B
bamsemann
Gjest
Har noen testa denne audioquest sorbogel matte?
bamsemann..
|
Jeg bruker forrige utgave (den sorte uten gel?). Den virker OK, dersom man liker det avdempede og kontrollerte, som kjent er det et spørsmål om smak og behag. Effekten vil jeg anta er svært avhengig av egenskapene til paltetallerkenen.![]()
bamsemann..![]()
Nei. Den har feil farge. ;D![]()
bamsemann..![]()
Nå må du være musestille, Vidar, vi er flere luxmanianere ... (Du skulle vel gjerne hatt en slik eminent spillende klassiker selv, tenker jeg.)Det bamsemann EGENTLIG trenger er ikke div remedier for å pusse rust av gammelt skrot, det han trenger er en skikkelig platespiller ;D
[..trekker seg stille tilbake med henda i været]
Ja, særlig den med "støvsuger" på tallerkenen ;DNå må du være musestille, Vidar, vi er flere luxmanianere ... (Du skulle vel gjerne hatt en slik eminent spillende klassiker selv, tenker jeg.)
Ja gjør det, for det litt spennende å høre hva du kommer frem til.Jeg har en slik matte. Kan teste litt med uten og komme med tilbakemelding ettervært. Jeg har sorbogel varianten. Sorbogel varianten finnes også i sort så det så, min er sort.
Ikke så latterlig; Roy mener sitt om saken; det er ikke så latterlig når du hører hva han har å si til det; av en eller annen grunn så skjønner man at mannen ikke er så dum som du later til å tro... det hele har med cost/benefit og med max lyd pr krone å gjøre.Det kan ta litt tid, da disse Rega armene er laget helt latterlig med tanke på vta justering ( IMO )
mvh
Enig i dette, men skivene burde fulgt med armen. Det hadde jo nesten ikke fordyret produktet og ingen hadde klaget over at VTA-justeringen manglet...Hvem som helst kan fordyre en arm med minst en tusenlapp eller to for å gi VTA med tilstrekkelig rigiditet; Roy synes ikke det er nødvendig; tilbyr heller spacers nesten gratis.
Ok, du sa "latterlig".. jeg oppfattet det omtrent slik, ville bare bidra med en alternativ oppfatningHold your horses Vidar, jeg har da absolutt ikke kalt mannen dum. At jeg mener at vta justeringsmuligheten er tungvindt er nå en ting. At måten den er laget på har lydmessige fordeler har jeg da heller ikke benektet, heller har jeg ikke stilt spørsmålstegn ved mannenskunnskap eller armens kvaliteter.
Ja det var nok rom for betraktningen din, da tonen min kanskje var litt i overkant. Ved nærmere ettertanke må nok Clearaudio også ta på seg endel av skylden da de i tillegg også har en vri på dette med vta på rega armer. Det er forøvrig en rb250st jeg har ikke en 300.Ok, du sa "latterlig".. jeg oppfattet det omtrent slik, ville bare bidra med en alternativ oppfatning
Mvh Vidar P
Beklager, det er en uvane å legge det "verste" i ting. Jeg skjønner hva du mener, og har sverget noen gloser selv i løpet av årene; men en eller annen pris må man betale for en tonearm som er billig men låter bra; og imo er ikke mangelen på "gratis" spacers egentlig en særlig høy pris.. især med tanke på at Roy mente de for sine Rega spillere med Rega pu; da er det ikke nødvendig i det hele tatt; sånn sett kan man si at hans feil er å tilby armene i "løs vekt" med spacers som VTA-alternativ... sett fra hans side.Ja det var nok rom for betraktningen din, da tonen min kanskje var litt i overkant.
Det har jeg aldri opplevd, hverken på de to Ittok'ene jeg har hatt eller Ekos'en...Personlig liker jeg Regas VTA-justering bedre enn Ittok i alle fallStrammeskruen sørger for at armen senker seg når den strammes.
Det var nok noen sånne gloser her som utløste det hele. Tenkte jeg skulle teste dette m/u sorgobel matten i kveld, men da jeg innså hvor mye fikling det krevde ble jeg nok noget irritert og slo det hele fra meg foreløpig.Beklager, det er en uvane å legge det "verste" i ting. Jeg skjønner hva du mener, og har sverget noen gloser selv i løpet av årene; men en eller annen pris må man betale for en tonearm som er billig men låter bra; og imo er ikke mangelen på "gratis" spacers egentlig en særlig høy pris.. især med tanke på at Roy mente de for sine Rega spillere med Rega pu; da er det ikke nødvendig i det hele tatt; sånn sett kan man si at hans feil er å tilby armene i "løs vekt" med spacers som VTA-alternativ... sett fra hans side.
Mvh Vidar P
Vel, JEG kjenner en til som har problemet. Nedover høyresiden på armbasen (om det er riktig uttrykk) går det et spor, skruen for stramming kommer inn (fra høyre) og inn i dette sporet. Når skuren strammes, roterer den inne i sporet og drar armen litt nedover.Er ingenting som tyder på at noen har strammet for hardt tidligere. Tar likesågodt et bilde jeg.Det har jeg aldri opplevd, hverken på de to Ittok'ene jeg har hatt eller Ekos'en...
Men hvis du har en arm hvor en tidligere eier har dratt til så metallet har nådd flytegrensen blir det vankelig å få justert VTA'en 100%.
Det at skruen roterer i sporet burde ikke dra armen nedover. Kreftene fra den roterende skruen er jevnt fordelt rundt sentrum av skruen og det eneste som skulle tilsi at armen glir nedover er tyngdekraften. Men det er vel ikke vanskeligere enn at du holder armen på plass med den ene hånda samtidig med at du strammer skruen med den andre (forutsatt at du har to hender som fungerer).Når skuren strammes, roterer den inne i sporet og drar armen litt nedover.
Du har vel rett tror jeg. HAR to hender som fungerer, det er værre med hodet.Det at skruen roterer i sporet burde ikke dra armen nedover. Kreftene fra den roterende skruen er jevnt fordelt rundt sentrum av skruen og det eneste som skulle tilsi at armen glir nedover er tyngdekraften. Men det er vel ikke vanskeligere enn at du holder armen på plass med den ene hånda samtidig med at du strammer skruen med den andre (forutsatt at du har to hender som fungerer).