Audirvana Studio

Metallskalle

Medlem
Ble medlem
26.11.2012
Innlegg
8
Antall liker
4
Sted
Oslo
Noen andre som fikk med seg eventet til Audirvana på Facebook i kveld? Det må da være en av tidenes mest mislykkede produktlanseringer.

Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å en kjøpe en Audirvana 3.5 "lifetime" license for en drøy tusenlapp, men var spent på hva de ville avsløre i kveld. Det de presenterte var en oppgradert versjon med litt ny funksjonalitet, men knyttet opp mot et abonnement (79.99$ per år). Det likte folk meget dårlig; epitetet "money grabbers" gikk på rundgang i kommentarfeltet. Makan til shit storm.

Sitter igjen med et inntrykk av at de mistet mange potensielle og nåværende kunder med dette stuntet, inklusive meg selv.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.385
Antall liker
35.136
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Så ikke eventen, men fikk med meg kritikken. Tror nok de kommer til å merke deres dumdristige valg... Hadde egentlig ganske sansen for Audirvana, men valgte å satse på noe annet i stedet - angerer ikke nå i hvert fall.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.120
Antall liker
3.892
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg har brukt alle versjoner av AR opp til 3.5, og dette ser ut til å bli siste også. Jeg kan ikke helt se hva en abonnementsmodell gir bortsett fra sugerør ned i bankkontoen. Melder pass.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
For de som ikke fikk det med seg

Audirvana er vel også "gift" med MQA og da blir det også ekstra kostnader involvert (som igjen forbrukerne må betale for).
Audirvana was the first application in its category to integrate MQA (Master Quality Authenticated)
MQA skatten som slår inn bl.a? Hver gang noen "unfolder" i SW så går det penger til MQA (ihvertfall for Roon og garantert ) og med økende MQA innhold så vil flere og flere trykke og dermed skape mer uforutsigbare utgifter for firmaet. Enkleste måten å holde tritt med det samtidig som å sikre mer pengeflyt er abonnement.

Uavhengig av det overstående som bare er en liten del av bildet:
Abonnement tjenester brer om seg i hele verden og vi kan bare venne oss til det og punge ut.
 
Topp Bunn