Avinstallert Norton, kommer ikke på internett

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
Har hatt min datamaskin i snart 3 år og det medfølgende Norton programmet var på vei til å gå ut på dato så jeg avinstallerte det.

Etter avinstallasjonen får jeg ikke koblet datamaskinen mot nett, hverken med kabel eller trådløst. Den finner ruter men går ikke ut på weben, kun lokalt. Sammen med protokollene under egenskaper for nettverk lå det en Symantec sak som jeg avinstallerte uten at det hjalp noe som helst.

Noen råd?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
Warezstore

Bør kanskje starte med en fersk Windows 7 64 bit istedenfor Vista 32 bit?

Noen som kjenner tl Warezstore?

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Du kan først prøve gjenoppretting(system restore).

Virker ikke det vil jeg anbefale en reinstallasjon.Mulig du har en partisjon med installasjonsfiler på harddisken din eller en DVD med operativsystemet.

Anbefaler alltid å fjerne Norton fra PC'er, før avinstallering av Norton gå på supportsidene deres og les om avinnstallering. Enkelte av Nortons produkter trenger en fiks for at de skal kunne avinstalleres smertefritt.
Anbefaler ellers Microsoft Securities Essentials fungerer bra, bruker lite ressurser og holder seg stort sett i bakgrunnen.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
ArtDeco skrev:
Du kan først prøve gjenoppretting(system restore).

Virker ikke det vil jeg anbefale en reinstallasjon.Mulig du har en partisjon med installasjonsfiler på harddisken din eller en DVD med operativsystemet.

Anbefaler alltid å fjerne Norton fra PC'er, før avinstallering av Norton gå på supportsidene deres og les om avinnstallering. Enkelte av Nortons produkter trenger en fiks for at de skal kunne avinstalleres smertefritt.
Anbefaler ellers Microsoft Securities Essentials fungerer bra, bruker lite ressurser og holder seg stort sett i bakgrunnen.
Jeg har gjenopprettet meg en uke tilbake i tid etter å ha fjernet programmet uten noen suksess.

Får prøve Nortons verktøy for å fjerne de siste restene.

Datamaskinen har en "tilbakestill meg til ny" funksjon men en ren W7 64 frister mer enn en Vista 32 med alt mulig tilbehør.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Anonym skrev:
Datamaskinen har en "tilbakestill meg til ny" funksjon men en ren W7 64 frister mer enn en Vista 32 med alt mulig tilbehør.
Ikke uenig.
Koster ikke skjorta for en W7 heller.

/jan

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Helt enig, å bytte fra Vista til 7 er som å få en helt ny maskin.

Lykke til!

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.208
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
du verden så enig vi har blitt på sentralen da.
får henge meg på sjøl, W7 64bit funker knirkefritt her.

Håvard

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
807
Er i samme situasjon som Anonym med Vista32 og Norton. En hengemyr med programmer som ikke vil gå, utallige restarter og "oppgraderinger", hvis jeg da ikke får "motorstopp" og må bruke svenskeknappen.
Her nevnes det Windows 7 som løsningen og gjerne for meg, men, jeg er en datateknisk tilbakestående gamp.
Kan en snill og tålmodig sjel lose meg detaljert gjennom prosessen til Nirvana (altså Windows 7)?

På forhånd mange takk!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
Som den handlingens mann jeg er har jeg kjøpt W7 Ultimate 64, kan gi en rapport om installasjon senere i kveld.

Når det er sagt så har datamaskinen min fungert knirkefritt med Vista i 3 år og stått på i ukesvis uten å kræsje så Dell og Vista er jeg meget fornøyd med, er bare kombinasjonen meg og Norton som har lagd krøll i systemet.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Gubra skrev:
Er i samme situasjon som Anonym med Vista32 og Norton. En hengemyr med programmer som ikke vil gå, utallige restarter og "oppgraderinger", hvis jeg da ikke får "motorstopp" og må bruke svenskeknappen.
Her nevnes det Windows 7 som løsningen og gjerne for meg, men, jeg er en datateknisk tilbakestående gamp.
Kan en snill og tålmodig sjel lose meg detaljert gjennom prosessen til Nirvana (altså Windows 7)?

På forhånd mange takk!
Først, sørg for at Norton er fjernet fra maskinen via avinstallering. Noen utgaver av Norton tar kontroll over adresseregisteret på harddisken din(MBR). Har Norton/Symantec kontroll over dette tillates ikke installasjon av nytt operativsystem.
Kjøp W7, sett dvd'en i drevet og følg anvisningen på skjermen. Velg å installere på C:\. Svar ja når du får tilbud om å formatere harddisken. Fortsett å følge instuksene på skjermen til du er ferdig. Nirvana vil du neppe oppnå, men en solid forbedring vil det være :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har installert programmet Revo Uninstaller, og avinstallert Norton ved hjelp av det. Det gikk uten problemer.
Og jeg har Vista 32.

Topp Bunn