Frakt og sending Bedrageri?

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.903
Antall liker
3.229
Tænker den her er mystisk da jeg slet ikke har bestilt noget fornyligt. Forsøg på bedrageri men hvordan kan de gennemføre det?

Screenshot_2022-03-15-15-17-40-501_com.android.chrome.jpg
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Trykk på linken. Fyll inn personlige opplysninger, kontonr og passord og vipps så er kontoen tømt..
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.156
Antall liker
2.668
På Nrk Dagsrevyen i kveld stod det frem en journalist i en avis og sa at han var blitt svindlet for et 6-sifferet beløp fra bankkontoen sin. Han var godtroende overfor «svært profesjonelle» svindlere og ga fra seg passord og Bank ID info på telefon.
Han journalisten sier at problemet er økende.

Det ikke jeg klarer å fatte er hvorfor ikke banker gjør følgende:
For alle nye kunder som oppretter konto i bank, samt for alle eksisterende kunder, for å kunne bruke banken er du tvunget til å gå inn på «Min postkasse». Der må du bruke Bank ID for å åpne et info brev. I den korte informasjonen står det at du aldri under noen omstendigheter gir fra deg Bank ID informasjon til noen, uansett hvem de utgir seg for å være, det være seg pr telefon, brev, personlig eller whatever.
Du må kvittere for at du har forstått informasjonen ved å signere med Bank ID.
Etter du har gjort dette kan du bruke banken din. Før du har gjort dette vil banken være låst for deg.

Gjør alle banker dette og en blir svindlet på denne måten, er all skyld overført kontohaver. Og du fortjener da å miste pengene dine hvis du unnlater å gjøre det du tidligere har signert på.

Noen som skjønner hvorfor det ikke gjøres?
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.609
Antall liker
84.854
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jeg sender jevnlig penger til min elskede i Nigeria. Har bare møtt henne på nett, men hun trenger stadig penger.

Jeg kaller henne «my godess», men hun heter Miranda. Hun ser slik ut. 😍😍😍

77847E1C-D6CA-41ED-B98A-26D682148CA3.jpeg
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.156
Antall liker
2.668
Det er kanskje stadige uheldige omstendigheter som gjør at alle møter mellom dere hittil måtte avlyses sånn i siste liten? Men hun elsker deg mer enn ever?😇😂
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.609
Antall liker
84.854
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Det er kanskje stadige uheldige omstendigheter som gjør at alle møter mellom dere hittil måtte avlyses sånn i siste liten? Men hun elsker deg mer enn ever?😇😂
Ja desverre og både bestemoren og moren har akkurat dødd og hun trenger penger til begravelsene. Broren og onkelen er syke, så den familien sliter skikkelig
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.609
Antall liker
27.845
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Fikk akkurat en hyggelig mail fra SKATTEETATEN A/S om at jeg hadde betalt for mye inn i skatt, og kunne få tilbake Kr. 2812.- ved å trykke på linken. :rolleyes:

Mvh
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.751
Antall liker
1.977
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Jeg sender jevnlig penger til min elskede i Nigeria. Har bare møtt henne på nett, men hun trenger stadig penger.

Jeg kaller henne «my godess», men hun heter Miranda. Hun ser slik ut. 😍😍😍

Vis vedlegget 861944
Det ligner på hu jeg kjenner, men hu heter Lisa. Hadde trodd hu ville nevnt at hun hadde en tvillingsøster som heter Miranda
 
  • Haha
Reaksjoner: TT.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.729
Antall liker
5.943
En av de bedre svindlene nå, er at de ringer fra politiet, nei det er ikke ekte politi, men nummeret er politiets. De kan alle sifrene i personnummeret ditt og er så overbevisende at de fisker ut det de trenger av opplysninger fra deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.
Topp Bunn