- Ble medlem
- 08.03.2010
- Antall liker
- 2
.
|
såpebehandling kanskje?Barbaresco skrev:Kan jeg henge meg på uten å kuppe tråden:
Jeg har et spisebord i ubehandlet bjørk heltre, nesten helt hvitt i utgangspunktet. Har klart å berge det slik, men er hypernervøs hver gang det serveres rødvin, og innser at jeg bør olje eller vokse det, har ikke lyst på lakk. Vet ikke hvorfor, kanskje lakk er best.
Men jeg vil ikke ha noe som blir gult og fælt, det er så fint og hvitt i utgangspunktet, og trefølelsen er intakt. Det vil den også være med voks, nich wahr?
Gode tips? Fins det noen silikonoljer som kan brukes, og ikke gulner??
Barbaresco skrev:Kan jeg henge meg på uten å kuppe tråden:
Jeg har et spisebord i ubehandlet bjørk heltre, nesten helt hvitt i utgangspunktet. Har klart å berge det slik, men er hypernervøs hver gang det serveres rødvin, og innser at jeg bør olje eller vokse det, har ikke lyst på lakk. Vet ikke hvorfor, kanskje lakk er best.
Men jeg vil ikke ha noe som blir gult og fælt, det er så fint og hvitt i utgangspunktet, og trefølelsen er intakt. Det vil den også være med voks, nich wahr?
Gode tips? Fins det noen silikonoljer som kan brukes, og ikke gulner??
er ikke noen ekspert, men såpebehandlet treverk blir etter min erfaring ikke gulnet over tid, så det er bare å prøve.Barbaresco skrev:OK, det har jeg da i snickarboden. Min bekymring var gulning over tid, kan du gå god for denne? Objektet er et absolutt praktfullt trehvitt bjørkebord, så hvitt at det skjærer i øynene etter mange år, men jeg er redd for at disse rødvinsdrikkende damene skal velte et glass i løpet av helgen!