Basis Debut Gold

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
192
Torget vurderinger
8
Er de noen med synspunkter på spilleren som Lyric har til salgs. Alt av interesse.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.141
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
min Basis har gått siden 1991 uten nykker
knall kvalitet
imo
mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.141
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
hverken jeg eller spiller´n ;D

elbe

Fersking
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
0
Jeg har denne og har hatt den noen år. Min er med vacum, noe som går helt greit så lenge en renser platene godt. (Jeg har to tallerkner, en uten vacum og det er lange perioder hvor jeg ikke har brukt vacum)Jeg spiller med air tangent reference og er enig med Lyric at dette er et svært godt oppsett. Det krever litt arbeid med oppsett og underlag, men får en denne til så er det grom-lyd. Jeg har prøvd den med både en Da Vinci arm og Basis egen arm,Vector. Det fungerte greit, men kan selvsagt ikke måle seg med air tangent. Jeg har ikke prøvd den med Graham arm, men vil tro ut fra lytting på Graham på platespillere med samme prinsipp, at dette kan være en god match. Som Leif sier så er Basis svært driftssikker.
Om den er verdens beste tror jeg at jeg kan motbevise , da jeg også har et Walker oppsett også med luftlagret tangential arm og jeg vil nok påstå at Lyric tar litt hardt i. Jeg er forsåvidt ikke udelt begeistret for Aestetix riaa heller som er i samme annonsen. Jeg ville kjøpt platespilleren og armen og tatt det derfra. ( Hvis jeg ikke fikk en svært god pakke pris)
Jeg har ikke lyttet mye på forskjellen, men mener at flere med meg antyder en forskjell mellom gammel og ny motor.

Mvh
Eirik

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
192
Torget vurderinger
8
elbe skrev:
Jeg har denne og har hatt den noen år. Min er med vacum, noe som går helt greit så lenge en renser platene godt. (Jeg har to tallerkner, en uten vacum og det er lange perioder hvor jeg ikke har brukt vacum)Jeg spiller med air tangent reference og er enig med Lyric at dette er et svært godt oppsett. Det krever litt arbeid med oppsett og underlag, men får en denne til så er det grom-lyd. Jeg har prøvd den med både en Da Vinci arm og Basis egen arm,Vector. Det fungerte greit, men kan selvsagt ikke måle seg med air tangent. Jeg har ikke prøvd den med Graham arm, men vil tro ut fra lytting på Graham på platespillere med samme prinsipp, at dette kan være en god match. Som Leif sier så er Basis svært driftssikker.
Om den er verdens beste tror jeg at jeg kan motbevise , da jeg også har et Walker oppsett også med luftlagret tangential arm og jeg vil nok påstå at Lyric tar litt hardt i. Jeg er forsåvidt ikke udelt begeistret for Aestetix riaa heller som er i samme annonsen. Jeg ville kjøpt platespilleren og armen og tatt det derfra. ( Hvis jeg ikke fikk en svært god pakke pris)
Jeg har ikke lyttet mye på forskjellen, men mener at flere med meg antyder en forskjell mellom gammel og ny motor.

MvhTakker for hjelpen. Hvet du noe om nypris. Er det gammel motor på denne spilleren.
Er det ting som du ikkevil meddele hele verden så send meg en mail.
Eirik

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.053
Torget vurderinger
16
Spilleren Lyric har er vel en import og det følger ikke med vakuumpumpe. Tor mente den hadde vært brukt uten vakuum i Norge. Har man først vakuumtallerken så bør man bruke vakuum.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.477
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ein kompis som brukte ein AudioTechnica laus vakuumtallerken på sin Pioneer platespelar på 70- og 80-talet. Skilnaden mellom vakuum og vanleg var ganske stor, men vekta av laustallerkenen kom då i tillegg, og hadde nok også positiv innverknad på totalresultatet.
Eg brukar i dag platekrans. Sikkert like bra som vakuum, men (litt) meir tungvint i det daglege.

Topp Bunn