Antar at den Med best lyd har det mest påkostede lydkortet? Er det også andre ting som avgjør dette? Hvilke merker har best lyd der ute?
|
Tenker på å koble til min Ayon Orion integrerte med USB inngang.bambadoo skrev:Tenker du kobling til andre lydkilder/høyttalere eller lyden i de innebygde høyttalerene? Asus er kommet med B&O i en modell nå.
Har ikke særlig peiling på disse tingene. Når signalene går ut av PC med USB, går de kanskje ikke innom lydkortet i PC, men rett fra disken? Og da er det, antar jeg, et lydkort i forsterkeren?bambadoo skrev:Da er det nok ikke noe særlig forskjell på de forskjellige der ute tenker jeg. Blir mer oppsettet av dem som kan utgjør lydmessig forskjell.
mac,windows,linux etc. Finn det som passer deg.
Mener du mellom PC og forsterker?orso skrev:En slik USB interface sammen med f.eks Buffalo DAC vil i alle fall være en svært god løsning.
http://exadevices.com/
Når jeg har en DAC i forsterkeren trenger jeg ikke en enda en? Da må det være fordi den i forsterkeren ikke er "bra"nok og da må jeg bruke en analog inngang. Men jeg har en BD spiller med ikke så bra lyd(kun stereoutgang), så hvis også kunne kobles til en DAC samtidig kunne det vært interessant.Ludo skrev:Digitalsignalet transporteres via USB og sender det videre til DAC - fungerer meget godt![]()
Du spurte om best lyd fra en PC og derfor ble en interface som Exadevices nevnt hvor du får skikkelig klokkesynkonisering med USB. Det handler om en god overføringsprotokoll fra PCen. Det er ikke sikkert du får like bra resultat med DACen som du har, det er heller tvilsomt.oyvjorge skrev:Når jeg har en DAC i forsterkeren trenger jeg ikke en enda en? Da må det være fordi den i forsterkeren ikke er "bra"nok og da må jeg bruke en analog inngang. Men jeg har en BD spiller med ikke så bra lyd(kun stereoutgang), så hvis også kunne kobles til en DAC samtidig kunne det vært interessant.Ludo skrev:Digitalsignalet transporteres via USB og sender det videre til DAC - fungerer meget godt![]()