bunn