Aurenders venner

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Med nyinnkjøpt Aurender N10 tenkte jeg at jeg skulle abonnere på vennetråden deres, men den fantes ikke (jeg klarte i alle fall ikke å finne den), så da får dette være en begynnelse.

I øyeblikket har jeg ingen ting å spille med, men er i full gang med å overføre musikk fra nas til de interne diskene.

Jeg er i avslutningen av en kraftig nedskalering og satser på et anlegg som utelukkende skal bestå av Aurender + Kii Three aktive høyttalere. Sistnevnte kommer muligens i hus før jul uten at jeg hat fått noen garanti for det.
 
M

MusicBear

Gjest
Med nyinnkjøpt Aurender N10 tenkte jeg at jeg skulle abonnere på vennetråden deres, men den fantes ikke (jeg klarte i alle fall ikke å finne den), så da får dette være en begynnelse.

I øyeblikket har jeg ingen ting å spille med, men er i full gang med å overføre musikk fra nas til de interne diskene.

Jeg er i avslutningen av en kraftig nedskalering og satser på et anlegg som utelukkende skal bestå av Aurender + Kii Three aktive høyttalere. Sistnevnte kommer muligens i hus før jul uten at jeg hat fått noen garanti for det.
Fremtiden. Den måten du her bygger anlegg på. Lykke til, forresten.

I samme slengen, da jeg ikke er så kjent med Aurender - ikke verdt sin merkostnad - deres større brødre?
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Takk skal du ha!

Om N10 er verdt merkostnaden i forhold til de rimeligere modellene, er vel opp til enhver å vurdere. Det kommer nok mye an på hva den skal spille sammen med.

Jeg har siklet på en N10 i mange år, så da det dukket opp en på Torget her på sentralen, slo jeg til. Jeg er nok merkbart farget at av John Atkinson (redaktør av Stereophile) har en slik.
 
Sist redigert:

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Gratulere med Aurender, OlaR.

Jeg spiller med Aurender N100H sammen med Kii Tree. Så du kan glede deg når du får Kii Three i hus. En fin kombinasjon når du får alle innstillingen i orden:).

Jeg har nå et lite problem med kommunikasjonen mellom Aurender appen på Ipad. Den klarer ikke å finne Aurender. Aurender står på med ip-adresse og alt. Skjønner derfor ikke hvorfor Ipad ikke finner Aurender.....? Noen tips - det er muligens noe i Ipad'en som ikke fungerer??
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Takk skal du ha! Jeg har fått beskjed om at fabrikken regner med å sende høyttalerne denne uken, så det er spennende å se om jeg får dem før jul! Tør ikke helt tro på det.

Jeg har svært begrenset erfaring med Aurender-appen, men litt av grunnen til at jeg dumpet dCS Rossini hadde nettopp med nettverkstrøbbel å gjøre. Jeg har ingen tips her, dessverre.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Nettverkstrøbbel er noe hærk.

Har ikke hatt lyd på 14 dager, prøver og prøver. Har byttet både ruter og moden. Men Aurender app vil fortsatt ikke identifisere Aurender. Har nå fått en forklaring på at det sannsynligvis er innstillingene i den nye Neatgear Nigthawk som hindrer signal fra ethernet kablen til Aurender. Man må visstnok gå inn og programmere Nighthawk slik at den "åpner" opp alle utgangene. Den fungerer som wi-fi, men ikke med kabel ut. Skal ikke være enkelt:confused:
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.991
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Høres noe rart ut.... alt internt i nettet (lan og WAN) skal ikke være berørt av noe ruter trøbbel... Er kun LAN/WIFI -> WAN som skal være berørt av sperringer, ikke internt.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Har vel testet tre forskjellige kabler.

Skal prøve i kveld å se på instillingene i Nighthawk, og evt endre de. Det skal visstnok være en skjerm slik at andre nettverk ikke kobler seg på.
 

Mono AS

Bransjeaktør
Ble medlem
12.09.2014
Innlegg
270
Antall liker
151
Har vel testet tre forskjellige kabler.

Skal prøve i kveld å se på instillingene i Nighthawk, og evt endre de. Det skal visstnok være en skjerm slik at andre nettverk ikke kobler seg på.
Hei!
Har du mulighet til å sjekke spilleren hos forhandler?
Er greit å eliminere evt. feilkilder, likeledes ser du om Aurender har IP-adresse (sjekk displayet).
mvh Simen - Mono AS
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Ja, tar den med ditt.

Men sjekker først med ruteren. Snakket med noen som hadde vært borte i dette før.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Hold oss gjerne oppdatert - det kan sikkert være noe å lære for flere av oss her.
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Ja, da får jeg melde meg inn i klubben jeg også!:)

aurender3.jpg


Aurender ACS-10 får hos meg spille via den glimrende DACen i Ayon CD3sx som har 4 stk 6H30 rør i utgangen.
Har en platesamling på rundt 850 CDer samlet gjennom snart 35 år som nå skal bli sikkerhetskopiert.
Greit, siden jeg har masse musikk som ikke finnes hverken på Tidal eller Spotify.
Regner med at Januar vil gå med til jobben. :)
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Flott med vennetråd for Aurender:)

Har hatt Aurender A10 i over 3 år nå. Overbevisende byggekvalitet, en meget habil integrert DAC og utmerket brukergrensesnitt via Conductor appen gjør dette til et førsteklasses produkt.

Mvh
 

Vedlegg

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Problemer med AirPlay

Jeg forsøker å bruke AirPlay fra telefon (iPhone 8 ), men får ingen lyd.

Når jeg kobler til telefonen, får jeg valget mellom Aurender-N10 og Aurender-N10-USB. Jeg har forsøkt begge med like dårlig resultat. N10'eren er koblet til forsterker/dac med USB.

Uansett hvilken av de to tilkoblingene jeg velger, så viser displayet på N10 "Streaming" og "Connected", men jeg får altså ingen lyd. "Stream to Aurender" er aktivert i appen.

Tips mottas med takk!
 
Sist redigert:

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Ingen som har noen erfaring med AirPlay til Aurender?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Hei. Har fått meg en N100H. Fyllt disken helt opp og allting fungerer stort sett fint, airplay og spotify connect også.

Kom til et punkt jeg ikke orket å styre med egen hardware og software... og Aurender fungerer stort sett likt min Linuxboks, men har jo fint display, fin kvalitet på kabinettet og linær strømforsyning, og er generelt tidsbesparende. Får ta en sammenligning på lyd etterhvert, men førsteinntrykket er bra. Blir nok å snoke litt i hardware/software rundt etterhvert jeg får litt tid: Oppgradere disken til 5TB, samt installere roon bridge ;)
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Har også en slik, dvs N100C. Problemfritt og greit. Av og til må jeg velge hvilken Aurender som skal kontaktes fra iPad selv om den sier: har kontakt med kun en Aurender. Snodig.
Ellers er lyden bra og bedre enn cd drev og pc som jeg prøvde tidligere.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Det siste har jeg også opplevd i senere tid.
 

Mono AS

Bransjeaktør
Ble medlem
12.09.2014
Innlegg
270
Antall liker
151
Hei!
En liten kommentar vedrørende opplevd ustabilitet på spiller/applikasjon. Normalt oppstår denne type problemer ved at nettbrettet ikke er oppdatert, og/eller at appen ikke er i samsvar med spillerens software.
  1. Nettbrett må være oppdatert med siste programvareversjon (for iPad 14.1)
  2. Sjekk deretter om det er en ny versjon av Aurender app tilgjengelig.
  3. Dernest må siste versjon av software være installert på spiller, gå inn på "verktøy-siden" og sjekk "Software Update"
Normalt vil dette løse alle problemer, det kan også være en utfordring at eldre iPadér ikke lar seg oppdatere med siste OS og at man kan risikere at man har en gammel versjon av appen. Uansett kontakt gjerne undertegnede på epost: simen@mono.no dersom du har noen spørsmål.
mvh Simen - Mono AS
 

M1

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.02.2009
Innlegg
633
Antall liker
343
Sted
Bærum
Torget vurderinger
2
Hei, melder meg inn.
Benyttet Aurender fra begynnelsen av 2018, fantastisk produkt.
M1
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Velkommen skal du være! :)
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Da kan jeg melde meg inn her, fikk en aurender n100c 4tb i posten i dag, fått koblet opp og fått den i gang, så langt fornøyd men usikker på om jeg som er blitt vant med roon klarer å slå meg til ro med appen, men førsteinntrykk av appen er bra. En flott spiller dette.
0C8D0FB4-95A0-4780-BD1C-F169BDCBAE76.jpeg
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Hvordan få Aurender N100C til å spille Spotify? Spotify appikonet dukker opp på Aurender appens skjermbilde, og når jeg trykker på appen så åpner Spotify seg på iPaden. Når jeg trykker «play» på Spotify appen, så spiller den kun fra iPad og ikke fra Aurender som jo er koblet til hifi anlegget.
 

Ru-arnt

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
573
Antall liker
723
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
4
Regner med det er spotify connect du ønsker å bruke, jeg er ikke vant med spotify men regner med du kan i Spotify appen velge hvor du ønsker avspilling, har prøvd dette med tidal men med en annen streamer som støtter tidal connect og der kan du velge ønsket avspilling.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Jepp, måtte tillate Spotify tilgang til nettverket. Skal sjekke om det blir lyd senere i kveld.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Det ble lyd :). Takk for hurtig hjelp Ru-arnt.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Oppgraderte min N100 fra 2TB til en 5TB disk. Gikk helt fint :) Den er faktisk veldig rask som NAS, så det er en grei bonus.
Skal se om jeg får aktivert SSH på den, og legge til Syncthing, så HDD'en kan synce automatisk mot hovedNASEN med musikk.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Satte du bare inn en hvilken som helst disk?
Jeg mener å ha lest et eller annet sted at man kan det på noen modeller, men ikke på alle. Andre som har erfaring på dette området?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Satte du bare inn en hvilken som helst disk?
Jeg mener å ha lest et eller annet sted at man kan det på noen modeller, men ikke på alle. Andre som har erfaring på dette området?
Satte inn en 2.5" sata disk. Måtte formatere den først, Aurender nekter å boote hvis den ikke kjenner igjen formatet. (Evt kan man slette alle partisjoner på disken og formatere via en "hemmelig" måte fra appen, men det har jeg ærlig talt ikke testet) Jeg gjorde det letteste, jeg klonet den disken jeg hadde og etterpå utvidet jeg partisjonen på 2TB til 5TB, så slapp jeg å bruke tid på å overføre musikken på nytt via nettverket. Den nye disken er også veldig rask, så den cacher også mye raskere.

Merk at toppdekselet kan sitte meget godt fast pga det sitter noen klebrige pads mellom dekselet og den passive kjøleribben. Bruker du for mye kraft vil du kunne ødelegge studdene på PCB'en som kjøleribben er skrudd fast i. Trikset var å skyve litt på det klebrige stoffet med en tynn og lang stekespade. Når den løsnet på ene side løsnet det for fra den andre siden.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
5 Gb 2,5"? Ante ikke at de kunne bli så innholdsrike!

Hva slags formattering snakker vi om - FAT32, eller er det et Linux-format? Har rotet en god del med pc, men har veldig lite erfaring med Linux.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Det er ext4 som brukes. Foreløpig er 5GB Max tror jeg, sikkert ikke altfor lenge til man får disse i 8GB eller mer.

Ellers får man jo SSD på 8TB som koster 7500,-
 
Sist redigert:

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
OK, takk. Da får jeg ha det i bakhodet hvis jeg blir nødt til å skaffe mer plass i min N10.
 

Mono AS

Bransjeaktør
Ble medlem
12.09.2014
Innlegg
270
Antall liker
151
Det er ext4 som brukes. Foreløpig er 5GB Max tror jeg, sikkert ikke altfor lenge til man får disse i 8GB eller mer.

Ellers får man jo SSD på 8TB som koster 7500,-
Hei!
Send gjerne epost til undertegnede (simen@mono.no) angående installering/formatering av ny harddisk på Aurender.
mvh Simen - Mono AS
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
886
Antall liker
432
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Takk skal du ha, Simen. Foreløpig har jeg plass nok, men det kan jo gå over... :D
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
En av fordelene med min Aurender streamer er tilgangen til nettradio. Da slipper vi den komprimert DAB-lyden, og får en tilgang på radiokanaler fra hele verden. Har spesielt blitt en tilhenger av den amerikanske jazzradioen Jazzgroove. Meget god lyd, og avslappende deilig jazz:).
Men nå får jeg ikke inn kanalen. Har spurte andre om de får den inn, og det gjør de. Så den er fortsatt på nettet, noe også nettsiden skulle tilsi.
Da er det muligens ett problem med Aurender, og dens søkefunksjon.
Noen som har noe kunnskap om dette?
 
  • Liker
Reaksjoner: M1

bruce2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2007
Innlegg
382
Antall liker
199
Torget vurderinger
1
Jeg får ikke tilgang til Tidal kontoen min fra Aurender-appen. Jeg får denne meldingen; Tidal client not found. Jeg har prøvd og skru av og på streameren. Har også prøvd og skrive inn passord flere ganger. Er det flere som får denne feilen?
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Har du sjekket statusen på kontoen din tidal.com.

Det er kanskje noe problem der. Det var det på min.
 

bruce2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2007
Innlegg
382
Antall liker
199
Torget vurderinger
1
Takk for svar! Jeg sendte mail til brukerstøtte hos tidal. Fikk beskjed om at de hadde gjort en oppdatering og at Aurender måtte oppdatere sin app i etterkant av det. Jeg ble anbefalt og slette appen og installere den på nytt. Jeg gjorde det og nå virker alt som det skal! Deilig! Jeg er forøvrig meget godt fornøyd med Aurender, både hva gjelder stabilitet, brukergrensesnitt og lydkvalitet!
 
Topp Bunn