Barnslig? Ja vel, men deilig.

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Antall liker
1
Jeg innrømmer det, jeg er barnslig.

Her er saken:
Etter nesten 2 års leting kjøpte jeg tidligere i år ny CD-spiller. Snille forhandlere, hifiinteresserte venner og venners venner lot meg låne spillere til testing i hjemmelige omgivelser. Og til slutt fant jeg den spilleren som appellerte mest til mine ører, nemlig Leema Acoustics Antila CD Player.

Hva er så barnslig ved dette? Jo, Hifi Choice kåret nylig denne spilleren til årets CD-spiller foran Esoteric og Meridian. Deilig, deilig. Godt for selvfølelsen at ens valg blir så ettertrykkelig bekreftet fra kompetent hold. At øra fremdeles duger gir meg en barnslig glede.

Andre som har det sånn?

D

Desillusjonert

Gjest
Har ikke de fleste det sånn?

De færreste av oss har mulighet til å teste all verdens komponenter, så vi er avhengig av enten venners eller blader anbefalinger. Og når både venners, bladers og sin egen oppfattning ser ut til å stemme, så hjelper det på selvfølelsen :)

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Hvor mye koster denne cd.spilleren ? Hvor er den å få kjøpt ? mvh.Hvalrossen

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.274
Torget vurderinger
32
Koster 30.000 i Norge, så vidt jeg husker. Var også en av spillerne i gruppetesten Hjemmekino har hatt i høst.

Roy

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Den følelsen som beskrives er veldig deilig men at den er barnslig er jeg ikke helt enig i. Det er vel mer en bekreftelse på at en har gjort noe "riktig" samtidig som den effektivt demper den dårlige samvittigheten over å ha brukt såpass mye penger på en dings. ;)

Elektron

ElvisRuler

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2009
Antall liker
2
Gratulerer med ny spiller!

Er imidlertid litt overrasket over at noen legger så mye bols i en CD spiller?

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
ElvisRuler skrev:

???

Snakker vi ikke om en relativt rimelig spiller her da? ;D

Grattis fra meg også!

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Antall liker
137
Sted
Volda
ElvisRuler skrev:

Kjære unge? mann. :)

Husk på: "shit in - shit out!!!"
Altså: Kilden - dvs CD-spilleren i dette tilfellet - er sannsynlegvis den viktigste komponenten for god lyd i anlegget.
Har en en "dårleg" kilde kan en aldrig hente inn igjen tapt kvalitet uansett hvor gode de andre komponentene er... ;)
Og har du ikke fått høre på en CD-spiller til "Mye Bols" så må du prøve det - om du tørr ;D

@Stripper: Gratulerer med ny spiller... :D

Ha en strååålendes lørdag :)
mvh

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
0
Gratulerer.

Heldigvis vil gutter alltid være gutter, ny leke mye glede, til kvinnenes stor fortret, se bare på mannebladene, ikke de da, med biler og gadgets for en hver smak, lek og morro ta så en titt til venstre i hylla hos Narvesen, dameblader om slanking, kropsfiksering og annet, ikke noe lek og morro, jeg sier bare: stakkars jenter!

Jeg håper at den dagen jeg slutter å være glad for de små blinkende lys så er noen snill nok til å ta meg med ut i bakgården og skyte meg!

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
hvalross skrev:
Hvor mye koster denne cd.spilleren ? Hvor er den å få kjøpt ? mvh.Hvalrosse
Maxwell Drammen selger dessuten en slik til demopris, se på nettsiden deres.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
37.605
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Gratulerer med det godt valg av spiller :)
Og en herlig bekreftelse i etterkant ;D ;D
Men det er jo du som skal være fornøyd da...i ditt oppsett og lytterom....men det er du vel 8)

gismo

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Antall liker
1
Jo takk, jeg er fornøyd med spilleren. Kostet en del, men det er snakk om prioritering. Etter min mening er anskaffelse godt lydutstyr en investering i liv og god helse, på lik linje med mosjon og turer i skog og mark. Godt for psyken.

For meg er et par hundre tusen investert i musikkgjengivelse en langt mer fornuftig anvendelse av penger enn en halv million eller mer plassert BMW eller Merchedes.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Leema er et veldig spennende merke synes jeg, og et av få jeg ville vurdert som alternativ om jeg skulle bytte fra Naim. De har samme fokus på systemet som helhet, så det skulle ikke forundre meg om en Leema forsterker hadde gitt ytterligere tilfredsstillelse.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det er mulig det er barnslig, men hva gjør nå egentlig det, bare det resulterer i glede og tilfredshet.
Jeg husker godt hvor glad jeg ble før jeg hvor jeg leste de gode testene mitt MF utstyr fikk i HiFi news men også Stereophile.
Noe usikker ble jeg derimot da jeg kjøpte et av de andre engelske bladene (med årskavalkade) i samme periode og ikke et eneste MF produkt var nevnt :-\ (husker ikke helt men det kan ha vært HiFi Choise)

Lærte litt av det og nå vektlegger jeg litt ekstra i tester i tiddskrifter hvor det testede produkt ikke kommer fra samme land som tidskriftet, føler at det er litt snillisme ute og går i motsatte tilfeller.

Klart det er menneskelig å få en (særlig god) bekreftelse på at også andre (og delvis proffe) deler eget syn på egne komponenter.

Gratulerer med ny cdspiller, uansett er det viktigste at du sjøl er fornøyd.

Apropo hifi/BMW................... ja takk begge deler sier nå jeg, og har håp om at det blir slik også om et halvt års tid ;) Det er sistnevnte jeg mangler.

Mvh.KW

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Bach_Man skrev:
Leema er et veldig spennende merke synes jeg, og et av få jeg ville vurdert som alternativ om jeg skulle bytte fra Naim. De har samme fokus på systemet som helhet, så det skulle ikke forundre meg om en Leema forsterker hadde gitt ytterligere tilfredsstillelse.

Den taper seg ihvertfall ikke så mye som enkelte luksusbiler gjør!

Topp Bunn