Avid Diva i hus!!!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Ja, hva kan man si!! Dette var en meget god opplevelse!! Fikk levert en vakker Diva på døren her Torsdag morgen!! Satte umiddelbart igang med oppsett for å sjekke hva "hun" var god for!!

Spilte en stund på en Ortofon Rondo Bronze PU, og det låt fortreffelig!! Men "klimaks" kom ettervært i går kveld, da jeg fikk montert på en Koetsu Rosewood PU!!! O du salige for en lyd!! Jeg er helt solg til vinylen!! Vet det er mye å gå på enda med både Riaa og bedre arm på spilleren!! Har du ikke opplevd Vinyl enda, så har du hvirkelig gått glipp av noe!! Skal du bruke litt penger kan Divaen fra Avid hvirkelig anbefales! Jeg blir hjemme hele påsken, så om noen ønsker en lytt er det bare å kontakte meg. Jeg bor i Trondheim!!! God påske!!!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.562
Torget vurderinger
27
Avid er gode spillere. Jeg har bare hørt Actus (med Dynavector arm, pu og step-up) men den spilte i hvert fall helt topp.

Da er det bare å gratulere. Fortell gjerne litt mer om forskjellen i lydsignatur på Ortofon og Koetsu. Og har du kamera så vil vi gjerne se bilder.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Ortofonen er en fantastisk PU til prisen. Den er stram og detaljert i lyden. Den umiddelbare forskjellen mellom Orotfonen og Koetsuen var å høre i bassen. Koetsuen hadde noe dypere og større bass, men den var samtidig ikke så tight som på Ortofonen. Etter noe mer lytting, så opplevde jeg at Koetsuen åpnet opp lydbildet, og at alt ble større!! Både dybde og bredde. Koetsuen spiller også med en større varme enn Ortofonen, men jeg synes at den har med detaljeringen overaskende bra!! Koetsuen burde jo også være bedre med tanke på den mer enn 4 ganger så høye prisen....

Venter på en Dynavector 507 MKII Arm!! Så det vil nok også gjøre sitt til at dette kan bli mye bedre!!

......kamera hva er det.....?? Her i huset må det nok leies en fotograf for å få tatt bilder, for der er jeg nok ikke verdensmester.... Synes liksom ikke det blir nok "kropp" i bildene...... hehe.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Avid har eg ikkje høyrt så langt, men eg har ein invitasjon....og har visse forventningar!
Du bør absolutt takke ja til den invitasjonen!!! Gleder meg selv til å høre sjefen sjøl, Avid Acutus!!!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Avid er gode spillere. Jeg har bare hørt Actus (med Dynavector arm, pu og step-up) men den spilte i hvert fall helt topp.

Da er det bare å gratulere. Fortell gjerne litt mer om forskjellen i lydsignatur på Ortofon og Koetsu. Og har du kamera så vil vi gjerne se bilder.
Fikk tatt noen bilder som jeg prøver å legge ut..... Jeg er ingen fotograf, så konklusjonen er nok at dette låter bedre enn det ser ut.... i alle fall på bildene...... ;)

Avid Diva med RB 300 Arm, Koetsu Rosewood PU og Avid Base.

Enda et bilde fra motsatt side..... hørte jeg avansert..... ;D

Avid sammen med ASR Emitter I!!

Koetsu Rosewood!! Helt vanvittig god PU!!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Flott spiller Odder!! Gratulerer!! Litt skeptisk til den byggeklossen du bruker som PU, men men ;D

Skjønner det er flere som kommer mange hakk nærmere nirvana etter vinylrigg-oppgradering - and who can blame us? 8)

O.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Flott spiller Odder!! Gratulerer!! Litt skeptisk til den byggeklossen du bruker som PU, men men ;D

Skjønner det er flere som kommer mange hakk nærmere nirvana etter vinylrigg-oppgradering - and who can blame us? 8)

O.

hehe... Ja det kunne jo kanskje se ut som en lekekloss fra "Brio" som var skrudd på, men den gang ei..... Jeg er faktisk ufatteilig fornøyd med denne treklossen!! Skal få testet den mot en av de beste fra Dynavector i løpet våren også, så da får vi jo se hvor god den egentlig er. Den slo i alle fall ut min Ortofon Rondo Bronze!! ....... skulle vel bare mangle når prisen er over 4 ganger så høy......

Uansett takk for hilsen!! Å ja, vinyl er nok kommet for å bli i mitt oppsett!!!

Topp Bunn