Politikk, religion og samfunn Behov for sjølvsensur?

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Vil tro den snøballen på vei ned den stadig brattere hellinga er umulig å bremse og enda mindre stanse. I synnerlighet en tid med kontinuerlige omskiftninger. Den økende hastigheten gjør vel at dynamikken er et slags selvenrgiserende Perpetuum mobile?...
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.106
Antall liker
9.412
Vil tro den snøballen på vei ned den stadig brattere hellinga er umulig å bremse og enda mindre stanse. I synnerlighet en tid med kontinuerlige omskiftninger. Den økende hastigheten gjør vel at dynamikken er et slags selvenrgiserende Perpetuum mobile?...


Rart at du tar tak i dette, ref. dine utsagn om for eksempel Hareide...……...
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Well, det var en merkelig innfallsvinkel du kom med der men la gå ... det var ikke jeg som trillet DEN snøballen i gang - dessuten hvis noen som helst i media eller i det offentlige rom forsøker å selge meg SHIT forbeholder jeg meg alle rettigheter til å si det jeg mener - her eller i det offentlige rom. Det er min soleklare rett som borger av dette demokrati med ytringsfrihet.

Å bruke sosiale søppelmedia - som jeg ikke benytter av noe slag og jag aldri kommer til å bruke får folk gjøre hva de vil. Utbredt dumskap rår der dessverre og det gjør den sikkert ved neste valg og... Yah, Power To Rødt n MDG...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Dere skulle bare visst hvordan det hadde blitt her om jeg ikke brukte selvsensur.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.689
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Men litt sjølvsensur kan vi vel koste på oss?
Ja. Tenkende mennesker ikke har noe problem med å være enig med deg, men hva gjør vi med kverulantene? Vi som er gamle kan mimrende tenke tilbake til tiden før Tim Berners Lee fant opp WWW og vi bare hadde TCP/IP. Desverre har det blitt så enkelt å bruke nettet at kranglefantene også kan bruke det. Spørsmålet ditt koker vel ned til hvordan vi kan lære folk folkeskikk.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har helde på med dette tullet sidan 1986, då vi hadde bbs. Og jammen var det kranglefantar den gongen også. Den gongen brukte sysop "kill"-knappen på dei, men det er vel ikkje så greitt i dag - det er vel ingen lettvinte løysingar som skapar fred og ro, men som også har såpass med dynamikk at det ikkje vert kvelande strengt. Det må vere lov å vere litt bajas innimellom, men ikkje heile tida. Sjølvsensur og det å vere eit godt eksempel, etablering av fornuftig nettkultur er noko vi har godt av, alle saman. Ikkje minst dei unge som ser oss.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.256
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det ser ut til at presumptivt veloppdragne menn(esker) er ute på internettets skråplan, altså. Her burde det være mye mat for sosialantropologer. Jeg merker at jeg blir litt urolig at dette også, i tillegg til alt det andre jeg uroer meg for.

https://www.nrk.no/sognogfjordane/k...-har-blitt-eit-demokratisk-problem-1.14282902

Disqutabel
Vi må prøve å ikke uroe oss for mye, vi tar kanskje for mye inn og det blir en slags overload? Vi burde gi mer F, jeg tror det store flertallet tenker mer på lokale problemer som nok øl, mus og penger til dilldall. De store tingene som noen av oss uroer oss for er umulig å gjøre noe med og dermed burde vi heller ikke tenke for mye på det. Ikke klag eller uroe deg for noe du ikke får gjort noe med er et godt jungelord.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.603
Antall liker
10.133
Det ser ut til at presumptivt veloppdragne menn(esker) er ute på internettets skråplan, altså. Her burde det være mye mat for sosialantropologer. Jeg merker at jeg blir litt urolig at dette også, i tillegg til alt det andre jeg uroer meg for.

https://www.nrk.no/sognogfjordane/k...-har-blitt-eit-demokratisk-problem-1.14282902

Disqutabel
Vi må prøve å ikke uroe oss for mye, vi tar kanskje for mye inn og det blir en slags overload? Vi burde gi mer F, jeg tror det store flertallet tenker mer på lokale problemer som nok øl, mus og penger til dilldall. De store tingene som noen av oss uroer oss for er umulig å gjøre noe med og dermed burde vi heller ikke tenke for mye på det. Ikke klag eller uroe deg for noe du ikke får gjort noe med er et godt jungelord.
Jobber med saken. Har boka "Hvordan gi litt mer faen" liggende på nattbordet... Har ikke lest mer enn et par kapitler foreløpig.
:)

Disqutabel
 
Topp Bunn