|
Intet er som det engang var. Nullstiller man seg, så blir man plutselig krydret med 7.500 innlegg - det er jo rett før en blir ansett som "elderly". Høvdingen må være en ironiker av rang. (Jeg ser han bedriver den samme artighet med Valentino.)Valentino skrev:Har Parelius overtatt for Parelius?
Jeg tipper det er en Lemo Serie 0B firepol. Dersom man bruker std. 10X fra råvarepris til produsent, til utsalgspris så er det ikke så mye igjen til salt i maten etter $300 i utsalgspris. Løssalgsprisen fra ELFA er 133 kr + mva ...Parelius skrev:...
Det er vel LEMO det heter ja. Fempolssak.
Dog skrev:Takk! Der ser man, flere generøse sjeler har tipset meg om denne boksen. Ignorant som jeg er visste jeg ikke om den.
![]()
300 dollar er vel greit Valentino?
O.
Rudi skrev:Dog skrev:Takk! Der ser man, flere generøse sjeler har tipset meg om denne boksen. Ignorant som jeg er visste jeg ikke om den.
![]()
300 dollar er vel greit Valentino?
O.
Fysjameg....... tilføre masse ekstra metall et sted i signalveien hvor det absolut ikke er ønskelig....... desto mindre metall som kan påvirke lyden = desto bedre og renere lyd.
Valentino skrev:Dette er HVM, dvs. Hellig VPI-Metall, Rudi. Valset og bøyd i velsignede maskiner opereret av jomfruer fra Guds Eget Land.
Hva er vel $300 for analog frelse?
Tror du misforstår litt Rudi. Alle VPI-spillere kommer i dag med en slik boks. Alle armrør har en slik LEMO-plugg i enden av kablingen. Skal en gjøre som du anbefaler, så må en til med hjemmesnekring (=lodding).Rudi skrev:Og betale 300 dollar hvorenn hellig dette metallet enn måtte være for og få garantert dårligere lyd må være for spesielt intreserte
Lodde selv eller levere projektet til en som kan lodde....... et stort rungende "JA", tro at du gjør noe lurt ved og kjøpe noe ferdig-greier som tilfører u-ønskede ting i signalveien........ NEI TAKK.
Beste man kan gjøre er og bruke en Silk2 kabel og lodde den inn på ledningene som kommer ut av armen og så lodde på XLR plugger i den andre enden og .... "volia" super-duper kabel fra platespilleren.
Parelius skrev:Tror du misforstår litt Rudi. Alle VPI-spillere kommer i dag med en slik boks. Alle armrør har en slik LEMO-plugg i enden av kablingen. Skal en gjøre som du anbefaler, så må en til med hjemmesnekring (=lodding).Rudi skrev:Og betale 300 dollar hvorenn hellig dette metallet enn måtte være for og få garantert dårligere lyd må være for spesielt intreserte
Lodde selv eller levere projektet til en som kan lodde....... et stort rungende "JA", tro at du gjør noe lurt ved og kjøpe noe ferdig-greier som tilfører u-ønskede ting i signalveien........ NEI TAKK.
Beste man kan gjøre er og bruke en Silk2 kabel og lodde den inn på ledningene som kommer ut av armen og så lodde på XLR plugger i den andre enden og .... "volia" super-duper kabel fra platespilleren.
Har ikke hørt om noen som har ment denne boksen forringer lyden. Selv har jeg ikke peiling, da jeg ikke har foretatt hjemmesnekring på det hele og sammenliknet.
Dersom man går igang med et slikt prosjekt så risikerer man å finne ut at Lemo stikkene er helt suverene mht. mekanisk «feeling», og man kan ende opp med å bli «frelst» ... RIP DIN ... RIP RCA også for den saks skyld ...Zomby_Woof skrev:Ut fra et 'elektrisk' synspunkt er det neppe en fordel med denne boksen. Det beste ville vel være å få loddet riktig LEMO direkte på signalkabelen. Da får du færre kontakter og færre loddinger.
Men nå er det vel sånn at boksen også sørger for at plasseringen og vinkelen på kontakten blir riktig. Kablene fra armrøret til LEMO'en spiller en rolle i forhold til antiskate. Boksen er også festepunkt for den vanlige antiskatemekanismen for de som bruker den. Man kan naturligvis lage en festeordning som ivaretar disse hensynene like godt. Bare pass på at pluggen kommer på rett plass. For 300 $ US+MVA skulle det gå an å lage et betydelig antall...
Hvis man først går i gang med et sånt prosjekt er vel en overgang til DIN mer fleksibelt med tanke på utvalg av interessante kabler?