Bel Canto - forhandler i Norge?

JO

Medlem
Ble medlem
05.05.2002
Innlegg
7
Antall liker
0
Noen som vet hvem som forhandler Bel Canto produkter i Norge?

JO
 

JO

Medlem
Ble medlem
05.05.2002
Innlegg
7
Antall liker
0
Takker! Betyr det at produktene må kjøpes fra Danmark eller er det noen som selger disse i Norge?

JO
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
...............som kanskje heller anbefaler Midgard Audio's monoblokker?
- Hørte disse hos KW i påsken, samt MF KW750 blokkene til ca. fem-dobbel pris.
Bel Cantoene var ikke oppkoblet, men disse har vi hørt tidligere.

Skal erkjenne at jeg fikk litt liten tid til Musical Fidelity blokkene, men nok tid med Midgard til at jeg lot meg imponere skikkelig.

Se dét, dagens Reklame for deg Snikers-is
Morty
 
S

smil

Gjest
............. nok tid med Midgard til at jeg lot meg imponere skikkelig.

Se dét, dagens Reklame for deg Snikers-is
Morty
Er også imponert av forsterkeriet frå Midgard.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Vel!!!
Mine kan nok selges, men det blir ikke billig ;D
Etter at jeg i en annen tråd "bløffet" ved å hevde at jeg hadde oppgradert/moddet de sjøl, noe jeg har "avslørt" sjøl i samme tråd, så har jeg nå i går kveld kobblet de til igjen.
Det hele startet med øket puls og blodtrykk :eek:
Jeg er meget forsiktig,treg og nøye ved oppkobling (også ved nedkobling) og faktisk noe nervøs :-[
Alt (det lille vi gjorde) av slikt på påsketreffet gikk bra :)
I går kveld som sagt så gikk sikringen, enda jeg nå hadde gjort alt helt forskriftsmessig og ikke minst alt i riktig rekkefølge.
Først Powerplant,så drivverk,dac og linestage og da var det tid for det første effektrinnet den ene monblokka fra Bel canto eVo2.
Inn med knappen og så gikk lyset/strømmen altså automatsikringen.
Hjertet i halsen og fortvilelsen bredde seg, jeg hadde nettopp satt inn en ny netledning hjemmesnekret supra med poweron mellom Powerplant og drivverk.
Dette fordi jeg valgte å bruke PS audio netkabel til Bel Cantoene, som jeg forøvrig nå bruker rett i veggen (utenom PP600)
Jeg prøvde en gang til og det samme skjedde og da måtte jeg bare snakke med noen (i dette tilfelle moddefar Malmin)
Han fikk roet meg ned flere hakk og ville at jeg skulle teste bare eVo 2 trinnene aleine på den kursen uten at noe annet sto på.
Det ble gjort og jeg ble meg sjøl igjen, da de viste seg at ikke noe var ødelagt eller galt.
Hva nå med problemet med rekkefølgen en skrur på komponentene ::)
Vel, med MF som komponenter foran ville de mest sannsynlig gå bra uten noe problem og det gjorde det ;)

Det som er/var årsaken er at Bel Cantoene nå har blitt "voksne" ::)
(tror jeg). Med de forandringene som er gjort (med de) så krever de mer strøm i det øyeblikket de slåes på og med det andre utstyret allerede påslått så ble det for stor påkjenning for sikringen 16a som da i følge moddefar Malmin (visstnok også kalt for Ole Brum?) er av den "raske" typen.
Og jeg som trodde jeg måtte ha raske sikringer til en av de raskeste forsterkerne på markedet ;D ;D  (6000v pr.microsekund)

Til de som måtte være interessert i bilder og litt beskrivelse av det som er gjort , så søk etter tråden innvollsbilder(mkII) bel canto.

Jeg bør vel vente noen dager før den har gått seg til før jeg vil mene noe om hvordan det hele nå lyder.
I den grad jeg i det hele tatt evner å sette ord på (på en grei,nøktern beskrivelse av slikt, ikke min steke side, beskjeden ::) usikker :-/)

MEN ALLEREDE NÅ FLERE DAGER FØR DEN ALLEREDE SPILLER MAX KAN JEG BARE SI AT JEG ER I HIMMELENS HØYESTE NIRVANA.
JEG HAR ALDRI HØRT MAKEN OG ALDRI TRODDE JEG AT CREMONA KUNNE LYDE SÅ BRA.
ALT ER BARE SÅÅÅÅÅ JÆVLI BRA OG JEG HAR VANSKELIG FOR Å TRO AT DET KAN BLI BEDRE (det måtte i såfall være med storebror Stradivari)
Transistor,rør snicker-icer samt mer vedovnlignende A-apparater glem det ;D det er Tripath med muskler som gjelder.  ;D
(JO send meg en PM så blir vi nok enige om en pris på den riktige siden av 100 lakser ;) ) ;D
Har jeg blitt helt gal, vel, litt har jeg vel allerede vært en tid og alt dette (siste) er jo selvfølgelig bare kødd og ironi ::)

Her fortsatte jo jeg da med å lage et lite sammendrag fra påsketreffet, noe som jo ikke har noe som helt med denne trådens intensjon å gjøre, og det var fint at jeg plutselig våknet.

Til Jo, har du mer å spørre om så kan du gjøre det i denne din egen tråd eller kanskje sende meg en PM.Egentlig greit og gjøre slikt ute i en tåd , da det alltids kan være av interesse for fler.

Mvh.KW
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Heisann ;D Jeg datt ut av både tråden og stolen og det hele jeg i forfj amselsen over mine egne utbrudd.
Det var noen som kom inn på andre komponenter som vi hørte på hos meg og jeg skal legge inn litt om det i en egnet tråd eller ny.
Bel Canto eVo 2 som jeg har og er nymoddet, og ser absolutt ut til å ha hatt godt av det.
Dette vil jeg kanskje skrive litt om etter en stund på den tråden jeg henviser til i forrige innlegg hvor det allerede står beskrevet hva som er gjort.
Mvh.KW
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Dæven KW, dette var som f...
Her inviterer du hele kremgjengen til pizza og påskebrygg, også har du ny-modda (og reparerte??) Tri-patter ;D ;D på lager, UTEN å la oss få høre!

Og du har vel ikke tenkte å la oss vente til neste Påske, med å sjekke ut RMs arbeide, har du vel?
Høres ut som om han har lagt inn en ekstra kurs med halogener, og sånt æ'kke bra for gamlinger som deg skjønner'u. :p
Slikt vil vi ikke ha noe av!

Hmm.
Morty
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
Hei, Morty

Vel overstått påske ?!

Han tørte nok ikke å koble til Bel Cantoene da disse normalt sett har tatt et par døgn for å låte bra. Den ville da neppe kommet bra ut i en direkte sammenligning.

Men i denne strengen har jo KW nærmest gått av hengslene for moddingen til Roar Malmin. Normalt så er det ikke så stor forskjell. Hva har skjedd ? Såvidt jeg har skjønt så har det vært en feil på forsterkeren, slik at den muligens ikke har spilt slik den skal gjøre. Med Roar har visstnok også oppgradert den. Skal bli artig å få en lytt for å verifisert dette.

Var forøvrig innom før påske for å høre på MF KW 750. Må si jeg ble veldig imponert - en knall god forsterker med "baller" og mye kropp !! Hadde slått til på den hvis jeg var han.
Men ifølge rapportene fra påsken skal Midgard-blokken også ha spilt bra....
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ærlig talt gutter, leser dere ikke hele innlegget fult og helt og nøye. ;D
Les en gang til dere, og få med dere at jeg bare er litt småironisk mot en del av de andre her som er myyye flinkere enn meg til å utrykke kjempestore "glede" over  oppgraderinger som om det skulle være en dobling av mulig kvalitetsendring hver enesete gang.
Nå er jeg litt stygg da ;) , det er morsomt med kvalitetsendringer en hører ganske tydelig , det er nok kanskje heller jeg som enten er litt kjedelig,nøktern og forsiktig av meg med utalelsene.
Derfor fikk jeg bare litt lyst til å "sjokkere" litt med en streif av ironi og også litt selvopptatthet  rundt mine Bel Canto.
Nå er det jo noen som har startet Patos venner, der er jeg ikke aktuell siden jeg ikke lengre har de.
Musikkens FølsommeVenner er det vel heller ingen som har tatt initiativ til (MF ;D)
Cremonavennene kunne det nok godt an å få til, eller i hvert fall Faberkameratene ;)
Nei, kanskje jeg skal spørre om å få spille bajas i Bel Canto, eller er de historie?
Jeg får nok trøste meg med Ernstsens Disipler fortsatt  fremover tenker jeg  ::) Dere er helt ok dere, så lenge dere får noen øl og ikke snakker (for mye) om Gud(en) ;D ;D

En helt annen mulighet er jo å kjøpe en rød Alfa Brera 2,2 å bli med Eivind og hans likesinnede på Alfautflukter, rulle ned vinduet å få litt frisk luft ;D
Mvh.KW
 
Topp Bunn