Audioquest

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Etter mye testing av forskjellige merker endte jeg opp med Audioquest K2 til å mate bassene i mitt oppsett, veldig godt fornøyd :)

mvh
--- og de ble vel ikke billig? Sørget du for at de var ekte?
Nei billige var dem ikke men jeg kjøpte de brukt til en noenlunde hyggelig pris :) håper da virkelig de er ekte

mvh
K2 HT er en av de mest kopierte kablene sammen med Sky IC. Jeg hadde en K2 hjemme som hadde emballasje etc. Det var lett å se fordi kordelene hadde likt kvadrat. Den låt ikke bra heller.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.558
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Etter mye testing av forskjellige merker endte jeg opp med Audioquest K2 til å mate bassene i mitt oppsett, veldig godt fornøyd :)

mvh
--- og de ble vel ikke billig? Sørget du for at de var ekte?
Nei billige var dem ikke men jeg kjøpte de brukt til en noenlunde hyggelig pris :) håper da virkelig de er ekte

mvh
K2 HT er en av de mest kopierte kablene sammen med Sky IC. Jeg hadde en K2 hjemme som hadde emballasje etc. Det var lett å se fordi kordelene hadde likt kvadrat. Den låt ikke bra heller.
Fake eller ikke, de gjør en meget god jobb her hos meg i alle fall :)

mvh
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
At det ikke er målbare forskjeller på kabler er jo hele hyssingmafians argument. Så i en vennetråd for ett kabel merke er det ikke vits i å komme med målinger og teoretisk mas når alle kabler uansett måler likt. Også at man basert på to produkter mener ett helt merke er elendig og løgnere blir for dumt.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
At det ikke er målbare forskjeller på kabler er jo hele hyssingmafians argument. Så i en vennetråd for ett kabel merke er det ikke vits i å komme med målinger og teoretisk mas når alle kabler uansett måler likt. Også at man basert på to produkter mener ett helt merke er elendig og løgnere blir for dumt.
Alle kabler måler ikke likt. Hvor har du det fra?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Kan vi ikke la vennetrådene være det de har vært til nå? Tråder fylt med subjektive betraktninger, eieglede. Uten at det som sies skal be legges med teori eller en forståelse av at alt som sies er almenngyldige argumenter? Et fristed for entusiastisk prat om de produkter en eier uten å bli avkrevd en teknisk forklaring for gleden over dette produktet?
 
Sist redigert:

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
At det ikke er målbare forskjeller på kabler er jo hele hyssingmafians argument. Så i en vennetråd for ett kabel merke er det ikke vits i å komme med målinger og teoretisk mas når alle kabler uansett måler likt. Også at man basert på to produkter mener ett helt merke er elendig og løgnere blir for dumt.
Alle kabler måler ikke likt. Hvor har du det fra?
Nei, men at forskjellene kanskje er for små til å høres? Har bare bladd kjapt imellom div tråder i kabelhjørnet for underholdningens del.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.499
Sted
Sunndalsøra
La meg komme med nok en beklagelse. For jeg kjøpte i sin tid en slik Jitterbug fra AQ. Også dette var et bomkjøp, helt uten betydning for lyden. Det reneste lureri. Vil advare på det sterkeste mot dette produktet og selskaper som lever av å selge slikt.

Og nok en gang var mine ører på lag med konvensjonell teori og objektive målinger, slik Audiosciencereviews Amir viser her:

https://www.audiosciencereview.com/...measurement-and-review.2016/page-2#post-58108
Jeg går ut i fra at dette er i ditt anlegg??

Hvorfor advare på det sterkeste? Dette er et rimelig produkt, som dersom det gjør en forskjell for noen er bra?! Det gjorde en forskjell hos meg i mitt anlegg, og var derfor vel verdt de ~500kr som det kostet på HFK! Om du ikke synes det så er det jo leit du brukte penger og ble irritert, men du har sikkert svidd av betydelig større beløp på andre "oppgraderinger" som heller ikke gav ønsket effekt "after the honeymoon days"?!

Dine beretninger om at jitterbuggen fungerte for deg, viser bare hvor sterk psykologien er. Teoretisk finnes ingen grunn til at den skal virke. Målinger på Audiosciencereview viser null effekt. Forskjellen du hørte, var oppi ditt hode.

Det er nettopp slike ting som gjør det vanskelig å oppnå progresjon i hifi som hobby. Hvis man bare går etter eget hode - uten at det er ledet av en teori, en rød tråd - vil man ikke oppnå noen progresjon. Fokus på kabler i hifisammengeng er ikke progresjon; det er regresjon.

Jeg anbefaler deg å bli trygg på hva som skjer oppi hodet ditt og hva som skjer i signalbehandlingen. Det er menneskelig å innbille seg ting, men Gud utstyrte oss med intelligens så vi også kunne ta intelligente valg. Jitterbug og AQ-kabler er ikke intelligente valg.
Jeg har ikke prøvet dette filteret. Hvis jeg føler og hører at det er noe som har forbedret lyden, da er jeg sikker på at det stemmer. Det værste er når en er usikker på at nyanskaffelsen har lydforbedringer. mvh. Motorhome
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.664
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
La meg komme med nok en beklagelse. For jeg kjøpte i sin tid en slik Jitterbug fra AQ. Også dette var et bomkjøp, helt uten betydning for lyden. Det reneste lureri. Vil advare på det sterkeste mot dette produktet og selskaper som lever av å selge slikt.

Og nok en gang var mine ører på lag med konvensjonell teori og objektive målinger, slik Audiosciencereviews Amir viser her:

https://www.audiosciencereview.com/...measurement-and-review.2016/page-2#post-58108
Ikke noe og beklage for det.

Advare på det sterkeste?
Er det ikke riktig å advare mot produkter som har verken teoretisk eller målemessig støtte?

AQ lager produkter som lover mer enn de holder; for de har ingen verdi. Har du ennå ikke sett at AQ holder på med tull, at de lopper idioter for penger?

Jeg skriver om min egen idioti i et forsøk på å advare andre så de ikke gjør samme feil.

«Men mine AQ-kabler virker bra», vil noen si. Og det er helt korrekt. For det å gi strøm og signaler er ingen hokuspokus; men å si at AQ-kabler gir bedre strøm eller signaler er det reneste sprøyt, påstander som ikke bør stå uimotsagt på et allment forum som HFS.

Føler du ikke at det er noe som skurrer i AQs forretningsmoral?
Her er det vi som liker (i dette tilfellet AQ) som skal dele hva vi liker, ønsker oss og har (m.m.)?!

At du misliker AQ fordi du ikke opplever noen lydmessige forbedringer ved bruk av produkter (f. eks. JitterBug) fra AQ er helt greit, det er til og med greit at du deler din «idioti» med oss...men gjør det i en egen tråd ikke HER!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
La meg komme med nok en beklagelse. For jeg kjøpte i sin tid en slik Jitterbug fra AQ. Også dette var et bomkjøp, helt uten betydning for lyden. Det reneste lureri. Vil advare på det sterkeste mot dette produktet og selskaper som lever av å selge slikt.

Og nok en gang var mine ører på lag med konvensjonell teori og objektive målinger, slik Audiosciencereviews Amir viser her:

https://www.audiosciencereview.com/...measurement-and-review.2016/page-2#post-58108
Ikke noe og beklage for det.

Advare på det sterkeste?
Er det ikke riktig å advare mot produkter som har verken teoretisk eller målemessig støtte?

AQ lager produkter som lover mer enn de holder; for de har ingen verdi. Har du ennå ikke sett at AQ holder på med tull, at de lopper idioter for penger?

Jeg skriver om min egen idioti i et forsøk på å advare andre så de ikke gjør samme feil.

«Men mine AQ-kabler virker bra», vil noen si. Og det er helt korrekt. For det å gi strøm og signaler er ingen hokuspokus; men å si at AQ-kabler gir bedre strøm eller signaler er det reneste sprøyt, påstander som ikke bør stå uimotsagt på et allment forum som HFS.

Føler du ikke at det er noe som skurrer i AQs forretningsmoral?
Her er det vi som liker (i dette tilfellet AQ) som skal dele hva vi liker, ønsker oss og har (m.m.)?!

At du misliker AQ fordi du ikke opplever noen lydmessige forbedringer ved bruk av produkter (f. eks. JitterBug) fra AQ er helt greit, det er til og med greit at du deler din «idioti» med oss...men gjør det i en egen tråd ikke HER!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Poenget er tatt. Jeg holder meg unna. Beklager at jeg lagde dårlig stemning. Det var ikke meningen.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Melder meg inn jeg , glad i dette merket , har hatt ett utall forskjellige typer og det er uten tvil det merket jeg har testet flest varianter av
Min all time favoritt er en signal kabel som het Panther tror jeg
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Noen som har testet strømfilterne fra aq?
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Får vel melde meg inn her jeg også. Ikke mye aktivitet i denne vennetråden, men uansett... Har 2 stk Vodka HDMI, 1 stk Coffee HDMI og en Powerquest 3 i mitt oppsett. Meget fornøyd med dette. Powerquest 3 er nok mer for å bruke det som et overspenningsvern (samt litt flere tilkoblingspunkter for strøm, USB osv), enn at jeg forventer å få så voldsomt mye bedre lyd av dette. Vurderer også Audioquest nettverkskabler for å fullføre liksom:LOL:
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.834
Antall liker
960
 

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
923
Antall liker
2.144
Sted
Trondheim
Som sagt; jeg forventer ikke å få så mye bedre lyd av Powerquest 3, men som overspenningsvern og flere tilkoblingspunkter fungerer det fint.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Noen som har testet strømfilterne fra aq?
Har en del kabler fra AudioQuest, pluss strømfilteret Niagara 1200.
Testet det på Lyngdorf Tdai 3400, pluss Hegel H 390. Skal være helt ærlig. Det ga mest forskjell på Hegelen, selv om det ikke var bortkastet på min Lyngdorf heller.
lyden ble på en måte litt mer avslappet og litt mørkere, med tydeligere instrument plassering. Det er ingen ekstrem revolusjon, men nok til at det merkes. Jeg kjøpte den i utgangspunktet for å få flere kontakter og overspenningsvern. TV-en hadde også godt av filtret. Fargene ble faktisk bedre og bildet ser mer naturlig ut.
Anbefaler folk som er på jakt etter strømfilter å teste ut disse fra AudioQuest. Heldigvis er HiFi klubben grei i så måte med at det er mulig å få lånt hjem, eller kjøpe og returnere om det ikke funker som ønsket. Derfor ingen grunn til ikke å teste ut.
 
Topp Bunn