BAT VK-P10

P

Parelius

Gjest
Jeg har ingen erfaringer med denne. Derimot: Skifter du hele anlegget ditt for tiden?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.743
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Ingen erfaringer med denne desverre, men den ser da unektlig "må ha" ut, så gakk i vei og kjøp.................. lytt.......... fortell ;)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Ingen erfaringer med denne desverre, men den ser da unektlig "må ha" ut, så gakk i vei og kjøp.................. lytt.......... fortell  ;)
Skal "tygge på det" en dag eller litt mer, 2 dager igjen på auksjonen.

Mvh

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Jeg har ingen erfaringer med denne. Derimot: Skifter du hele anlegget ditt for tiden?
Neida, men det kan kanskje virke slik for de som evt følger med på bruktbørsen. ;)

Altså:
Selger DAC'en min pga at jeg prioriterer vinylsida, spiller nesten bare vinyl for tida.

Og mht vinyl:
Solgte Hyperspace'n tidligere i vinter pga at den ikke var optimal i mitt system. Sleit med en hardhet i øvre mellomtone som er BORTE etter at jeg fikk Pink Triangle Anniversary i hus :) KJEMPESPILLER!!
Trodde da at jeg var "ferdig" med oppgraderineger, men var "dum nok" til å låne LMC's Lyra Titan. Var svært usikker på hvordan den ville låte, og fikk en del advarsler om at den var for analytisk. Resultatet var imidlertid at Urushi'en røk ut!
Optimalt satt opp og optimalt integrert, er sannsynligvis Titan en bedre PU på mange områder, spesielt mht oppløsning i toppen, så hovedårsaken til at jeg byttet var at den rett og slett funket bedre i TriPlanar-armen enn det Urushi'en gjorde. Sistnevnte skulle gjerne hatt en tanke tyngre arm.
Så nå ligger det en flott og velhodt Urushi på bruktbørsen. Bare Rosewood Signature Platinum som er bedre enn denne av Koetsu'ene. Men så har den jo en prislapp på 5500 USD! (Brukte Urushi'er går forøvrig fra ca 12000 kr og oppover (+frakt+avgifter) på Audiogon, så her kan noen gjøre et godt kjøp :) )

Det siste byttet viser hvor kilent og viktig det er med matching. Kunne fint levd med Koetsu'en, den er en fantastisk PU, og har en mellomtone (spesielt) og bass som knapt andre. Men den marginalt for lette armen bidro til at Titan totalt sett ble en bedre PU, og det fine er at den faktisk ikke låter analytisk. Ikke så varm som Urushi'en, og en aning slankere, men svært musikalsk.

Det siste er altså RIAA-trinn. Burde kanskje ikke kjøpe nytt siden jeg har tre?? Nåja, sitter nå med et CARY PH-302, som har danket ut Tom Evans the Groove. Små marginer her også, det koker vel ned til "smak og behag". Liker CARY's "rørmellomtone" og den går litt dypere enn the Grovve. Men den mangler litt oppløsning i toppen som the Groove har. Begge spilller med fantastisk "stort rom". Og sistnevnte ble dessuten litt for "tøff" i kombinasjon med Titan.
Ypperlige trinn begge, men jeg snuser på BAT fordi denne er mer fleksibel mht innstillinger. Og kanskje får jeg litt ekstra synergi med min BAT VK-31SE preamp.

Og selger dessuten et Roksan Caspian Reference trinn som jeg hadde før de to overnevnte. Ikke helt i samme klasse, men likevel et meget godt trinn, og etter min mening bedre enn Linn Linto som spiller "flatt" i forhold. Litt upassende i mitt oppsett pga at det er litt "frampå", og det er jo horna også. Men veldig fleksibelt, med utvendige innstillinger for "det meste".

That's it for now!

Mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.862
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
OLAPS:
har du prøvd andre rør i Cary; hvilken type sitter i?
nå MÅ du få HK til å lodde inn silver in oil i Duo´ene!
IMO
Mvh
Leif

P

Parelius

Gjest
Optimalt satt opp og optimalt integrert, er sannsynligvis Titan en bedre PU på mange områder, spesielt mht oppløsning i toppen, så hovedårsaken til at jeg byttet var at den rett og slett funket bedre i TriPlanar-armen enn det Urushi'en gjorde. Sistnevnte skulle gjerne hatt en tanke tyngre arm.
Spennende historie om perfeksjonisme i praksis. Artig med Anniversaryen forresten, jeg var jo selv og snuste på den....

MEN, TriPlanaren er altså i letteste laget for Urushien. Hva er effektiv masse på den?

(Parelius, som har feberforestillinger om en Urushi i en nitommer JMW...)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Spennende historie om perfeksjonisme i praksis. Artig med Anniversaryen forresten, jeg var jo selv og snuste på den....

MEN, TriPlanaren er altså i letteste laget for Urushien. Hva er effektiv masse på den?

(Parelius, som har feberforestillinger om en Urushi i en nitommer JMW...)
TriPlanar'en har en effektiv masse på 11 gram.

Jeg ble, i forbindelse med at jeg sleit med hardhet i mellomtonen da jeg hadde Hyperspace'n, faktisk tipset av en fyr på audioasylum som fortalte at han også hadde erfart at TriPlanar'en ikke var optimal for Koetsu'en, men jeg responderte ikke så seriøst på det dengang.
Og hadde jeg ikke testet Lyra'en hadde jeg nok levd med Urushi'en i mange år, det er jo en skikkelig musikalsk HighEnd PU.

Sjekk info om armen din, Parelius, så kan vi evt snakkes om Urushi'en kan være en match.

Mvh

Topp Bunn