Baerwald eller Löfgren?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Er det noen sterke meninger om hvilken som er best?

Jeg har ikke tid til å lese noen papers.... Men noen personlige erfaringer/meninger har jeg tid til.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Baerwald eller Löfgren?

Arrrgh! Valgmuligheter, valgmuligheter. Hvorfor kan ikke et av svarene bare være riktig?

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.479

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.334
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Baerwald eller Löfgren?

Rega sverger fremdeles til Stevenson. Da må man anta at Rega er utgått på dato.

Jeg synes det er en god ting at pickupen der ut som den passer i skallet. En Rega, Linn, Naim eller min Well Tempered er just right med Stevenson, og jeg liker at geometrien er i orden der det smeller mest på klassisk musikk.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.080
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Valentino skrev:
---
Engelskmenn er så konservative, at de fleste er utgått på dato!
(Med konservativ mener jeg: de bygger fremdeles hus med åpne vannrør på utsiden, og lurer på hvorfor de fryser hver vinter).

Arne K

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Arrrgh! Valgmuligheter, valgmuligheter. Hvorfor kan ikke et av svarene bare være riktig?
Fordi «alle» svarene er «feil», dvs det «riktige» svaret er tangentialarm.

mvh
KJ

Z

Zomby_Woof

Gjest
Selvfølgelig er alle svarene feil. Det er også effektiv masse som er ti ganger så høy lateralt som vertikalt. ;)

Ellers ser det i det minste ut som Stevenson kan være et meget interessant alternativ for de som spiller 7-tommere innimellom (0-punktene nærmere spindel).

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Selvfølgelig er alle svarene feil. Det er også effektiv masse som er ti ganger så høy lateralt som vertikalt. ;)

Ellers ser det i det minste ut som Stevenson kan være et meget interessant alternativ for de som spiller 7-tommere innimellom (0-punktene nærmere spindel).
o.t.
Det er ikke noen nøvendig sammenheng mellom tangential arm og stor forskjell i horisontal vs vertikal masse, jf. f.eks. B&O og Goldmund.

mvh
KJ

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.479
Valentino skrev:

Jeg synes det er en god ting at pickupen der ut som den passer i skallet. En Rega, Linn, Naim eller min Well Tempered er just right med Stevenson, og jeg liker at geometrien er i orden der det smeller mest på klassisk musikk.
Om Rega sverger til Stevenson eller bare nesten, er visst litt uklart ifølge vinyl asylet.
?

http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl?forum=vinyl&n=448523

mvh

Topp Bunn