Belden 9497 - erfaringer?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.658
Antall liker
3.853
Nettopp tilbake fra Tokyo, hvor jeg fikk vært innom noen av de legendariske hifi-sjappene i Akihabara.

La merke til flere anlegg som var koblet opp med denne høyttalerkabelen. De tre stedene jeg var innom, var utsolgt, ellers skulle jeg ha kjøpt med noen meter. Men de finnes jo på nettet.

Ble litt nysgjerrig - er det noen som har hørt disse? Finner ikke noen norsk forhandler for Belden.
speaker cable Official BELDEN 9497-10m (OD: 5.33mm) - Picture 1 of 2
 

oysteinr

Medlem
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
43
Antall liker
57
Torget vurderinger
0
Jeg bruker slike og har flere sett. Hvis du er i Oslo kan du godt få låne for å prøve.
 

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
16.248
Antall liker
19.780
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Nettopp tilbake fra Tokyo, hvor jeg fikk vært innom noen av de legendariske hifi-sjappene i Akihabara.

La merke til flere anlegg som var koblet opp med denne høyttalerkabelen. De tre stedene jeg var innom, var utsolgt, ellers skulle jeg ha kjøpt med noen meter. Men de finnes jo på nettet.

Ble litt nysgjerrig - er det noen som har hørt disse? Finner ikke noen norsk forhandler for Belden.
speaker cable Official BELDEN 9497-10m (OD: 5.33mm) - Picture 1 of 2
Noen tips om hifi-butikker?
Skal til Tokyo i 10 dager i sommer.
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
686
Antall liker
770
Fine kabler til prisen, uten å starte en kabel diskusjon....
Har brukt dem selv, helt til jeg forsøkte (og kjøpte) ett sett Audio Note Kondo (Japan). Kan sikkert også kjøpes i Tokyo :).
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.658
Antall liker
3.853
Jeg bruker slike og har flere sett. Hvis du er i Oslo kan du godt få låne for å prøve.
Det var da usedvanlig generøst, @oysteinr ! Bor i Oslo jeg og så (Majorstuen) , så jeg sier gjerne takk til det, hvis du har et sett på 3m. Kan dessverre ikke bruke kortere.

Send PM, så kan vi avtale nærmere.
 
Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.658
Antall liker
3.853
@HoJ , det har jeg. Skal legge ut en tråd på Sentralen i l a noen dager med litt bilder, adresser osv...

Grunnen til at jeg ble litt nysgjerrig på disse, var at de ble brukt i noen ganske heftige anlegg, bl. a. til et par bælsvære vintage Tannoy GRF Autograph høyttalere drevet av en sinnssyk japansk 300B sak som jeg ikke husker navnet på, men som kostet som en pent brukt Porsche.
 
Topp Bunn