Aurender N30SA :: Referanse High-End musikkserver

Aurender lanserer nå en ny toppmodell i ultra High-End klassen! N30SA er en musikkserver/streamer med 8TB SSD harddisk. Todelt chassis med eget kabinett for strømforsyninger og harddisker gir optimale arbeidsbetingelser med ultralavt støynivå for audiokretser og lydutganger. N30SA har støtte for MQA, DSD, integrert Tidal, Spotify Connect, Qobuz og AirPlay.
Veil. pris kr 269.000, les mer om Aurender N30SA her og på våre nettsider www.mono.no.

Aurender_N30SA_HFS.jpg

Kabinettene er bygget i massiv aluminium med 10 mm tykke topplater som gir effektiv EMF isolasjon og reduserer resonanser til et minimum. Den todelte chassisløsningen med separat strømforsyning har en unik jordingsteknologi som i kombinasjon med innebygget nettfilter gir et ultralavt støynivå for alle audiokretser. Ethernettilkoblingen er dobbeltisolert med galvanisk skille fra router switch.

FPGA digital kretser som sammen med sofistikert OCXO klokke gir ekstremt lavt jitter. Resultatet er optimalt fokus, detaljnivå og perspektiv med en organisk analog lydkvalitet. Spilleren kan videre oppgraderes med separat master-klokke. N30SA støtter klokke frekvensene 10MHz/12.8MHz, og 44.1KHz/48KHz multiplisert fra 1 til 512. Spilleren har innebygget UPS som sikrer at elektronikk og harddisker ikke skades ved strømbrudd.

Lynrask applikasjon til iPad, iPhone og Android telefon og nettbrett!
Enten du spiller musikk fra innebygget harddisk, Tidal eller Qobuz legges spilleslisten på en ultrahurtig 480GB SSD harddisk som gir optimal overføring av signalet til D/A-konverter.
Enkel og intuitiv betjening - søk etter artist, album eller årstall. Opplevelsen er identisk enten du spiller fra harddisk eller benytter Tidal/Qobuz. Selv med store musikksamlinger gir Aurender lynrask oversikt med full cover-art.

N30SA spiller alt av kjente fil-formater inkludert MQA, DSD (256 DoP, Native DSD opp til 512) og høyoppløselige filer med opptil 32bit / 768kHz oppløsning – alt samlet på ett musikkbibliotek med samme brukergrensesnitt.

• Musikkserver
• SSD Caching: 480 GB
• 8 TB SSD harddisk (inkludert)
• Ekstra lagings kapasitet: 1 stk port for 2.5" SATA harddisk
• 8.8” display, 1980x480
• MQA, Tidal, Spotify Connect og Qobuz integrasjon
• AirPlay
• Innebygget UPS, sikkerhet ved strømbrudd
• Bit og sampling: SPDIF : 24-bit, 768kHz (PCM), USB: 32bit / 384kHz, DSD: DSD256 (DoP), Native DSD512
• Formater: Native DSD, DSD (DSF, DFF), WAV, FLAC, AIFF, ALAC, M4A, APE
• World Clock inngang for ekstern klokke
• Innganger: 1 stk dobbel isolert Gigabit Ethernet, 2 stk USB 2.0 dataporter
• Utganger: USB Audio Class 2.0, AES-EBU, Coax, BNC (75 ohm), optisk
• Dimensjoner, hvert kabinett: 43 x 9.6 x 35.3 cm (bredde, høyde, dybde)
• Vekt: 22 kg
 

Vedlegg

Kommentarer

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Halais folkens …. Jeg har hørt en god del på diverse Aurender produkter hos @Designeren (Renaissance Audio). Det låter alltid bra der og Aurender produktene leverer tydeligvis varene så det holder.

Når Aurender nå går ”all-in”…. hva tenker dere vi får igjen lydmessig her?
Har dere A/B testet mot andre produkter lengre nede i ”verdikjeden”?

Det er jo klart at en streamer i denne prisklassen uten DAC må levere varene ekstraordinært:ROFLMAO:
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Halais folkens …. Jeg har hørt en god del på diverse Aurender produkter hos @Designeren (Renaissance Audio). Det låter alltid bra der og Aurender produktene leverer tydeligvis varene så det holder.

Når Aurender nå går ”all-in”…. hva tenker dere vi får igjen lydmessig her?
Har dere A/B testet mot andre produkter lengre nede i ”verdikjeden”?

Det er jo klart at en streamer i denne prisklassen uten DAC må levere varene ekstraordinært:ROFLMAO:
Aurender har streamere til under 40k også som også er i high end-land, og om en synes det er verd å svi av ytterligere 230k på ett ledd i kjeden av komponenter hvor det aldri bli bedre enn svakeste ledd, så vil jeg tro at en er privilegert med veldig, veldig mye penger, slik at penger i praksis ikke har noen betydning. Denne er selvsagt bedre enn det meste annet, men om det menneskelige øret er i stand til å i virkeligheten oppfatte at den er utvetydig vesentlig bedre enn andre rimeligere streamere til 'arbeiderklasse-lønn, muligens med Klarna nedbetaling (10-20.000,-), ut over viljen til å ville bekrefte at "dette er noe HELT annet" etter et utlegg på 270k, er jeg personlig skeptisk til. Da er det nok langt mer å hente ved å bruke mellomlegget på andre høyttalere, evt akustikk i rommet. Om HT og alt annet allerede er på plass ville jeg heller kjøpt en fet Harley D eller noe annet.
 

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Innlegg
131
Antall liker
95
Torget vurderinger
13
Sikkert morsomt. For min del hadde jeg heller disse pengene på en DCS Vivaldi upsampler og foret den med SSD minne. Da har du en streamer, fleksibel upsampler, den lagringen du selv legger til og en klokke i toppklasse som utgangspunkt for resten av kjeden. Jeg har bare hatt en N-10 og den var helt grei, men ikke mer.

Aurender har veldig på tilbudssiden om du har problemer eller utfordringer, det skal de ha og det er et stort pluss.
 
Sist redigert:

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2018
Innlegg
247
Antall liker
405
Torget vurderinger
2
Tenkt så flott det hadde vært om vi også på Finn.no kunne gått inn og kommentert annonser som her på forumet når nye produkter annonseres!

Da kunne vi proklamert for alle andre potensielle kjøpere at vi slett ikke kunne finne på å kjøpe dette produktet fordi det enten var for dyrt, at vi egentlig liker et annet dyrt produkt bedre, eller at vi heller ønsker oss ny motorsykkel.

Det hadde jo vært helt supert for alle som har betalt for å annonsere en vare eller ønsker å reklamere for noe?

Eller?
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Ja, det ville vært helt fantastisk. Da kunne også du kommentert sarkastisk til de som kommenterer på finn også. Tenk så fint.
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
669
Antall liker
743
Ja, det ville vært helt fantastisk. Da kunne også du kommentert sarkastisk til de som kommenterer på finn også. Tenk så fint.
Det har jo ikke akkurat allmenn interesse om du er interessert i å kjøpe dette produktet eller ikke. Man bør skille mellom betalte annonser for bransjeaktører og ett diskusjonsforum.
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Jooooo.... alle er da interessert i om jeg ville kjøpt en streamer til en kvart mill. Se&Hør ringte om det... ;-)
 
M

MusicBear

Gjest
Aurender har streamere til under 40k også som også er i high end-land, og om en synes det er verd å svi av ytterligere 230k på ett ledd i kjeden av komponenter hvor det aldri bli bedre enn svakeste ledd, så vil jeg tro at en er privilegert med veldig, veldig mye penger, slik at penger i praksis ikke har noen betydning.
Sånn det er, dersom man er priviligert med veldig, veldig mye penger (som du sier) at man kan unne seg sånt.

Ingen ser ned på folk som kjøper (eksempelvis) klokker til samme sum penger, uten at man umiddelbart kan se veldig stor forskjell på ei klokke til en par, tre tusenlapper. Og hvor begge vil vise tiden like godt. Opp til den enkelte hva ens egne penger benyttes til.

Leverandøren kunne dessuten stengt av kommentarfeltet - respekt for at de har hatt baller til ikke å gjøre det.
 
  • Liker
Reaksjoner: AOC

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.351
Antall liker
1.244
Torget vurderinger
1
Sånn det er, dersom man er priviligert med veldig, veldig mye penger (som du sier) at man kan unne seg sånt.

Ingen ser ned på folk som kjøper (eksempelvis) klokker til samme sum penger, uten at man umiddelbart kan se veldig stor forskjell på ei klokke til en par, tre tusenlapper. Og hvor begge vil vise tiden like godt. Opp til den enkelte hva ens egne penger benyttes til.
Nettopp. :)
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Spørsmålet mitt var ikke om høyttalere eller akustikk, men faktisk om Aurender N30SA, åpenbart mange som synes mye om produktet uten engang å ha sett det !

hvis jeg ser etter en, BMW iX xDrive50 vi folk si at jeg er komplett ididot om jeg vurderer en slik bil, du har jo også Volkswagen e-up!
 
Sist redigert:

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Innlegg
131
Antall liker
95
Torget vurderinger
13
Sånn det er, dersom man er priviligert med veldig, veldig mye penger (som du sier) at man kan unne seg sånt.

Ingen ser ned på folk som kjøper (eksempelvis) klokker til samme sum penger, uten at man umiddelbart kan se veldig stor forskjell på ei klokke til en par, tre tusenlapper. Og hvor begge vil vise tiden like godt. Opp til den enkelte hva ens egne penger benyttes til.

Leverandøren kunne dessuten stengt av kommentarfeltet - respekt for at de har hatt baller til ikke å gjøre det.
Hvorfor i alle dager skulle leverandøren stenge av kommentarfeltet?
 

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2018
Innlegg
247
Antall liker
405
Torget vurderinger
2
Hvorfor i alle dager skulle leverandøren stenge av kommentarfeltet?
Fordi ikke alle forummedlemmene skjønner forskjell på diskusjonstråder og betalte annonsetråder, og skriver at de heller ønsker seg ny motorsykkel eller et helt annet produkt enn det det annonseres for?

Dette kan være interessant å lese i en diskusjonstråd, men ikke under annonser. Det er i beste fall ufint å snakke ned et produkt, uansett hvor håpløst man synes dette produktet måtte være under en annonsetråd. Denne diskusjonen kan selvsagt likevel være meget interessant, men da under en egen tråd som man gjerne må opprette selv.

Se for deg at du legger ut en finn-annonse med produkt du ønsker å selge. Ønsker du da at all verdens tilskuere skal få kommentere direkte under annonsen og snakke ned produktet du kanskje til og med har betalt for å annonsere?
 

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Innlegg
131
Antall liker
95
Torget vurderinger
13
Takk for svar. Jeg tenker at så lenge en importør velger å legge ut informasjon om en vare i et forum, ja da blir det besvarelser. For det andre så er det viktigere at eventuelle kjøpere kan få nyttige innspill om aktuelle alternativer, og for det tredje kunne importøren kjøpt seg ordinær annonseplass. Selvfølgelig blir det mer enn litt dumt når det trekkes inn helt usaklige sammenligninger slik som tidligere i denne tråden. Nå tror jeg at de som gjør det har ett stykke igjen, og uansett neppe er potensielle kjøpere med det aller første...
 

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2018
Innlegg
247
Antall liker
405
Torget vurderinger
2
Takk for svar. Jeg tenker at så lenge en importør velger å legge ut informasjon om en vare i et forum, ja da blir det besvarelser. For det andre så er det viktigere at eventuelle kjøpere kan få nyttige innspill om aktuelle alternativer, og for det tredje kunne importøren kjøpt seg ordinær annonseplass. Selvfølgelig blir det mer enn litt dumt når det trekkes inn helt usaklige sammenligninger slik som tidligere i denne tråden. Nå tror jeg at de som gjør det har ett stykke igjen, og uansett neppe er potensielle kjøpere med det aller første...
Jeg tror vi er ganske enige. Problemet er at dette du beskriver som ordinær annonseplass og anbefaler bransjeaktøren å kjøpe, er nettopp det vi nå kommenterer under. Denne diskusjonen vi nå har hører jo heller ikke hjemme her og er også med på å stjele oppmerksomheten fra bransjeaktørens opprinnelige innlegg, også kalt annonse :)
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Hifisentralen er avhengig av finansielle innketker for å drive dette forumet, er det ikke slik at en majoritet av disse inntektene kommer blant annet fra artikler som dette. Hvis vi som medlemmer legger vår energi inn på å forsøple disse trådene med meningsløse off-topic innlegg og å rakke produktene ned i dritten, så risikerer vi vel at disse aktørene går over til andre fora. I ytterste konsekvens: Ingen inntekter, ingen hifisentral
 

Informasjon om bruker

Mono AS
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
151
Link til alle artikler
218
Mono AS sine annonser
Bransjenyheter
Hør Klipsch Heritage La Scala denne helgen - VårPuls 2024

Hør Klipsch Heritage La Scala denne helgen - VårPuls 2024

  • 0
Nå er det like før - VårPuls 2024. Mono AS gleder seg til og spille på en klassisk hornhøyttaler som først ble introdusert i 1963. La Scala AL5 er en tre-veis konstruksjon med hornladet bass...
Fortsett
Bransjenyheter
Sonus Faber Omnia, trådløs høyttaler med fantastisk ytelse og design!

Sonus Faber Omnia, trådløs høyttaler med fantastisk ytelse og design!

  • 0
Sonus Faber Omnia, trådløst musikkanlegg som kombinerer eksklusivt italiensk design med lydkvalitet i toppklassen. Spill hva du vil! Spotify Connect, Tidal Connect, Chromecast, AirPlay2...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio Research REF6 SE, Årets Produkt 2021-2022

Audio Research REF6 SE, Årets Produkt 2021-2022

  • 0
Amerikansk maktdemonstrasjon! "Det er som man får enda større innsyn i opptaket. Du trenger rett og slett lenger inn i sjelen på utøverne. Den virker også totalt uanstrengt i det den foretar seg...
Fortsett
Bransjenyheter
Topptest av Sonus Faber Guarneri Tradition!

Topptest av Sonus Faber Guarneri Tradition!

  • 11
Sonus Faber Guarneri Tradition er testet i siste utgave av Stereo + 10 av 10 på ytelse/pris og Spesielt Anbefalt! KLANGMESTERNE "Reaksjonen kommer momentant i det pickupen fanger opp de første...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet! Aurender N150

Nyhet! Aurender N150

  • 0
Aurender N150 er en den rimeligste versjonen i Aurender’s oppgraderte sortiment av High-End streamere og har en rekke fellestrekk med N200, N20 og N30. N150 har en ny og vesentlig raskere Intel...
Fortsett
Bransjenyheter
Topptest av Aurender N200 i Stereo+ 'Spesielt Anbefalt'

Topptest av Aurender N200 i Stereo+ 'Spesielt Anbefalt'

  • 4
STEREO+ MENER: Fantastisk lyd og brukervennlighet burde løfte denne langt opp på ønskelista... "N200 mangler noen av tilkoblingsmulighetene til storebror N20, og har heller ikke like stort...
Fortsett
Topp Bunn