På tur og reise Bagasje på flyreiser??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Hvor mange av Sentralens medlemmer har ikke opplevd at bagasjen blir mer eller mindre ødelagt grunnet "røff" behandling av "koffertknuserne" som jobber på ulike lufthavner med ( synes det som ) kun en oppgave: Å ødelegge bagasje!

Jeg bruker "hårde" kofferter av merket Samsonite. De har ikke glidelås, et bevisst valg! De tåler en støyt, men "går man inn for det" kan selv disse ødelegges. De gamle modellene tåler mere enn de nyere stort sett grunnet tykkere materiale. De veier mere enn de nye som både er lettere og i følge reklamen skal tåle mere, hvilket de nok ikke gjør. Når koffertene er helt stappfulle slik at det hypermoderne plastmaterialet er "spent ut som en balong" tåler de mye, men er den ikke helt stappfull slik at plasten kan flekse så tåler de mye mindre. Når de får et sterkt slag ( stump vold ) vil man kunne se det på at plasten blir misfarget der påkjenningen kom. Går ut fra at plasten blir svekket der, men slike bagateller dekker ikke flyselskapene. Skarpe gjenstander vil kunne punktere plasten, det dekkes av selskapet, minus 10-20% hvis kofferten har vært brukt tidligere. I snitt trekker de fra 10-15% av nyprisen, da den kjøpt, for hvert år siden den var ny.

Forrige tur i midten av september var to av våre Samsonite kofferter "knøvlet", men ikke så mye at SAS ville ta ansvar. Det gikk an å trykke bulkene tilbake, men plasten er svekket. Neste gang vi reiste passet jeg på å fylle koffettene til bristepunktet. ( Nybakte boller! :rolleyes: - gave til Junior ) de overlevde. På hjemturen hadde vi ikke like mye å stappe i koffertene ( det er jo også et vektspørsmål! ). Jeg hadde tatt med noen STORE balonger som ble blåst opp så mye ( lite ) at det ble spenn på koffertene. Denne gangen overlevde de!

Derimot en Zarges aluminiumkasse ( kliss ny ) jeg hadde med var både bulket og seriøst skrapet opp. Selvsagt ikke så mye at den passerer SAS sin definisjon av "ødelagt"! Svaret fra "ankomst service" var "dette er slikt du må akseptere!"

Så kjære medforumister, skal vi bare akseptere at flyselskapene behandler bagasjen vår så skjødesløst? En Samsonite S'cure D'Lux koster jo sine greie 3 høvdinger!
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Flyselskapene vil jo mer og mer at vi verken har innsjekket bagasje eller kabinbagasje - men bare reiser uten.
Og så får vi handle det vi trenger når vi kommer frem og så gi det fra oss når vi drar.

a) du slipper dyre tilleggstjenestetullegebyrer for bagasje
b) du slipper å tenke på overvekt
c) du slipper å bekymre deg over at de nye, flotte hip'e koffertene får skrammer eller bulker eller det som verre er

Her er en som har skjønt det :)

https://www.nettavisen.no/video/cha...m-det-holder-med-en-kiwi-pose/3423538262.html
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Med 20-30 kg i kofferten så holder en billigkoffert ca. 10 tur/retur Oslo-Bangkok. Om det er innafor eller for dårlig har jeg i grunnen ikke filosofert så mye over.
 
C

cruiser

Gjest
Er det ikke bare klær man sjekker inn a? Reiser en del og har aldri hatt dette problemet.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Er det ikke bare klær man sjekker inn a? Reiser en del og har aldri hatt dette problemet.
For å snakke for egen del, På en tur til London blir det bare håndbagasje, men til Thailand blir det ting og tang til hus og familie, alt i fra stereo til makrell i tomat. På hjemtur fylles koffertene med frukt, grønnsaker og klær.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.109
Antall liker
3.225
Torget vurderinger
1
Bruker bare "billigkofferter", og blir de ødelagt på turen er det bare å henvende seg i skranken for å vise restene, og så får en lappe for å bytte inn vraket imot en ny. Eneste problemet med det er at man må på en helt bestemt butikk for å bytte, men har fått nye kofferter mange ganger pga hardhent behandling på flyturer.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.152
Antall liker
4.311
Torget vurderinger
1
Jeg betrakter kofferter som tilnærmet forbruksvare, og kjøper stort sett «rimelige» kofferter som likevel er forholdsvis solide (kraftige glidelåser, håndtak, fleksibelt seigt plastskall, gode trillehjul mm). Jeg har ingen erfaring med «hard-skall» kofferter. For egen regning har jeg ingen høye tanker om at bagasjen blir pent behandlet på flytur, og jeg forventer heller ikke at flyselskapet skal erstatte «kosmetiske» skader på bagasjen.

mvh
KJ
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.927
Antall liker
11.337
Sted
Ytterst i havgapet...
Stort sett får vel bagasje litt "heavy" men likevel akseptabel behandling, men noen stuere forsøker uten tvil å ha mer moro enn andre. I dag forgår vel lasting og lossing stort sett vha transportbånd, men jeg har sjøl opplevd å sitte å se på kofferter bli kastet ut av lasterommet og ned i vognene ( på 90-tallet en gang på Fornebu). Det er nesten som om det har gått sport i det, og i USA hevdes det stadig oftere at det dummeste du gjør er å merke noe med "forsiktig"......
Her er en herlig historie om en canadisk musiker som fikk ødelagt en 30.000krs gitar på en tur med United, hcor han sjøl så stuerne nærmest gå til angrep på gitarkassa... og United selvsagt nektet å erstatte.... det er også 3-4 youtube-videoer med sanger han skrev og publiserte i debatten....https://en.wikipedia.org/wiki/United_Breaks_Guitars
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Vet ikke om jeg er imponert eller sjokkert over dere som kun reiser med håndbagasje til London?!

En oval weekend i London betyr for min del at følgende er "mandatory": Minst en dress inkludert et lite utvalg dressskjorter og et utvalg av slips, undertøy / sokker minimum to sett pr dag slik at man har bytte til kvelden hvis antrekksskifte. "Dagligskjorter" minimum en pr dag + noe ekstra. Smoking med tilbehør, man går da ofte ut, - teater med etterfølgende nattklubb. En genser eller to. Sko med skotre. To, tre par et minimum. En ekstra reise/formiddagsbukse i tilfelle den i bruk blir tilsølt. Nevnte jeg hatt? Det er også et problem, folk har en tendens til å knøvle oversize trillebagger og ryggsekker opp i hattehyllen uten tanke på at de ødelegger hatter og annet!! Skumpf!! Toalettmappe med div er også nødvendig og gjerne litt plass til overs for gaver til venner og bekjente hjemme. Blir fort en full koffert eller to dette.

Så kun å reise i det man står og går i? "Wisting the great unwashed?" Nei takk.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Vet ikke om jeg er imponert eller sjokkert over dere som kun reiser med håndbagasje til London?!

En oval weekend i London betyr for min del at følgende er "mandatory": Minst en dress inkludert et lite utvalg dressskjorter og et utvalg av slips, undertøy / sokker minimum to sett pr dag slik at man har bytte til kvelden hvis antrekksskifte. "Dagligskjorter" minimum en pr dag + noe ekstra. Smoking med tilbehør, man går da ofte ut, - teater med etterfølgende nattklubb. En genser eller to. Sko med skotre. To, tre par et minimum. En ekstra reise/formiddagsbukse i tilfelle den i bruk blir tilsølt. Nevnte jeg hatt? Det er også et problem, folk har en tendens til å knøvle oversize trillebagger og ryggsekker opp i hattehyllen uten tanke på at de ødelegger hatter og annet!! Skumpf!! Toalettmappe med div er også nødvendig og gjerne litt plass til overs for gaver til venner og bekjente hjemme. Blir fort en full koffert eller to dette.

Så kun å reise i det man står og går i? "Wisting the great unwashed?" Nei takk.
I håndbagasjen er da plass til truser, sokker, skjorter, tannbørste og deo. Smoking har jeg ikke, men kompenserer med sko i krokodilleskinn:cool:.
Og gaver? Kjøper en flaske whisky på Gardermoen ved ankomst.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Vet ikke om jeg er imponert eller sjokkert over dere som kun reiser med håndbagasje til London?!

En oval weekend i London betyr for min del at følgende er "mandatory": Minst en dress inkludert et lite utvalg dressskjorter og et utvalg av slips, undertøy / sokker minimum to sett pr dag slik at man har bytte til kvelden hvis antrekksskifte. "Dagligskjorter" minimum en pr dag + noe ekstra. Smoking med tilbehør, man går da ofte ut, - teater med etterfølgende nattklubb. En genser eller to. Sko med skotre. To, tre par et minimum. En ekstra reise/formiddagsbukse i tilfelle den i bruk blir tilsølt. Nevnte jeg hatt? Det er også et problem, folk har en tendens til å knøvle oversize trillebagger og ryggsekker opp i hattehyllen uten tanke på at de ødelegger hatter og annet!! Skumpf!! Toalettmappe med div er også nødvendig og gjerne litt plass til overs for gaver til venner og bekjente hjemme. Blir fort en full koffert eller to dette.

Så kun å reise i det man står og går i? "Wisting the great unwashed?" Nei takk.
I håndbagasjen er da plass til truser, sokker, skjorter, tannbørste og deo. Smoking har jeg ikke, men kompenserer med sko i krokodilleskinn:cool:.
Og gaver? Kjøper en flaske whisky på Gardermoen ved ankomst.
Oh, dear me!:eek:
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Om økonomien ikke tillater å holde seg med en leilighet i London, så burde man i det minste strekke seg til et walk in closet....
 
C

cruiser

Gjest
Ofrer gjerne både sko med skotre og hatt(eier heldigvis ingen av delene) for å slippe å sjekke inn og hente ut bagasje. Har ikke noe problem med å pakke alt jeg trenger til en weekend i en koffert tilpasset håndbagasje.
 
Sist redigert av en moderator:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Sist jeg reiste med innsjekket bagasje var det en sykkel, i sykkelkoffert, og med imponerende mengder 'alt mulig' sammen med sykkelen. Gangen før det husker jeg ikke. Ellers er jeg stor fan av myk bagasje, for tiden en bag fra politiets materielltjeneste. Solid nylon, punkterer ikke. Pakker man klokt i en sånn så skal det jaggu litt til før noe blir ødelagt.
 
Sist redigert av en moderator:
G

Gjestemedlem

Gjest
Innsjekket bagasje er gull det. Så slipper man å slepe tungt. På mange flyplasser må man jo traske flere kilometer for å komme til neste gate. Er man på en dagstur så er det noe annet, men for lengre turer er det uvurderlig å kunne sjekke inn kolli.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.927
Antall liker
11.337
Sted
Ytterst i havgapet...
For en gangs skyld enig med deg... :) Denne fixe ideen om at alle skal reise bare med håndbagasje er også i ferd med å bli et problem for mange selskaper og avganger, da det nesten ikke er plass til all håndbagasjen..
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
I så måte er det en fryd å reise med Wizzair. Der i gården kan man ta med en-1- stk. håndbagasje innen gitte mål. Lite kaos med ryggsekker, bæreposer, kofferter og bager opp og ned av bagasjehyllene.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Ah... keeping up appearances, are we??? :rolleyes:
But indeed!:cool:

Når man har bodd i et fylke der "pynting" til julebord eller runde fødselsdager består i å vrenge trusa og finne fram islenderen med færrest hull, er det faktisk befriende godt å kunne "kle seg opp".
OK, jeg var litt urettferdig med sambygdingene nå, men ikke så ille mye!

Jeg er faktisk oppflasket med at man stiller i dress når man går i teateret, ren og pen med nypussede sko og vannkjemmet hår! Ikke alle som gjør det i London heller, men man stikker seg i alle fall ikke like mye ut der borte. Og dessuten er det ingen som bryr seg. Og går man på de "rette" restauranter og nattklubber er det faktisk helt greit å stille i smoking.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Myk bagasje er uaktuellt da jeg som oftest har med flaskefor på hjemturen som er kjøpt lokalt og ikke på tax free. Innholdet i koffertene har som oftest overlevd men selve kofferten har blitt ødelagt litt for mange ganger til at det "er greit"! Men det som imponerte meg denne gangen var at alu kassen hadde fått stygg medfart og ser ut som om den har vært i krigen. Den er fortsatt hel og har beskyttet innholdet.

Til dere som reiser med kun håndbagasje er det bare å si at er dere ute i dårlig tid må dere bare løpe! Har du innsjekket bagasje venter de mye lengre på deg i gaten. Da har du nesten alltid tid til å gå! En "no-show" med kun håndbagasje venter de ikke på! Har "no-show" derimot innsjekket koffert vil den alltid bli satt av flyet før det forlater gaten. Å finne en bestemt koffert inne i et lasterom tar tid og er mye arbeid. Derfor gir de det noen minutter før begynner med den jobben, og du kan fortsatt nå gaten uten å bli anpusten og svett! De vil ikke være spesiellt glade i deg, men de står nå der. En ufravikelig regel i bransjen er "no-show = no-go!". Hvis noen sjekker inn en koffert og ikke blir med flyet er det alt for stor risiko for at det er en bombe i kofferten.
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Myk bagasje er uaktuellt da jeg som oftest har med flaskefor på hjemturen som er kjøpt lokalt og ikke på tax free. Innholdet i koffertene har som oftest overlevd men selve kofferten har blitt ødelagt litt for mange ganger til at det "er greit"! Men det som imponerte meg denne gangen var at alu kassen hadde fått stygg medfart og ser ut som om den har vært i krigen. Den er fortsatt hel og har beskyttet innholdet.

Til dere som reiser med kun håndbagasje er det bare å si at er dere ute i dårlig tid må dere bare løpe! Har du innsjekket bagasje venter de mye lengre på deg i gaten. Da har du nesten alltid tid til å gå! En "no-show" med kun håndbagasje venter de ikke på! Har "no-show" derimot innsjekket koffert vil den alltid bli satt av flyet før det forlater gaten. Å finne en bestemt koffert inne i et lasterom tar tid og er mye arbeid. Derfor gir de det noen minutter før begynner med den jobben, og du kan fortsatt nå gaten uten å bli anpusten og svett! De vil ikke være spesiellt glade i deg, men de står nå der. En ufravikelig regel i bransjen er "no-show = no-go!". Hvis noen sjekker inn en koffert og ikke blir med flyet er det alt for stor risiko for at det er en bombe i kofferten.
Så det er ok å skape forsinkelser? Uff, ikke grei holdning.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Så det er ok å skape forsinkelser? Uff, ikke grei holdning.

Nei det er det ikke, men jeg har ofte, OFTE! opplevd at SAS/Widerøe kommer sent inn i forhold til neste flight. Og da gidder jeg faktisk ikke løpe som en idiot fra en ende av terminalen til en annen for å komme til neste fly. Man skal kunne GÅ som et sivilisert menneske mellom flyene, de er da gjerne satt opp med 45 min eller mere når det er "godkjent" connection. Og har selskapet selv skylden så får de ta følgene!

Normalt er det så lang tid mellom siste frist for innsjekk og avgang at man ikke skal være nødt til å løpe for å nå flyet. Men jeg har vært med på endring av gate på Gardermoen noen ganger der SAS har forutsatt at man skal løpe for å nå gaten. Da får SAS ta den forsinkelsen! Man sitter på A4 og venter på ombordstigning, 15 minutter før avgang, ca 5-10 min etter at boarding skulle ha begynt får man beskjed om at gaten er flyttet til B8 ( lengst inne i den "midlertidige" tarmen. ) Det tar ca 10-12 min å gå i fornuftig tempo. vel framme der får man beskjed om at det blir en "liten forsinkelse" før ombordstigning. Pussig i grunnen for det står ikke noe fly der?? Så etter nye 5 minutter kommer det beskjed om at ny gate er A24. ( Helt i enden av terminalen og ned en trapp ). De som løp var gode og svette når de til slutt kom inn i flyet. Det betakker jeg meg for, så enkelt er det. Dette har jeg opplevd noen ganger i årens løp. Det skal dog sies at jeg nok har tilbragt noe mer tid ombord i fly enn gjennomsnittet.

Så jeg SKAPER ikke forsinkelser, men jeg vet nok om hvordan dette systemet virker til å unngå å løpe på meg infarkt i frykt for at flyet går fra meg!
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Ikke alle bor slik at det er flust med videreforbindelse om flyet inn blir forsinket.
Derfor må man løpe som et olja lyn for å rekke flyet videre til provinsen :)

Dessverre er det slik at flyselskapene setter opp flykombinasjoner med alt for kort connection.
På papiret holder det med f.eks 45minutter på Charles de Gaulle - i praksis er det noe annet.
Og bagasjen kan du se langt etter om du allikevel skulle rekke flyet ditt.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Har ventet lenge pga denne taktikken har vært brukt av medpassasjerer. Bagasje var sjekket inn, dog veldig sent, og de kom "bare" 5-10 minutter etter at resten av ombordstigningen var ferdig og vi skulle ha vært i lufta, men på grunn av flyet ikke kunne ta av når de skulle ble det nesten en time forsinkelse totalt fordi flyplassen (newark) hadde fullstappet sendeskjema og det ikke bare var å taxe ut på rullebanen etter eget forgodtbefinnende.

Det var ikke så kult.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.736
Antall liker
13.222
Vet ikke om jeg er imponert eller sjokkert over dere som kun reiser med håndbagasje til London?!

En oval weekend i London betyr for min del at følgende er "mandatory": Minst en dress inkludert et lite utvalg dressskjorter og et utvalg av slips, undertøy / sokker minimum to sett pr dag slik at man har bytte til kvelden hvis antrekksskifte. "Dagligskjorter" minimum en pr dag + noe ekstra. Smoking med tilbehør, man går da ofte ut, - teater med etterfølgende nattklubb. En genser eller to. Sko med skotre. To, tre par et minimum. En ekstra reise/formiddagsbukse i tilfelle den i bruk blir tilsølt. Nevnte jeg hatt? Det er også et problem, folk har en tendens til å knøvle oversize trillebagger og ryggsekker opp i hattehyllen uten tanke på at de ødelegger hatter og annet!! Skumpf!! Toalettmappe med div er også nødvendig og gjerne litt plass til overs for gaver til venner og bekjente hjemme. Blir fort en full koffert eller to dette.

Så kun å reise i det man står og går i? "Wisting the great unwashed?" Nei takk.
Var på Covent Garden en lørdagskveld (Tryllefløyten), de sier på nettsidene eksplisitt at de ikke har noen dresskode, noe man også greit så var tilfelle i publikum. En god del hadde pyntet seg (vi snakker tross alt om ganske høy snittalder, i UK) men jeg så også folk i fotballttrøye der.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Aldri hatt et problem med SAS men Aviator kan reise til helvete. Inkompetent bande som nær ruinerte min og mange andres ferie for kort tids siden.
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Reiser alltid med offshorebag. Pakker klær ytterst og harde gjenstander i midten.
Iløpet av 7 år med 20-30 reiser i året har jeg kun hatt to skader på bagasjen. En gang knakk micro usb kontakten på en DAC som lå i bagen med kabelen i. En annen gang hadde korken på shampoflasken åpnet seg med tilhørende søl i toalettvesken.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nemlig!

Myk, men solid bagasje, alt som kan tenkes å brekke/knuse godt innpakket i klær, og du kan knapt tenke deg mer solid bagasje. Flasker kan for sikkerhets skyld gis et lag vanntett. Du slipper nok ikke unna å stryke skjortene uansett, i hvert fall om du er perfeksjonist. Sokker er dessuten fremragende reiseskotrær.
 
Sist redigert av en moderator:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.927
Antall liker
11.337
Sted
Ytterst i havgapet...
Enig med Spiralis - kan da være helt greit å få av seg dongeri og T-skjorte i gitte situasjoner....
Forøvrig virker det som opptil flere her har resit litt for lite ute i provinsene....:cool:
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.559
Antall liker
7.083
Enig med Spiralis - kan da være helt greit å få av seg dongeri og T-skjorte i gitte situasjoner....
Forøvrig virker det som opptil flere her har resit litt for lite ute i provinsene....:cool:
Sikkert, men også hvorfor innsjekket bagasje for en langhelg sannsynligvis har mer med hvor sjelden man reiser og hvorvidt man er offisielt antrukket i både hverdag og under hyppige reiser i embeds medfør.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.927
Antall liker
11.337
Sted
Ytterst i havgapet...
Det har vel mer og gjøre med hva man ser for seg man skal gjøre ila den langhelgen... selv om Covent Garden og Albert Hall aksepterer flekkete jeans og T-skjorte, ville det ikke ramle meg inn i halvsøvne å stille opp slik....... det er da mangt og meget mellom det og Coats and Tails.....??? Litt respekt for institusjonene bør man vel ha, om man ser det formålstjenlig å bevare slike institusjoner med den historie de har, selv om det snart er 2019....
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.736
Antall liker
13.222
Jeg kledde meg anstendig i Civent Graden, men ikke noe mer enn en bukse, skjorte og sko som var av skinn.

Personlig synest jeg ikke antrekket reflekterer noen respekt eller mangel på sådan for institusjonene, men jeg skjønner forsåvidt poenget. Det er mer det sosiale ritualet som bevares eller mykes opp.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Mulig det er snakk om "sosialt rituale" men fakta er at det faktisk kan ha sine fordeler å "dresse up" på reise. Også når man reiser med fly på turistklasse.

Hvis selskapet har trangt om plass på turistklasse og det står folk og venter i håp om "no-show" så hender ofte at pax fra turistklasse oppgraderes til høyere klasse. Et vilkår for å bli oppgradert er at man IKKE har som mål å møte Welds standard: "en bukse, skjorte og sko som var av skinn."

Dress, til nød blazer og bukse med press, skjorte og slips for menn og kjole/drakt for damer, så kan du for prisen av "mokey class" billett få reise blant "de utvalgte! ( De som har firma som betaler billettene! ) ;)
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.736
Antall liker
13.222
Så du pynter deg for flyreisen i håp om å bli oppgradert? På en flyvning som varer en-to timer i Europa? Be my guest. Tar kun håndbagasje og null venting og bekymring om bagasjen kommer frem eller ikke og om kofferten er herpet eller ikke enhver dag det skal være.

Business i Europa er vel sånn ca like glamorøst som sølevann. Interkontinentalt kan jeg se verdien, men stiller ikke i smoking på gaten av den grunn.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Så du pynter deg for flyreisen i håp om å bli oppgradert? På en flyvning som varer en-to timer i Europa? Be my guest. Tar kun håndbagasje og null venting og bekymring om bagasjen kommer frem eller ikke og om kofferten er herpet eller ikke enhver dag det skal være.

Business i Europa er vel sånn ca like glamorøst som sølevann. Interkontinentalt kan jeg se verdien, men stiller ikke i smoking på gaten av den grunn.
Vi snakker ikke smoking da! Dust!!

Innlands og på korte turer i Europa så stiller jeg nok "normalt" kledd, men det er for min del bukse med press skjorte med slips eller halstørkle og en pen jakke og ikke å forglemme nypussede sko!
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.736
Antall liker
13.222
Det var du som sa det var en fordel å kle seg pent på flyvninger i håp om å bli oppgradert, ikke jeg. Ideen fremstår dor meg som absurd. Det vêr vel ca 30 år siden å fly var glamorøst og noe man pyntet seg for. Jeg kler meg behagelig. Da jeg ikke er koroatik nasjonalist bruker jeg aldri slips - selv ikke om jeg skal pynte meg (funder over hvorfor dette merkeligere ubehagelige halsplagget heter krawatte eller lignende på de fleste språk)

Skal jeg på storbytur betyr det mye gåing, ergo gode joggesko. Sist jeg var i london gikk jeg ca to mil pr. dag.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.523
Antall liker
7.851
Torget vurderinger
0
Det var du som sa det var en fordel å kle seg pent på flyvninger i håp om å bli oppgradert, ikke jeg. Ideen fremstår dor meg som absurd. Det vêr vel ca 30 år siden å fly var glamorøst og noe man pyntet seg for. Jeg kler meg behagelig. Da jeg ikke er koroatik nasjonalist bruker jeg aldri slips - selv ikke om jeg skal pynte meg (funder over hvorfor dette merkeligere ubehagelige halsplagget heter krawatte eller lignende på de fleste språk)

Skal jeg på storbytur betyr det mye gåing, ergo gode joggesko. Sist jeg var i london gikk jeg ca to mil pr. dag.
Nå var det bare ment som et hyggelig tips til de som ikke kan alle "kodene" i bransjen. Ikke grunnlag for en krangel med deg. Folk får da kle seg som de vil for meg. For min del består vanligvis "oppgraderingen" i at jeg overlater mitt sete til en annen stakkar og flytter helt inn i styrehuset og sitter på klappsete der. Som ofteste trivelig selskap der framme man kan diskutere fag med.

Når det gjelder å gå i London så har jeg ingen ambisjoner om å konkurere med deg på det området. Det finnes andre utmerkede måter å komme seg rundt på i London enn apostlenes hester.
 
Topp Bunn