xerxes skrev:
Jeg har riktignok stemt men hvilken rolle spiller det hvordan den ser ut? Dette bekrefter bare inntrykket av at en del av vinylfolket er posører, noe som forklarer alle de merkelige platespillerne
;D
I teorien spiller det ingen rolle hvordan det ser ut, i teorien er vi her for lydens skyld.
Det er vel sannsynligvis flest guttær her, så jeg prøver meg på en kvinnelig analogi;
Vakker - med det forstås at noe har ynde, grasiøse linjer og myke symmetriske former.
Det kan hende jeg totalt misforstår ordet, men hvis jeg IKKE gjør det, så må konklusjonen være at dette ordet
vakker virkelig forvirrer forsamlingen her.....
Løselig valgte eksempler:
SME 3009 er en gammel klassiker, som har vært med på å spre god lyd og musikkglede til mange, mange av oss
har et godt (nostalgisk) forhold til den, meg selv inkludert.
Nåvel.
Mor Theresa var et fantastisk menneske som utrettet mye godt og som ga glede og håp til mange, og mange blir
litt varme i hjerterota over at slike mennesker har vært blant oss, og er blant oss.
Men en SME 3009 er like lite
vakker, som Mor Theresa var noen kandidat i Miss World-konkurransen.
Se på en Wheaton Triplanar, se på det totale kaoset av skruer og dingser og jeg vet ikke hva, inne rundt opphenget,
tenk Ugly Betty. Men Ugly Betty er jo smart, har løsninger på problem og får ting til å gå opp, akkurat som en Triplanar -
men ingen av dem er
vakre vel.....?
Tenk hvor interessant og lærerikt det hadde vært delt en middag og en god samtale med.... pfffft.... - ja, la meg si Gro Harlem Brundtland da (nei, jeg har ingen politiske interesser). Hun har høyst sannsynligvis en innsikt på mange felt, som det ville vært
svært spennende å høre om.
Sånn er det også med en Phantom B 44 eller en Dynavector DV 505; interessante løsninger, imponerende teknikk, spennende å "bli kjent" med.
- men ingen av dem er en Juliette Binoche eller en Liv Tyler eller en Angelina Jolie........
Så Lark, etter de aller fleste stemmene å dømme, virker det som om ordet
vakrest har spent ben på menigheten. ;D
Men selvfølgelig:
There's no accounting for taste, beauty is in the eye of the beholder....
Og like selvfølgelig kan det være meg som ikke har skjønt noe, som binder ordet vakker mer opp mot
estetikk, enn mot
teknikk.
Og gutta; prøv nå å lese dette med et
lite glimt i øyet da.
Det er bare en hobby
Det er bare en hobby
Det er bare en hobby
Mvh
Morten