Berusende loudspeaker

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
9
Sted
Bergen
Har ikkje testet, men tror nok at mono ikkje holder.... ::)

7.1 derimot blir nok skikkelig surrerundt ;D

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Stereo, en i hvert bein :)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Ser god ut, spør du meg... ;)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Takke meg til vodka og sanasol.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Um en coctail skal være 6cl, denne er 12cl sprit! Cognac og gin er forøvrig ingen god kobinasjon. Derimot så funker cognac, cointreau og sitronsaft veldig bra sammen. Bland 4cl cognac 2cl cointreau eller triplesec og 3cl sitronsaft; shake og voilà Sidecar :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.517
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tykkjer stort sett lokalbrandyane frå Cognac er sterkt overprisa, og dei har eg ikkje råd til å eksperimentere med. Får halde meg til dei portugisiske til slikt, men dei har noko ulike smaks- (og odør-)ideal. Eigentleg likar eg best dei spanske brandyane av litt format.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Triple sec tilfører jo sødme.  "Loudspeaker"-drinken har jo noen felles ingredienser med "Long Island Ice Tea", som er en av mine favoritter, derfor synes jeg ikke det er så rart om den smaker godt.  Tror jeg har alle ingrediensene hjemme.  Kanskje jeg prøver den i kveld... ;)

Ellers vil jeg anbefale denne siten (siden vi er i off-topic-kategorien):
http://www.webtender.com/

Her har vi jo noe som ligner: http://www.webtender.com/db/drink/569 (Men blandingsforholdet er jo HELT annerledes)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei Roffe
Kom gjerne med en "test" når du har prøvd "loudspeakeren/e"
Er dette en gulvstående ,eller en vaklevoren stativer?
hvordan er "punshen" (trykket) ? slår den i mellomgulvet (når svelges)
Må den ha noe extra i bunn?
Hvor lang innsvelgingstid?
Hvilken musikk passer til?
Hva med oppstilling..... mono .....7.1 ?
Hva med eventuelle "etterskjelv" etter mye nyting?
Kom gjerne med bilder av oppakking/test ;) ;D
Mvh Jan I

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Rakk ikke å teste i går. Kommer sterkere tilbake.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Blir nok ikke noen bildetråd, dessverre...  Og forresten er ikke drinken verdt det.  Mannen som sa at gin og cognac ikke går bra sammen hadde nok rett.

Nå skal det sies at det ikke var helt korrekt at jeg hadde alle ingrediensene.  Jeg manglet nemlig is, og det er nok sannsynlig at kulde gjør positive ting med smaken, selv om jeg tviler på at det blir direkte godt.

Men jeg hadde resten av ingrediensene, og blandingsforholdet skulle være riktig.

Lukten er... vel ... som helt grei hjemmebrent. Smaken er ubestemmelig og rotete.  Ettersmaken er frisk, og skyldes helt klart sitronene og muligens ginen.  Når følelsen av hjemmebrent har gitt seg, henger denne igjen, og er det mest positive med smaksopplevelsen.  Mulig at de som har en hang til Whisky Sour kan like denne, men jeg kan overhodet ikke anbefale den.  

Det er omtrent like behagelig som å lytte til en liten Cerwin Vega med sprengt diskant, drevet av en JWS-forsterker kjøpt på postordre.

Topp Bunn