Audiophile.no intervjuer Qobuz

Qobuz-6.jpg

I forbindelse med introduksjonen av Qobuz i Norge fikk vi anledning til å stille spørsmål til nøkkelpersoner i Qobus i Frankrike. Av praktiske grunner ble dette for vår del gjennomført skriftlig, og her presenterer vi de svarene i har fått fra Qobuz.

Det var tre sentrale figurer i Qobus som stilte seg til disposisjon for intervju i forbindelse med norgeslanseringen av Qobuz, strømmetjenesten som er kjent for å være tidligst ute med HighRes FLac. Georgens Fornay har lang erfaring i underholdningssektoren, og er utdannet i Paris Dauphine University. Han har nå overtatt som leder i Qobuz.

Marc Zisman er den personen som har lengst fartstid i Qobuz, og har vært sjefsredaktør siden starten. Han skal sørge for at Qobuz har et redaksjopnelt innhold av høy kvalitet.

Axel Destagnol har vært i Qobuz i to år, og er produktsjef.

I tillegg til dette skriftlige intervjuet som vi presenterer nå, vil vi komme tilbake med en bruksrapport av Qobuz når vi har fått noe erfaring med strømmetjenesten. VI vil da sammenligne Qobuz med andre ledende strømmetjenester, som Spotify, Tidal, Dezeer, Apple Music og Youtube Music.

Les intervjuet med Qobuz hos Audiophile.no

Qobuz-ca.jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.852
Link til alle artikler
591
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Stig Arne sitt ferdabrev Bergen-Helsinki-Tokyo-Helsinki-Bergen

Stig Arne sitt ferdabrev Bergen-Helsinki-Tokyo-Helsinki-Bergen

• 0
Eg skal til Japan og vitja Stig Inge, men er ikkje komen lenger enn Helsinki før eg kjenner trongen til å notera litt. Har alt opplevd mykje. Sov som ein gris på flyet frå Flesland og er strålande...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Icon Audio Stereo 40 Signature - Stairway to Heaven

TEST: Icon Audio Stereo 40 Signature - Stairway to Heaven

• 1
Jeg har tidligere hatt Icon Audio Stereo 30 på besøk, den sjarmerte stort, så jeg tenkte at det ville være interessant å høre storebror Stereo 40. Dette viste seg å være mulig, så jeg fikk til...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Clearaudio - Al Di Meola på besøk!

TEST: Clearaudio - Al Di Meola på besøk!

• 0
Er Clearaudio Celebrity Al Di Meola verdens flotteste platespiller? Den fremstår i det minste som en radikal og rent ut sagt vakker motsats til de “oljeplattformene” som har blitt trenden innen...
Fortsett
Audiophile.no
TEST Rega Planar 8 med Nd9. Platespilleren som gikk sine egne veier.

TEST Rega Planar 8 med Nd9. Platespilleren som gikk sine egne veier.

• 1
Rega sin platespiller Planar 8 kan leveres med den rykende ferske MM-pickupen Nd9 som en fabrikkmontert løsning. Vi har hatt denne komboen på test i 3-4 uker, og spilte en uhorvelig mengde vinyl...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Manley Stingray II - Den rokker!

TEST: Manley Stingray II - Den rokker!

• 6
Jeg har hatt Manley Stingray II på fransk visitt. Vi har tilbrakt en langhelg sammen, med sene kvelder, for ikke å si netter. Det har vært minneverdig. Manley Stingray II er en linjeforsterker...
Fortsett
Audiophile.no
Skatter fra bluesens pauluner. Buddy Guy – Damn Right, I`ve got the blues

Skatter fra bluesens pauluner. Buddy Guy – Damn Right, I`ve got the blues

• 12
George “Buddy” Guy ble født 20 juli 1936 i Lettsworth Louisiana, tett på Mississippi river, i bomullsdistrikt, i fattigslige kår. Tidlig i tenårene fikk han en gitar av faren sin, og under sterk...
Fortsett
Topp Bunn