BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for den. Jeg trengte bare litt god shakti-energi for å våkne til liv igjen. :cool:

    shakti stone.jpg


    Under the influence of Shakti Stone in Indre Enfold. ;)

    La det være behørig nevnt at TT har kjøpt denne steinen for småpenger med en stor porsjon ironi. For de som har en seriøs innstilling til den legende kraften til Shakti Stone så finnes den å få på OFC til 2000 kroner... For de som lurer på det ble ikke de svarte ringene under øynene kurert av steinen. De er om mulig enda verre nå, så jeg trenger sårt en skikkelig ferie snart.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Godt å ha deg på forumet igjen :) Du så lettere skeptisk/skremt ut på bildet. Du blir nok shakti og sikkert bedre nå ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, nå må det noen dager med ren hvile til. Og så litt god musikk i Krypten. I dag har det gått i Nashville-orienterte artister i tillegg til et besøk til åttitallets East LA. Blant det som har fått spilletid i dag er Willie Nelsons glimrende nye album på Tidal, absolutt like anbefalelsesverdig som John Prines ny album som også ligger på Tidal. Her er tittelsporet til Willies nye album, en sang om liv og død, tematisk ganske korresponderende med det som ofte står å lese på vårt forum.


    En tur til frisøren må også til. Med så grått hår så passer det seg ikke å se ut som en hippie. :rolleyes:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Han begynner å dra på årene nå, men pokker så still standing:)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Shakti steiner skulle jo løse en del problemer i stereo-anlegget husker jeg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Shakti steiner skulle jo løse en del problemer i stereo-anlegget husker jeg.
    Tror ikke TT synes at den gjør stort, så vi forsøkte et nytt bruksområde. ;) Kanskje det funket, for jeg føler meg betydelig bedre i dag enn i går og forgårs. Da er det på tide å skru humørtempoet opp en smule, og hvorfor ikke en liten tur innom Paris for denslags?

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    The prodigal son of Doom returns. ;D Du har vært savnet, Crusty. Og endelig bringer du "nytt" fra Den Oppadstigende Sols Rike. Her var det mye deilig Sabbath og Zeppelin-inspirasjon å spore, en herlig låt. Favorittmerket det albumet låten er fra i Tidal, det er såpass nytt som fra 2014. Tøffe saker. :cool:
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ble litt rocka ettermiddag med en kopp svart kaffe og en favoritt fra det året jeg fylte 20 år, "soundtracket" til filmen True Stories av Talking Heads. :cool:


    It's a wild life. Du finner den garantert på din favoritt strømmetjeneste.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    The prodigal son of Doom returns. ;D Du har vært savnet, Crusty. Og endelig bringer du "nytt" fra Den Oppadstigende Sols Rike. Her var det mye deilig Sabbath og Zeppelin-inspirasjon å spore, en herlig låt. Favorittmerket det albumet låten er fra i Tidal, det er såpass nytt som fra 2014. Tøffe saker. :cool:
    Hva heter dette bandet, for en som ikke er spesielt dreven i noen former for japansk? :p
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    The prodigal son of Doom returns. ;D Du har vært savnet, Crusty. Og endelig bringer du "nytt" fra Den Oppadstigende Sols Rike. Her var det mye deilig Sabbath og Zeppelin-inspirasjon å spore, en herlig låt. Favorittmerket det albumet låten er fra i Tidal, det er såpass nytt som fra 2014. Tøffe saker. :cool:
    Hva heter dette bandet, for en som ikke er spesielt dreven i noen former for japansk? :p
    Dette er Ningen Isu. De har vært med i rundt 30 år som plateartister, og du finner ganske mye på strømmetjenester. :cool:
    Må skjerpe japansken din, gutt. Kan ikke være skikkelig hififreak uten å kunne lese og snakke japansk! :mad:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    The prodigal son of Doom returns. ;D Du har vært savnet, Crusty. Og endelig bringer du "nytt" fra Den Oppadstigende Sols Rike. Her var det mye deilig Sabbath og Zeppelin-inspirasjon å spore, en herlig låt. Favorittmerket det albumet låten er fra i Tidal, det er såpass nytt som fra 2014. Tøffe saker. :cool:
    Hva heter dette bandet, for en som ikke er spesielt dreven i noen former for japansk? :p
    Dette er Ningen Isu. De har vært med i rundt 30 år som plateartister, og du finner ganske mye på strømmetjenester. :cool:
    Må skjerpe japansken din, gutt. Kan ikke være skikkelig hififreak uten å kunne lese og snakke japansk! :mad:
    Takker. :)

    Hahaha, jeg kunne en og annen regle da jeg i min ungdom var aktiv anime-titter..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bra den, men jeg er litt langt inne i Hoff Ensembles nyeste, som ble anmeldt til dobbel seks i nye Stereo+. Er den det? Er noe album overhodet det? Vet ikke, men det passet ganske greit med et tilbakelent humør etter at Talking Heads tok slutt, og jeg leste om blindtester og slikt i magasinet. Forøvrig noe som er veldig verdt å lese der for de som ikke har noen gjennomtenkt løsning på lyd fra pc enda, Henry Audio i MkIII-utgave testes, og den er ifølge Stereo+ hørbart forbedret fra MkII, som jeg har.

    Tror nok fortsatt mange ikke helt vet hvor bra den DAC-en er. Stereo+ sammenlignet med fullt utstyrte DAC-er til fem ganger prisen, uten at det låt bedre.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg hadde den første utgaven av Henry Audio-dacen. Da het den faktisk QNKTC (Quantization Noise Killed The Cat). Mulig den enda ligger her en plass.

    Kanskje en Henry Audio Mk3, Rega Brio R og Monopulse Model A kan bli et heidundrende anlegg nr. 2. ;D Lukter ihvertfall mye lyd i liten innpakning.

    Akkurat nå snurres den første skiva til Dire Straits her.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den tanken er slettes ikke dum. Eller hvis det er litt trangt om plassen, Model S. Da vil den komplette prisen komme godt under 20.000 komplett. Med Model A vil det komme på 20-21.000 kroner. Nypris! Lurer på om ikke KEF LS50W ville fått uventet heavy konkurranse til prisen da. ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Den tanken er slettes ikke dum. Eller hvis det er litt trangt om plassen, Model S. Da vil den komplette prisen komme godt under 20.000 komplett. Med Model A vil det komme på 20-21.000 kroner. Nypris! Lurer på om ikke KEF LS50W ville fått uventet heavy konkurranse til prisen da. ;)
    Jeg fikk jo napp i et par praktisk talt nye Model A til latterlige 7000. Den ene ligger på det lokale postkontoret, mens den andre er fast i Oslo. :mad:
    De skal få prøvd seg i stua mot Cornwall på skikkelig (dyr) elektronikk. ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, har jo fått det med meg men ikke at de fortsatt er adskilt fra hverandre. Det blir artig. Du vet jo hva som skal til for å få dem til å våkne, det er ikke nødvendigvis å kaste masse penger etter dem, men alt hjelper. Man får jo "mer av alt" det gode, selv om det er besnærende at det er mulig å yte dem full rettferdighet med en transistorforsterker som akkurat nå er å få kjøpt til 4800 på tilbud hos Mono. Og som normalt koster 6500 kroner. Jeg selger nok aldri mine 82A, selv om det kommer bedre høyttalere i hus, men vil heller satse på å anskaffe en Rega Brio eller eldre Naim for å gi dem en aktiv pensjonisttilværelse på soverommet. Burkasøstrene mine kan være ganske lite påtrengende visuelt i et halvmørkt rom. :rolleyes:

    Det å ha to så sjarmerende burkasøstre til å varte meg opp får meg til å føle meg som kalifen av Kopervik. ;)

    Hoff blir aldri ferdig, er litt på døsestadiet nå. Tror jeg tar opp ditt eksempel på mindre ambisiøs underholdning og kjører en av de to første Dire Straits etterpå.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Så nå er det gjenhør fra gammelt av med Def Leppards Hysteria
    Jeg vender sjelden frivillig tilbake til 80tallets hysterisk overproduserte lyd, men akkurat med denne skiva ble det avdekket et aldrisålite svakt punkt for en tid tilbake.

    Og apropos minner; om jeg husker nogenlunde beint kjørte jeg inn til Oslo og Rebel Records en lørdag for å hente denne pluss GnR's Appetite For Destuction pluss en tredje skive som jeg ikke kommer på akkurat nå.
    Jeg hadde rømt Oslo noen få mnd i forveien og fikk helt hakeslepp over alle heroinistene som hadde poppa ut i gatebildet i mellomtia...
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    The prodigal son of Doom returns. ;D Du har vært savnet, Crusty. Og endelig bringer du "nytt" fra Den Oppadstigende Sols Rike. Her var det mye deilig Sabbath og Zeppelin-inspirasjon å spore, en herlig låt. Favorittmerket det albumet låten er fra i Tidal, det er såpass nytt som fra 2014. Tøffe saker. :cool:
    "The prodigal son of Doom", faktisk. Hehe, herlig. :p

    Hvis det skal være på den måten, så får vi vel ta en Electric Wizard. For good measure, som det heter på nynorsk.


    Blir ikke noe særlig mer doom enn dette. Som Black Sabbath med klinisk depresjon.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Usikker på hvordan selveste Balubers stiller seg til black metal, men vi kjører på. Heia Norge!

     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Vi (altså Dødsdømt) spilte sammen med disse deilige svenskene i Uppsala forrige helg. Og de sier at pønken er død? Hoho, ja rektig... ;)

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Før Varg (Vikernes) røyk inn i fengsel for drap og kirkebrann var han faktisk uttalt fan av mine eventer. Hver eneste gang jeg og mine kumpaner fant på noe dukket Burzum opp med fullt entourage, og kjøpte seg et glass Solo i baren. Kanskje det var av betydning at jeg selv hadde betydelig lengre hår enn dem? Har vært på noen nachspiel med de folka. Og så startet jo min musikkarrière i bandet Dark Forces i 1982/3. Venom lanserte albumet som gav Black Metal-genren sitt navn i 1982. :cool:

    Videoene får jeg ikke sett før om tolv minutter, når Guttemusikken (og en rød tråd) går av luften på Radio 102. Albumet skal selvsagt sjekkes, vinyl var da særdeles interessant. Det får vi prates om senere på privaten.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Da har vi noe til felles. Etter at han røyk inn i fengsel så måtte vi ha han her i Tromsø, bla. på åpen soning. For alt jeg vet møtte jeg han flere ganger uten å være klar over det her i bygda. Han drakk vel neppe noe sterkere enn Solo den tida han befant seg her.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han drakk aldri noe annet enn gul brus. Hadde ikke baren Solo valgte han Fanta. Og på undergrunnsklubben Fønix i Øvregaten måtte han drikke Asina, der befant han seg faktisk ofte. Det som er lite kjent er at han digget industrial techno og deep house. ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    ...Ja det kan jeg også finne på å høre på.

    Lurer på hva det er da, som gjør at appelsinbrus er så attraktivt?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fordi steinharde svartmetallere også er litt mellow yellow i blant, for å balansere psyken bittelitt. Og Donovan hører de jo ikke på, så... ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vi pleide å mobbe noen i Gorgoroth litt før i tia..
    Sånn.. Du som er satanist? Ja... Hvorfor er du medlem i statskirka da?
    Hører med til historien at de var venner av oss og mobbet bare på kamerat plan :p

    Nå er der vel kommet til nye folk der.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Vi pleide å mobbe noen i Gorgoroth litt før i tia..
    Sånn.. Du som er satanist? Ja... Hvorfor er du medlem i statskirka da?
    Hører med til historien at de var venner av oss og mobbet bare på kamerat plan :p

    Nå er der vel kommet til nye folk der.
    Hehe. Ja, en av de nye folka i Gorgoroth er en gammel kompis av meg. Og han takler ikke enkelte av de gamle medlemmene.

    Men bare så det er sagt, Gorgoroth skiva Under The Sign Of Hell er en av de beste black metal platene noensinne. Er helt der oppe med De Mysteriis Dom Satanas, Kronet Til Konge, Deep Tracts Of Hell og Panzerfaust.
    Jeg liker black metal som er stygg og fæl, og dårlig produsert. Sånn er det bare. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn