Audiocom HiFi - Minimesse sentrale Østlandet

Kunne du tenker deg å delta på et event slik beskrevet i dette innlegg?

• Totalt antall stemmer
    12
FinkTeam Kim Amara Ebony Guitar out of focus. jpg.jpg

Lyst til å oppleve hvorfor FinkTeam får selv anerkjente anmeldere som Martin Colloms til å gå av skaftet?
(Colloms er også høyttalerkonstruktør og har skrevet en av de mest kjente bøkene om High End høyttalere.)

Audiocom HiFi planlegger et event for lansering av bl.a våre to fantastiske merkevarer FinkTeam og Canor i september.
Vi kommer til å presentere både BORG og KIM fra FinkTeam, samt utvalgt elektronikk fra Canor. Lokasjon blir en plass som er enkel å reise til med kollektivtransport. Gardermoen er en svært sannsynlig plass. Fredag blir en ren bransjedag, men lørdag ønsker vi å åpne opp for publikum.

Vi håper å få besøk fra leverandører og vi satser på hyggelig atmosfære med fantastisk lyd fra både rør og transistor i klasse A.

Dersom noen ønsker å fly inn fra andre steder i Norge, eventuelt overnatte, så vil vi ved en eventuell handel refunderes reell (fornuftig) reisekostnad opp til 10% av kjøpesum.

I tillegg til normal gratis minimesse/presentasjon på dagtid, legger vi også opp til et VIP-Event på kvelden som inkluderer en noe mer intim demonstrasjon, mat og drikke, for ikek å snakke om sosialt samvær. (pris ikke avgjort, men ca 500-1000 kr avhengig av innhold). (VIP-Event refunderes ved handel.)

Håper det er interesse for at vi legger turen fra Sørlandet og innover og lager et arrangement, og håper så mange som mulig svarer på meningsmålingen som er opprettet. Da er det lettere for oss å se om dette både er noe vits å gjennomføre, og hvordan det må organiseres for å opprettholde godt smittevern.

Interessenter vil få en invitasjon til arrangementet når vi har bestemt dato og sted.

Med entusiastisk hilsen

Glenn

Kommentarer

Glenn | Audiocom HiFi

Bransjemedlem
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
15
Sted
EYDEHAVN
Litt tilleggsinformasjon.

Siden det er endel logistikk, timer og penger som går med på et slikt arrangement, vil satsingen selvsagt avhenge av interessen. Blir det under 20 deltakere, så blir det et mindre arrangement. Melder over 40 stk seg, så vil det være fristende å satse litt ekstra, og kanskje ta med litt mer produkter osv.

Det er selvsagt ikke noe kjøpepress knyttet til dette, men kunder som har interesse for produktene vil selvsagt få den oppfølgning de ønsker.

Dersom noen av ulike årsaker ikke ønsker å delta på avstemningen av anonymitetshensyn, send meg gjerne en PM.

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
5.404
Sted
FBU / ENFB
Som Inngrodd sørlending må jeg jo svare ingenting, men tanken var at det ville være lettere å få deltakere på Østlandet. Når det er sagt, er det definitivt planer om arrangementer her langs den blaude kysten også.
Flotte greier! Som kommende sørlending så dukker jeg gjerne opp når dere arrangerer noe lokalt. Spennende produkter! (y)

-BB-

Glenn | Audiocom HiFi

Bransjemedlem
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
15
Sted
EYDEHAVN
Flotte greier! Som kommende sørlending så dukker jeg gjerne opp når dere arrangerer noe lokalt. Spennende produkter! (y)

-BB-
Du vil selvsagt være hjertelig velkommen!
Jeg tenker både større og mindre type arrangementer her i sør, og det er enklere å få til noe spontant, hvor det ikke krever så mange besøkende for å gjennomføre. Da enten i Audiocom sin hjembase Kristiansand, eller min hjemby Arendal.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.737
Sted
Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
Ser det er ymse som reiser på salsturne. Dette er ein god ide, som eg håpar det kan verte meir av. Gjerne på Nordvestlandet - det kan verte vanskeleg når ein må bruke meir enn eitt døgn på ein event. Dette er grunnen til at eg ikkje melder meg på, har ikkje tid.
Attende på tidleg 70-tal var det ei salstilstelning i vårt lokale samfunnshus. Det var Sonab som ville selje hifi, spesielt høgtalarar. Trur dei fekk bestilling på tre høgtalarsett den gongen. Høyrde nettopp at det eine av desse låg smadra på renovasjonssentralen....
Det trengs misjonering for god lyd. Det er alt for mange, spesielt unge, som ikkje har fatta konseptet....

Glenn | Audiocom HiFi

Bransjemedlem
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
15
Sted
EYDEHAVN
Vi bor i et land hvor det store utvalget av fysiske butikker hovedsaklig ligger på Østlandet. Nettbutikk er vel og bra, og vi har topp moderne plattform og logistikkløsninger, men det kan aldri erstatte menneskelig kontakt og fysisk opplevelse av produkt og leverandør. Derfor ønsker vi å bygge opp et fast event som vi kan reise rundt i landet med, det gjelder også Vestlandet, Midt-Norge og Nord-Norge. Enten alene eller i samarbeid med forhandler/samarbeidspartner.

Slike events koster både mye tid og mye penger, derfor er det viktig at det er interesse blant entusiaster for å komme. Jeg kan ikke forsvare å bruke titusenvis av kroner, utall arbeidstimer og hente inn representanter fra produsentene for 8 deltakere.

Skal jeg dømme etter oppslutningen på avstemningen her, blir det trolig ikke noe event, men det kan fort endre seg.

Glenn | Audiocom HiFi

Bransjemedlem
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
15
Sted
EYDEHAVN
Det ser ut som vi må innse at dette eventet ikke vil være økonomisk forsvarlig med 11 interessenter så langt.

Med mindre ting endrer seg, velger vi å holde muligheten åpen for en senere anledning denne høsten, og håper flere melder sin interesse da. Blir det en messe i Horten denne høsten, så vil dere treffe oss der.

Frem til det blir en realitet må de som er interessert i FinkTeam, Canor, AudioSolutions eller noen av våre andre kommende merkevarer, gjerne ta kontakt så finner vi en løsning for demo. Vi tar gjerne turen til klubber/foreninger for å demonstrere våre fantastiske produkter.

En litt bedrøvet, men fortsatt entusiastisk hilsen

Glenn

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
5.404
Sted
FBU / ENFB
Opp med humøret mister! Det er lavsesong og aktiviteten er på bunnivå og nå er det ikke enkelt å oppslutning og påmelding til slike glimrende tiltak som dette. Når høsten banker på ytterdøra så skal du se at det blir noe mer blest.

Vi trenger slike tiltak som dette og det er med til å blåse liv i hobbyen vår!

Mvh
-BB-

Glenn | Audiocom HiFi

Bransjemedlem
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
15
Sted
EYDEHAVN
Opp med humøret mister! Det er lavsesong og aktiviteten er på bunnivå og nå er det ikke enkelt å oppslutning og påmelding til slike glimrende tiltak som dette. Når høsten banker på ytterdøra så skal du se at det blir noe mer blest.

Vi trenger slike tiltak som dette og det er med til å blåse liv i hobbyen vår!

Mvh
-BB-
Hehe, joda du har så rett, og derfor jeg skrev at at vi holder muligheten oppe. Innlegget var skrevet med glimt i øyet, da jeg er ivrig etter å få vist frem produkter.

Vi er inne i en tid hvor lyden for mange kommer i fra en bærbar høyttaler med batteri, og koster seg med det. Håpet mitt var bare å generert nok interesse til å sette igang arbeid med eventet, samt booking og bestillinger. Jeg tør bare ikke gjøre dette før jeg ser at interessen er stor nok.

Glenn

Informasjon om bruker

Glenn | Audiocom HiFi
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
15
Link til alle artikler
5
Glenn | Audiocom HiFi sine annonser
Bransjenyheter
Audiocom Hifi - Litt om oss

Audiocom Hifi - Litt om oss

• 9
På tide med en litt mer utfyllende informasjon om oss.
Fortsett
Bransjenyheter
Audiocom HiFi - Presenterer årets høyttalernyhet

Audiocom HiFi - Presenterer årets høyttalernyhet

• 0
Audiocom HiFi har den store glede av å presentere AudioSolutions Overture MK3 - Kanskje den nye referansen i prisklassen?
Fortsett
Bransjenyheter
Audiocom HiFi - Vi presenterer Canor Audio

Audiocom HiFi - Vi presenterer Canor Audio

• 4
Det er med stor glede Audiocom HiFi presenterer Canor Audio. En produsent med 25 års erfaring med eget merke, og som produsent for andre kjente merkevarer.
Fortsett
Bransjenyheter
Audiocom HiFi - Ny satsing fra en av Norges eldste distributører av lydprodukter

Audiocom HiFi - Ny satsing fra en av Norges eldste distributører av lydprodukter

• 6
Audiocom AS feirer i år sitt 35-års jubileum. Vi ønsker å markere dette med en helt ny satsing innen HiFi og High End. Utover høsten vil vi presentere produkter fra spennende produsenter med en...
Fortsett
Topp Bunn