Forsterkere B&W 804 Diamond - anbefalinger effektforsterker(brukt)

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
127
Antall liker
83
Måtte med tungt hjerte erkjenne at store høyttalere ikke er det beste for mitt rom. Der de hadde stort og holografisk lydbilde, så hadde jeg vanskeligheter å få de nedre frekvenser til å fungere. Flyttet jeg de litt slik at de nedre frekvenser fungerte bra så forsvant det store åpne holografiske lydbildet og dermed også gåsehudfaktoreren med lyttingen.

Har solgt 804 Diamond. Kjøpte en B&W DB1D subwoofer, som ble plassert der den spiller best. Kjører den sammen med stativ høyttalerne B&W 805 Matrix(ja de er gamle, men synes de spiller fantastisk bra, har alltid likt dem, jeg har også hatt 805N/S/Diamond). Bladelius Ask sparker fantastisk liv i 805 Matrixene.
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Måtte med tungt hjerte erkjenne at store høyttalere ikke er det beste for mitt rom. Der de hadde stort og holografisk lydbilde, så hadde jeg vanskeligheter å få de nedre frekvenser til å fungere. Flyttet jeg de litt slik at de nedre frekvenser fungerte bra så forsvant det store åpne holografiske lydbildet og dermed også gåsehudfaktoreren med lyttingen.

Har solgt 804 Diamond. Kjøpte en B&W DB1D subwoofer, som ble plassert der den spiller best. Kjører den sammen med stativ høyttalerne B&W 805 Matrix(ja de er gamle, men synes de spiller fantastisk bra, har alltid likt dem, jeg har også hatt 805N/S/Diamond). Bladelius Ask sparker fantastisk liv i 805 Matrixene.
Det er desverre slik at rommet spiller en stor rolle. Ofte lettere å få til mindre høyttalere om rommet er vanskelig. Hos meg ble løsningen Lyngdorf forsterker med romperfect. Så selv uten romperfect fikk jeg mer orden i lyden med stativ høyttaler kontra gulvstående. Nå skal det sies at B&W 805d3 er vel også en av de beste høyttalere jeg har eiet, så det har nok litt å si. Ellers så får en subwoofer integrert godt, så spiller små høyttalere som store gulvstående.
 
M

MarkusH

Gjest
Ellers så får en subwoofer integrert godt, så spiller små høyttalere som store gulvstående.
Nja .... Det var nå å ta i litt da .... Men for all del, finnes mye gulvstående høyttalere som ikke duger i bassen uansett.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.464
Antall liker
2.309
Sted
Endor
..... Ellers så får en subwoofer integrert godt, så spiller små høyttalere som store gulvstående.
Jeg tror ikke små høyttalere spiller som stor gulvstående, du får ikke alt, du kommer nærmere men ikke helt der, mener jeg :)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg tror ikke små høyttalere spiller som stor gulvstående, du får ikke alt, du kommer nærmere men ikke helt der, mener jeg :)
Har hatt B&W 804 D hjemme foret med bl.a McIntosh MC402, og med hånda på hjertet så låt de mye mindre enn stativhøyttalere som f.eks Adam Compact Active MK3, for ikke å snakke om Klipsch P17. Så etter min mening tar du grundig feil.
Ikke tatt fra løse luften, for jeg testet sikkert 20-30 stativhøyttalere og gulvstående fra priser mellom 10.000-360.000 kr.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.666
Antall liker
4.106
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Selv er jeg opptatt av at den taktile delen i lyden er intakt, så da betyr det at jeg er nødt til å få kontroll på bassen.
det er ingen stativere som kan gi meg det jeg er ute etter der. Om det låter aldri så vakkert ellers.
Å få god kontroll på bassen i rommet gir veldig god gevinst videre opp også.
Å velge bort det fundamentale i lydbildet ville vært helt utelukkende, samt miste en dimensjon.
Men for all del, det er mulig å få likanes lyd.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Har hatt B&W 804 D hjemme foret med bl.a McIntosh MC402, og med hånda på hjertet så låt de mye mindre enn stativhøyttalere som f.eks Adam Compact Active MK3, for ikke å snakke om Klipsch P17. Så etter min mening tar du grundig feil.
Ikke tatt fra løse luften, for jeg testet sikkert 20-30 stativhøyttalere og gulvstående fra priser mellom 10.000-360.000 kr.

Hadde 803D3 og 805S. Forbausende nok låt ikke 803D3 større enn 805. De kunne spille høyere dog. Forskjellen i bassen var godt hørbart på sånn omtrent 1 av 10 plater; de fleste innspillinger har lite under 50HZ.
Med en subwoofer + en høy kvalitet stativhøytaler kommer du langt. Og du kan spare 100 000kr +.........
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.666
Antall liker
4.106
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Hadde 803D3 og 805S. Forbausende nok låt ikke 803D3 større enn 805. De kunne spille høyere dog. Forskjellen i bassen var godt hørbart på sånn omtrent 1 av 10 plater; de fleste innspillinger har lite under 50HZ.
Med en subwoofer + en høy kvalitet stativhøytaler kommer du langt. Og du kan spare 100 000kr +.........
Naboene mine er helt uenig med deg ang. Lite respons under 50hz😊
jeg er enig i at man kanskje kommer lenger......men tror jeg på det jeg hører?
blir jeg sugd inn i lyden, og rommet nærmest forsvinner?
Er det sjel settende og overbevisende?
 
  • Liker
Reaksjoner: KMR

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5





Jeg eide selv de fire overnevnte, og B&W 804 D fikk også prøvd seg mot disse fire. I de fleste testene ble det brukt en 2x400 w McIntosh, men også bl.a Audionet Amp 200 w monoblokker, Plinius 2x305 w, biamped Parasound A51 osv. Med forskjellige pre-er. For å skaffe seg et så rettferdig resultat som mulig siden de får matche mot forskjellige ting. Adam-ene er dog aktive og trenger ikke effektforsterker.

Man heier som regel på sine egne produkter, spesielt hvis man har gitt utrolig mye mer for det også. Uten å terge på meg hele forumet her, så mener jeg mer at den lille MA PL100 er en mer rettferdig motstander mot 804 D når det kommer til bassfylde, 804 D låter forferdelig slanke.

Ved blindlytting er jeg rimelig sikker på at 8 av 10 ville gjettet at de "små" Klipsch P17 var de største høyttalerene. For meg et skuffende resultat siden jeg bare hadde de på lån, og var ikke det resultatet jeg håpte eller ønsket. Med mindre man skulle trykke på opp mot 110 db med musikk som har mye krutt i bunnen.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Lite respons under 50hz på musikk? :unsure:
Da tenker jeg rom/utstyr/plassering.

Det er på innspillingene. De fleste plater har ikke mye under 50HZ. Det er bare å måle. I gamle dager hadde jeg forøvrig høytalere som gikk ned til 8HZ!
Hører du mye på hip-hop og elektronica stiller det seg kanskje noe anderledes...
 
M

MarkusH

Gjest
Det er på innspillingene. De fleste plater har ikke mye under 50HZ. Det er bare å måle. I gamle dager hadde jeg forøvrig høytalere som gikk ned til 8HZ!
Hører du mye på hip-hop og elektronica stiller det seg kanskje noe anderledes...
Det kan jeg skrive under på at det gjør det.

Jeg har forøvrig målt også.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Man heier som regel på sine egne produkter, spesielt hvis man har gitt utrolig mye mer for det også. Uten å terge på meg hele forumet her, så mener jeg mer at den lille MA PL100 er en mer rettferdig motstander mot 804 D når det kommer til bassfylde, 804 D låter forferdelig slanke.
Jeg har aldri hørt 804D, men men de har et løft i bassen på opptil ca 4db fra 50-300HZ i følge målinger. De er mao ikke slanke. Både 805 og 803 har tilsvarende frekvensgang - kanskje ikke fullt så mye løft.. Det med bassrespons er vanskelig å vurdere ut fra andres betraktninger; man vet ikke om det skyldes rom, plassering eller snåle preferanser. Det finnes audiofile som mener at det skal buldre og brake i bassen uansett, men de fleste opptagelser har ganske moderat bass og låter ganske slankt......
 
Sist redigert:

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg har aldri hørt 804D, men men de har et løft i bassen på ca 4db fra 50-300HZ i følge målinger. De er mao ikke slanke. Både 805 og 803 har tilsvarende frekvensgang - kanskje ikke fullt så mye løft.. Det med bassrespons er vanskelig å vurdere ut fra andres betraktninger; man vet ikke om det skyldes rom, plassering eller snåle preferanser. Det finnes audiofile som mener at det skal buldre og brake i bassen uansett, men de fleste opptagelser har ganske moderat bass og låter ganske slankt......
Jeg har som regle stilt subber veldig lavt, og har tetta den ene bassrefleksen for å få mindre bass på nåværende høyttalere. Jeg liker det nøytalt, men ikke for slankt. Når de låter såpass slankt med
Jeg har aldri hørt 804D, men men de har et løft i bassen på opptil ca 4db fra 50-300HZ i følge målinger. De er mao ikke slanke. Både 805 og 803 har tilsvarende frekvensgang - kanskje ikke fullt så mye løft.. Det med bassrespons er vanskelig å vurdere ut fra andres betraktninger; man vet ikke om det skyldes rom, plassering eller snåle preferanser. Det finnes audiofile som mener at det skal buldre og brake i bassen uansett, men de fleste opptagelser har ganske moderat bass og låter ganske slankt......
Jeg kan selvfølgelig ha vært uheldig med plasseringa, selv om jeg prøvde flere, men jeg vil bemerke at den eneste av andre høyttalere som har opplevdes som slanke i tonal balanse i mitt rom er disse https://soundreference.com.au/jas-audio-socrates-floor-standing-loud-speakers-pair-ex-demo/, så av utrolig mange høyttalere har 804 D stukket seg kraftig ut. Jeg har ikke store akustikk og responsproblemer i mitt rom i følge målinger.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Mine 805S er svært krevende med hensyn til plassering og bassrespons. Mine var slanke i mange år til jeg omplasserte dem :D . Nå er de kanskje litt vel feit rund 100HZ. 803D3 på den annen side, var svært lite påvirket av plasseringen i mitt rom.
Som sagt har jeg ikke prøvd 804, men nyere B&W's frekvensrespons er jeg ikke særlig begeistra for. De har et kraftig løft i toppen - det kan kanskje være det som primært gjør at det høres slanke ut?
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Mine 805S er svært krevende med hensyn til plassering og bassrespons. Mine var slanke i mange år til jeg omplasserte dem :D . Nå er de kanskje litt vel feit rund 100HZ. 803D3 på den annen side, var svært lite påvirket av plasseringen i mitt rom.
Som sagt har jeg ikke prøvd 804, men nyere B&W's frekvensrespons er jeg ikke særlig begeistra for. De har et kraftig løft i toppen - det kan kanskje være det som primært gjør at det høres slanke ut?
I bunn og grunn ja, for jeg synes de er svært frempå i toppen, og derfor slanke i bunnen. Har AMT diskanter nå, med et helt annerledes spedningsmønster. En Dia diskant sprer vel 30 grader i alle retninger, så rommet vil påvirke mye mer.
804 Dia fikk vi mye output fra siden eieren på død og liv skulle mate ut 1600 watt fra McIntoshen på de, så trykket er der, han elsket det mens jeg holdt på å dø av lyden. Smakksaker 😂
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
NRS: Gratulerer! Matrix + Bladelius funker, det.. Du har nok nå fått med deg at også kvantiteten kommer med dersom den reine kvalitet ligger i bånn. Og rein kvalitet, det har du i det settet.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Selv er jeg opptatt av at den taktile delen i lyden er intakt, så da betyr det at jeg er nødt til å få kontroll på bassen.
det er ingen stativere som kan gi meg det jeg er ute etter der. Om det låter aldri så vakkert ellers.
Det er gjerne langt imellom, men det finnes jo gode stativhøyttalere også :D

2b22c32d9a4cad0a7b759e50acb36591.jpg
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Jeg har alle utenom de nyeste 805, og synes ikke de spiller spesielt slankt. 804 er noe slankere i lyden enn 803 osv, men med
for eksempel Hegel H390 eller 590 på de spilte de slettes ikke slankt.
Men det går selvfølgelig ann å få de til å spille slankt. Jeg har hørt de i demo en gang på hi-fi klubben med Nad M22, da låt det slankt.
 

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
127
Antall liker
83
NRS: Gratulerer! Matrix + Bladelius funker, det.. Du har nok nå fått med deg at også kvantiteten kommer med dersom den reine kvalitet ligger i bånn. Og rein kvalitet, det har du i det settet.
Lærer etterhvert, selvom det tar si tid. Bladelius forsvinner ikke ut av mitt system med det første.
 

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
127
Antall liker
83
Mange gode poenger rundt stativ/sub vs stor gulvht. Alle har sikkert rett, det kommer ann på situasjon, eget rom, hvilke utstyr man har testet og litt egne erfaringer/referanser og smak/preferanser.

Når jeg fikk til bassen i rommet så var 804 Diamond på ingen måte slanke(justert med standard Dirac-kurve). Men de maktet ikke å lage den størrelsen i instrumenter som en subwoofer(DB1D) gjør. Lydbildet får større 'kropp' og pondus, fortsatt justert med mager Dirac-kurve som løfter nedre frekvenser med ca 1.0-1.5db, mange andre foretrekker å løfte bassen med både 4, 6, 8 og tilogmed 10db, det blir altfor 'feit' for min del.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Lydbildet får større 'kropp' og pondus, fortsatt justert med mager Dirac-kurve som løfter nedre frekvenser med ca 1.0-1.5db, mange andre foretrekker å løfte bassen med både 4, 6, 8 og tilogmed 10db, det blir altfor 'feit' for min del.
Da er det ikke hi-fi lenger, men diskotek.... :LOL:
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
NRS: En subwoofer skal du aldri merke når den er i kjeden. Men tar du den ut derfra skal du savne den. Da, og kun da, er den ordentlig integrert. Men som du har kobla opp nå avlaster du Matrix fra å spille den verste bassen. Da kan Bladelius sparke ENDA mer liv i dem. Fordi den kan konsentrere seg om det området i musikken som er VIRKELIG viktig: Nedre mellomtone og opp. Det er der det skjer noe i musikkken.
 

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Innlegg
127
Antall liker
83
NRS: En subwoofer skal du aldri merke når den er i kjeden. Men tar du den ut derfra skal du savne den. Da, og kun da, er den ordentlig integrert. Men som du har kobla opp nå avlaster du Matrix fra å spille den verste bassen. Da kan Bladelius sparke ENDA mer liv i dem. Fordi den kan konsentrere seg om det området i musikken som er VIRKELIG viktig: Nedre mellomtone og opp. Det er der det skjer noe i musikkken.
Ja, det virker slik nå.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
NRS: Det å integrere en sub kan være et direkte h....ete, så hvis du har fått det til slik det burde være, leave it be!! Ellers anbefaler jeg ALLTID å droppe dem, da de som regel skaper flere problemer enn de løser. Men jeg så faktisk en bitte liten REL for et par uker sia som jeg tror jeg skal integrere hos ei venninne i vinter.. :)
 
Sist redigert:

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
NRS: Det å integrere en sub kan være et direkte h....ete, så hvis du har fått det til slik det burde være, leave it be!! Ellers anbefaler jeg ALLTID å droppe dem, da de som regel skaper flere problemer enn de løser. Men jeg så faktisk en bitte liten REL for et par uker sia som jeg tror jeg skal integrere hos ei venninne i vinter.. :)
Men har ikke B&W subber en slik app slik at man får romkorreksjon og den ene med det andre? Skulle tro at potensiale for god integrering med B&W stativhøytalere skulle være tilstede. Vurderer det sjøl.....
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Men har ikke B&W subber en slik app slik at man får romkorreksjon og den ene med det andre? Skulle tro at potensiale for god integrering med B&W stativhøytalere skulle være tilstede. Vurderer det sjøl.....
Kalibrering og integrering er eller kan være mye vanskeligere enn man tror. De fleste kjøper en sub eller receiver, kjører kalibrering og tror det er greit. Ikke rart at de hele tida er på let etter nye oppgraderinger. Jeg har gjort det hos venner fordi det er gratis og bedre enn de klarer selv. Men jeg har selv brukt Ganilsen eller Flageborg, siden de har ordentlig utstyr og god peiling.
En godt kalibrert sub til 3000 kan lett spille bedre enn en dårlig eller ukalibrert sub til 100.000.
Som et eksempel skilte det 26 db @ 80 db og 50 hz mellom høyre og venstre hjørne hos en kamerat av meg. Det utgjør 9 subber for å kompensere. Men han hadde satt den dyre SVS subben sin i det svake hjørnet. Bare for å gi et hverdagslig problem folk kan ha eller gjøre feil.
F.eks her skiller det 13 db @ 50 hz hvis jeg flytter sofaen 50 cm, og 3 d @ 30 hz hvis jeg har kjøkkendøra på gløtt eller ei.
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Kalibrering og integrering er eller kan være mye vanskeligere enn man tror. De fleste kjøper en sub eller receiver, kjører kalibrering og tror det er greit. Ikke rart at de hele tida er på let etter nye oppgraderinger. Jeg har gjort det hos venner fordi det er gratis og bedre enn de klarer selv. Men jeg har selv brukt Ganilsen eller Flageborg, siden de har ordentlig utstyr og god peiling.
En godt kalibrert sub til 3000 kan lett spille bedre enn en dårlig eller ukalibrert sub til 100.000.
Som et eksempel skilte det 26 db @ 80 db og 50 hz mellom høyre og venstre hjørne hos en kamerat av meg. Det utgjør 9 subber for å kompensere. Men han hadde satt den dyre SVS subben sin i det svake hjørnet. Bare for å gi et hverdagslig problem folk kan ha eller gjøre feil.
F.eks her skiller det 13 db @ 50 hz hvis jeg flytter sofaen 50 cm, og 3 d @ 30 hz hvis jeg har kjøkkendøra på gløtt eller ei.
Ening der. Nå er det slik at ofte har folk en dedikert plass å sette anlegget selv om det ikke er optimalt. Uansett er det bare så så mye romperfect kan gjøre. Den fritar ikke folk fra å bruke ørene å lytte seg frem etter så god plassering av sub som mulig. Tips som funker veldig bra. Sett sub i lytteposisjon. Feks godstolen etc. Koble ut høyttalerne og lytt deg rundt i rommet rett over gulvnivå. Den høyden som subben kommer til å stå i. Når man finner den plassen det låter best, settes subben der, eller så nært som mulig for å unngå estetiske problemer. Da får en bassnedslaget i godstolen. Derfra kan romperfect få gode arbeidsbetingelser for å skape en så god helhet som mulig.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
NRS, Focalius, Voff: Nettopp..det kan være et h...ete..Fordi rommets særegenheter ALLTID vil påvirke. Og har du ikke kunnskapen/læreviljen til å skjønne HVA som skjer- eller HVORFOR- for så å bruke klassisk common sense, målretta jobb og frekvenslære til løsningene, glem hele saken. Dropp anlegget. Når skal verden egentlig skjønne at ikke alt kan løses i en j...la app??? DSP og romkorreksjon funker bedre jo MINDRE og MER MÅLRETTA det brukes!! Bruk det for mye, så kverker du dynamikken og musikken blir ikke mer enn en samling koordinater i et rutenett. Det er og blir RESPEKTLØST, det...Mot de som har laget musikken/utstyret . For ikke å snakke om dine egne ører.

Du har fire ting som SKAL være på topp i et anlegg:

MATCH
BALANSE
OVERSKUDD
KONTROLL

......
Det kan DELVIS løses digitalt, men krever at du rett og slett veit hva du gjør...og hvem du er! Det veit du kun etter å ha brukt TID, KUNNSKAP og SELVINNSIKT til å SELV finne roen. Og har du roen vil du ikke trenge å stille spørsmålet--svaret er nemlig bare logisk liggende oppe i dagen. Å komme seg dithen krever en ofte livslang dedikasjon til oppgaven som dessverre virker å være mangelvare enda...spesielt blant de mest innbarka streamere og nydigitalister. Fortrinnsvis de som ikke har den klassiske lydlæra i bånn og kan kombinere sin nye vin med den. ..Men det er det eneste som funker..Og, helt ærlig: Musikken fortjener det!! Om det så med andre ord tar tre hele år å finne riktig høyttaler til et lite Dennon DM41..ja. så får det ta den tida. Og eieren lærer i mellomtida masse om HVA slags anlegg vedkommende faktisk har, hva slags tekniske krav det har, og hva slags grep som får det til å lyde større enn summen av sine deler. Pluss hva det er han/hun selv liker, både ved det spesifikke systemet og sin generelle preferanse innen lyd. Slik kunnskap er absolutt ubetalelig. Som Mr. Miyagi ville sagt: "Lesson not just karate only...Lesson for whole life". det gjelder faktisk for lyd også. Har du balanse der vil det hjelpe deg å balansere selve livet. Fordi musikk er verdens fineste terapiform. Livet er dessuten altfor kort til å kompromisse på kvalitet, uansett hvor man finner den.
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Azzyazzy: Jeg kan berolige deg med at jeg er klink edru. Og det bør du være også, dersom du skal finne ut av et system :coffee: Sjekk ditt eget etter den lista, så får du se...
 
Sist redigert:

azzyrazzy

Medlem
Ble medlem
16.07.2013
Innlegg
23
Antall liker
17
Tviler ikke på at du er edru! Skrivestilen din var bare et funn for å legge noe humor oppå :)
Ellers ligger det nok mye erfaring og visdom bak innlegget ditt.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Azzyazzy: Humor er en del av seriøsitet. Legg inn litt av det, så blir innlegget mer spissa inn på ei målgruppe ;) Jeg tar musikk dønn alvorlig, og det ønsker jeg andre skal gjøre også. Derfor er det usannsynlig irriterende å lese de innlegga fra enkelte som en gang og bestandig ALLTID legger løsningene i henda på programmerere, stoler blindt på applikasjoner og glemmer all den jobb, logikk, lære og engasjement disse tinga faktisk BØR VÆRE- men ikke alltid ER- basert på.Snarveier som som oftest ødelegger mer enn de redder. :coffee: Slike løsninger tar på egen hånd maksimalt ut 10-20% av anleggets totale potensiale, ...og den som gjør BARE det , uten å ta ut resten. er imo ikke så seriøs som man bør være...hehe..Da sier jeg fra..
 
Sist redigert:

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Ening der. Nå er det slik at ofte har folk en dedikert plass å sette anlegget selv om det ikke er optimalt. Uansett er det bare så så mye romperfect kan gjøre. Den fritar ikke folk fra å bruke ørene å lytte seg frem etter så god plassering av sub som mulig. Tips som funker veldig bra. Sett sub i lytteposisjon. Feks godstolen etc. Koble ut høyttalerne og lytt deg rundt i rommet rett over gulvnivå. Den høyden som subben kommer til å stå i. Når man finner den plassen det låter best, settes subben der, eller så nært som mulig for å unngå estetiske problemer. Da får en bassnedslaget i godstolen. Derfra kan romperfect få gode arbeidsbetingelser for å skape en så god helhet som mulig.
Den letteste måten for folk flest er å sette den i det hjørnet som hører med til husets konstruksjon. Og ikke i det hjørnet som går inn til kjøkken, soverom osv. siden de er selvfølgelig tynnere og mindre egnet. I 90 % + av gangene vil det være den letteste og beste løsningen.
 
Topp Bunn