Benchmark og MartinLogan

BenchmarkAHB

Fersking
Ble medlem
18.05.2021
Innlegg
3
Antall liker
9
Sted
Oslo
20240218_183138.jpg


Har i syv år nå vært svært fornøyd med de Stereophile-bejublete komponentene fra Benchmark Media Systems (DAC2 pre/dac og AHB2 effektforsterker). Jeg bruker dem i kombinasjon med MartinLogan ElectroMotion ESL elektrostater, og nå også med Roon Labs' Nucleus streamer.

Kablene er Benchmarks modifiserte Canare-kabler (høyttaler, xlr og USB) og Jenvings Supra (strøm og Cat8). Router er NetGears Nighthawk Ninja Edition, og strømrens er IsoTeks Aquarius (til bl.a. elektrstatene) og Polaris (til bl.a. routeren).

Jeg har også platespiller fra Michell (Tecnodek) med Rega MM-pickup (Exact) og RIIA (Fono Mk3) samt to MartinLogan 10-tommers subwoofere (Dynamo 700w), men disse er p.t. ikke oppmontert.

Forforsterkeren til Benchmark har forøvrig en god hodetelefonforsterker innebygd med to utganger, og jeg bruker den av og til med mitt headset, Grado Labs SR125x.

Elektrostatene står cirka 2 meter fra bakvegg, og i et triangel fra hverandre og til lytteposisjon på cirka 1,75 meter hver vei i bibliotekdelen av stua.

Jeg hører primært på moderne jazz og klassisk, relativt mye, og er egentlig ikke så veldig interessert i utstyr i seg selv. Men jeg setter pris på "realistisk" presentasjon av instrumenter, samt et godt 3D-bilde og spesielt høy kvalitet på mikrodynamikken.

Utstyret er kjøpt på ProLyd, Duet Audio i Oslo og på Oslo Hifi Center.
 

Vedlegg

Sist redigert:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.511
Antall liker
35.381
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gratulerer så mye med egen tråd på hfs👍
Anlegget ser ut til å gi masse gleder, håper på ennå flere bilder.
Selv om det er musikken som står i fokus så er det kjekt med et anlegg som kan formidle det på en god måte.
 

BenchmarkAHB

Fersking
Ble medlem
18.05.2021
Innlegg
3
Antall liker
9
Sted
Oslo
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Enig i at det er av stor betydning med et anlegg som "troverdig" greier å formidle "budskapet" i musikken. De tre-fire gangene i livet jeg har gått til fullstendig innkjøp av nytt utstyr, har jeg i så måte brukt relativt mye tid på å få tak i noe som tjener behovet mitt i kombinasjon med enkelte objektive (helst målbare) kvalitetsstandarder. Men når dét er gjort, går det mange år til neste gang jeg tenker utstyr; og da gjerne som følge av "paradigmeskifter" i teknologi for meg (f.eks. fra LP til CD, fra CD til streaming, fra rør til transistor, fra studio-minimonitor til elektrostat, o.l.) eller selve det faktum at utstyret i seg selv snart er modent for "hifi-kirkegården".

Skal se om jeg får tatt noen bilder av helheten over påske og når platespiller og subwoofere er satt opp, takk som spør.

God påske!

V.
 
Sist redigert:
Topp Bunn