Avstemming: Valg av RIAA-trinn

Hvilket RIAA-trinn ville du valgt, og hvorfor?

• ASR Mini Basis

Stemmer: 0 0.0%
  • Jasmine LP 2.0

• Unison Research Simply Phono

• Electrocompaniet ECP-1

• Dynavector P-75

• Andre

• Totalt antall stemmer
    0

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
I prisklassen inntil 10.000 finnes det en skog av RIAA-trinn, og jeg er klar over at dette bare er en liten del av dem. Ikke sikkert de heller er blant de aller ypperste, men det er kandidater jeg selv har sett på til mitt fremtidige oppsett.

Så: hvilket av disse ville du valgt og ikke minst: Hvorfor?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.691
Torget vurderinger
27
Er man ment å svare for eget utstyr og egne preferanser eller med tanke på hva som hadde fungert best for deg?

Er intensjonen å få råd tror jeg du burde presisere heller enn å lage en avstemming.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fosse skrev:
Er man ment å svare for eget utstyr og egne preferanser eller med tanke på hva som hadde fungert best for deg?

Er intensjonen å få råd tror jeg du burde presisere heller enn å lage en avstemming.
Støtter dette!

Preferanser, og resten av oppsettet bør være styrende.

De oppramsede RIAA trinn er jo også meget forkjellige ;)

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
At de er forskjellige vet jeg. Det jeg ønsker er først og fremst å få frem inntrykk av de forskjellige produktene dersom noen har det, og hvorfor de ville prioritert som de gjør.

Mitt oppsett er under utbytting, og er derfor lite egnet til å ta utgangspunkt i p.t.

Derfor: Hva ville du valgt, og hvorfor i prisklassen under 10k?

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Og til de som har svart "andre": Oppgi gjerne hvilket trinn, og begrunnelsen hvorfor du svarte som du gjorde.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Dette blir spennede lesig håper jeg,jeg er ikke kompetent til å svare erfaringsmessig,så lar det være...men gleder emg heller til lærerik lesing-. ;)

R

Rojoh

Gjest
Anfield skrev:
Og til de som har svart "andre": Oppgi gjerne hvilket trinn, og begrunnelsen hvorfor du svarte som du gjorde.
Jeg antar at du fortsatt kjører Martin Logan? Rouge røreffekt? Vel, jeg svarte "andre" fordi jeg synes du skal kjøpe en EAR 864. Hvorfor? Det er en formidabel pre med en meget bra RIAA
-som for det første: Er en veldig bra match med ditt effekttrinn
-og for det andre: Har den derre "velvet-touch" som jeg antar vil kle Martin Logans litt tørre/kliniske karakter veldig bra.

Nuh; selvsagt blir dette tipping over en veldig lav sko, men jeg tror ikke det er det dummeste - men for hva jeg vet, så kan det finnes saker og ting som passer din smak og som matcher enda bedre.

Mvh. Johan

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Martin Logan er fremdeles høyttalerne ja, og blir ikke endret på en stund. Elektronikken er under utskifting.

Men som sagt, jeg er ikke primært ute etter konkrete anbefalinger til mitt oppsett, mer en samling av meninger om de nevnte RIAA-trinn, og da gjerne "utfordrere" til de som er nevnt.... ;-)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Støtter Johans forslag om EAR 864.
Riian i denne er rett og slett super!
Eneste grunnen til at denne preampen ikke står hos meg, etter prøving her, er at den ikke hadde fjærnkontroll.
Og så tror jeg at den vil passe som hånd i hanske med ML og ikke minst Rouge.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Rojoh skrev:
Anfield skrev:
Jeg antar at du fortsatt kjører Martin Logan? Rouge røreffekt? Vel, jeg svarte "andre" fordi jeg synes du skal kjøpe en EAR 864. Hvorfor? Det er en formidabel pre med en meget bra RIAA
-som for det første: Er en veldig bra match med ditt effekttrinn
-og for det andre: Har den derre "velvet-touch" som jeg antar vil kle Martin Logans litt tørre/kliniske karakter veldig bra.

Nuh; selvsagt blir dette tipping over en veldig lav sko, men jeg tror ikke det er det dummeste - men for hva jeg vet, så kan det finnes saker og ting som passer din smak og som matcher enda bedre.

Mvh. Johan
Kan være med og støtte dette forslaget ja. Men er det slik at du ikke ønsker å bytte preen, kan du istedet velge EAR 834p. Dette er det samme RIAA trinnet som sitter i 864. Dette er et formidabelt RIAA, og som er lett å få til å spille med de aller fleste PUer.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.938
Hvis du har Benz pickup er Benz Lukaschek riaaen super. Særlig hvis du får ny powersupply (Får du f.eks. spesialbygget hos Svalander for etpar 1000-lapper). Kommer (tror jeg?) på under 10.000.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Det måtte bli andre ;)

Fordi det er bortkasta penger å kjøpe noe nytt for deretter å bygge det om til å passe mitt anlegg og mine ører.
Mye billigere å bygge fra bunnen av :D

Eventuelt kjøpe print, snekre i komponenter og tweake til ørene er fornøyd ;D

S

slowmotion

Gjest
Andre.

Jeg ville kjøpt et brukt et av bedre kvalitet.

;)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Holder på med "verdens tøffeste NLE17" ;D

Billedtråd kommer snart..........

Topp Bunn