Besøk til Retep

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Hei folkens,

    Retep inviterer oss hjem til Mogreina og ønsker oss velkommen på tirsdag 12.02 kl 18.30. Ryktene svirrer om uttallige forsterkerkombinasjoner, veldempet rom, DSP skreddersydde kurver, god kaffe og det best lydende settet med Ø Audio høyttalere i landet.

    Jeg står for bakervarer og kan også tilby meg å kjøre.

    Jeg er med, er du?

    -BB-
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hei, blir gjerne med.
    M1
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir gøy dette. Er jo i en forsterkerjakr periode. Så hva som står her når dere kommer er ikke godt å si. Ø Audio Icon blir her. Dac fra Naim evnt en antimode... Ser også ut til at det blir LM Audio 150IA og PS AUDIO BHK settet med pre og monoblokker.
    Kildene jeg bruker er stort sett rippet Flac og wave fra pc, og vinyl fra en meget simpel rigg. Technics 1210 Mk2, Hana SH og en tubebox riaa.

    God kaffe sier BB jaja, har trakter som fungerer. Presskanne til de som gidder å lage selv. :)

    Blir skøy dette. Dama her hjemme sier vi får holde på til kl 23.00

    På lytterommet er det plass til en del, men jeg setter opp stoler slik at 5-6 får plass. Hos meg er sweetspot svært smal, så alle burde ta seg en tur i sweetspot. Ta gjerne med musikk. Vinyl, cd plater (drivverket bråker litt) eller på usb penn. Ellers har jeg Spotify, har ikke Tidal.

    DSC_1294.jpg


    DSC_1293.jpg


    Velkomnen skal dere vere.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Oi oi!!! Her skulle jeg likt å blitt med... må sjekke med familiebanden først ! :D.

    EDIT: Ser nå at det var for Asker og Bærum i første omgang. Uansett, knall opplegg! :D.
     
    Sist redigert:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Blir gøy dette. Er jo i en forsterkerjakr periode. Så hva som står her når dere kommer er ikke godt å si. Ø Audio Icon blir her. Dac fra Naim evnt en antimode... Ser også ut til at det blir LM Audio 150IA og PS AUDIO BHK settet med pre og monoblokker.
    Kildene jeg bruker er stort sett rippet Flac og wave fra pc, og vinyl fra en meget simpel rigg. Technics 1210 Mk2, Hana SH og en tubebox riaa.

    God kaffe sier BB jaja, har trakter som fungerer. Presskanne til de som gidder å lage selv. :)

    Blir skøy dette. Dama her hjemme sier vi får holde på til kl 23.00

    På lytterommet er det plass til en del, men jeg setter opp stoler slik at 5-6 får plass. Hos meg er sweetspot svært smal, så alle burde ta seg en tur i sweetspot. Ta gjerne med musikk. Vinyl, cd plater (drivverket bråker litt) eller på usb penn. Ellers har jeg Spotify, har ikke Tidal.

    Vis vedlegget 528345

    Vis vedlegget 528346

    Velkomnen skal dere vere.
    Jeg kommer selfølgelig, begynner etterhvert og kjenne rommet etter utallige besøk, men forskjellige utstyr nesten hvergang.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Oi oi!!! Her skulle jeg likt å blitt med... må sjekke med familiebanden først ! :D.

    EDIT: Ser nå at det var for Asker og Bærum i første omgang. Uansett, knall opplegg! :D.
    Skorob, er du i området, så ta kontakt. Vert her før du...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    " best lydende settet med Ø Audio høyttalere i landet" - søtt... Presentasjonen til Retep blir bra..Tror han liker at Ø fremtrer lysere enn det som er mitt ideal da jeg vil ha en mørkere/varmere signatur. Kos dere :). Hadde en god opplevelse der med Ø , god kaffe og fine folk sist gang Retep hadde treff.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    " best lydende settet med Ø Audio høyttalere i landet" - søtt... Presentasjonen til Retep blir bra..Tror han liker at Ø fremtrer lysere enn det som er mitt ideal da jeg vil ha en mørkere/varmere signatur. Kos dere :). Hadde en god opplevelse der med Ø , god kaffe og fine folk sist gang Retep hadde treff.
    Skal bli artig og høre Ø med andre forsterkere enn sist.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    einaraj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2017
    Innlegg
    100
    Antall liker
    109
    Jeg blir med. Kan også kjøre (elbil) hvis det er ønskelig. Ellers blir jeg gjerne med på felles kjøring.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1312.jpg

    Et lite utvalg med forsterkere og dac er.. Noe spes dere vil at jeg skal sette opp?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange biler trenger vi?
    Heisann,

    Vi er nå 5 personer som reiser nordover på tirsdag og er vi gode venner klarer vi oss med en bil :)

    -BB-
    Da må vi klare oss med en bil, men hvem skal kjøre? Jeg kan godt kjøre. Retep ringte meg i dag og sa at vi måtte bare ta med musikk, på vinyl, cd eller minnepenn.Han lurte hvilken amp..vi skulle starte med.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har også tilbudt meg å kjøre så da gjenstår det bare å bli enige. Hvem har størst plass?

    Apropos oppsett: jeg ønsker å høre på favorittforsterkeren til Retep samt LM Audio rørforsterkeren. Selv tar jeg med med 3000+ album fra Tidal, min mobiltelefon, en eller to DAC`er samt bakervarer.

    Mvh
    -BB-
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også tilbudt meg å kjøre så da gjenstår det bare å bli enige. Hvem har størst plass?

    Apropos oppsett: jeg ønsker å høre på favorittforsterkeren til Retep samt LM Audio rørforsterkeren. Selv tar jeg med med 3000+ album fra Tidal, min mobiltelefon, en eller to DAC`er samt bakervarer.

    Mvh
    -BB-
    .
    Jeg har en mitsubishi outlander, med god plass.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har også tilbudt meg å kjøre så da gjenstår det bare å bli enige. Hvem har størst plass?

    Apropos oppsett: jeg ønsker å høre på favorittforsterkeren til Retep samt LM Audio rørforsterkeren. Selv tar jeg med med 3000+ album fra Tidal, min mobiltelefon, en eller to DAC`er samt bakervarer.

    Mvh
    -BB-
    .
    Jeg har en mitsubishi outlander, med god plass.
    SOLGT! Da kjører du så drekker vi ;)

    -BB-
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Synd du bor så langt unna Peter. Kunne tenkt meg en til til en annen Ø eier.

    Kan i den forbindelse anbefale rør på Ø.
    Kos dere gutter. Og drekk med måte...
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    " best lydende settet med Ø Audio høyttalere i landet" - søtt... Presentasjonen til Retep blir bra..Tror han liker at Ø fremtrer lysere enn det som er mitt ideal da jeg vil ha en mørkere/varmere signatur. Kos dere :). Hadde en god opplevelse der med Ø , god kaffe og fine folk sist gang Retep hadde treff.
    Håper jeg får til en tur til Retep ved anledning jeg også. Har lekt litt med tanken på å ta med Bricasti og kjøre den rett i medbrakt DP eller Anaview. Det vil imidlertid ikke låte lyst og faller da antagelig utenfor trådstarters preferanser.
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har også tilbudt meg å kjøre så da gjenstår det bare å bli enige. Hvem har størst plass?

    Apropos oppsett: jeg ønsker å høre på favorittforsterkeren til Retep samt LM Audio rørforsterkeren. Selv tar jeg med med 3000+ album fra Tidal, min mobiltelefon, en eller to DAC`er samt bakervarer.

    Mvh
    -BB-
    Hvorfor ikke ta med EX-M1 også? :cool:
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har også tilbudt meg å kjøre så da gjenstår det bare å bli enige. Hvem har størst plass?

    Apropos oppsett: jeg ønsker å høre på favorittforsterkeren til Retep samt LM Audio rørforsterkeren. Selv tar jeg med med 3000+ album fra Tidal, min mobiltelefon, en eller to DAC`er samt bakervarer.

    Mvh
    -BB-
    Hvorfor ikke ta med EX-M1 også? :cool:
    Fordi den veier 25 kg og står veldig godt det den står. Dessuten har han allerede avtalt utlån av en fra Moiz.

    -BB-
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Retep... musikk ønsker er:
    Sophie Zelmani All about you, Nazareth Hair of the dog og Grace Jones Well Well Dub.
    Kan ta med utvalgte på LP og CD.
    M1
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Retep... musikk ønsker er:
    Sophie Zelmani All about you, Nazareth Hair of the dog og Grace Jones Well Well Dub.
    Kan ta med utvalgte på LP og CD.
    M1
    Samtlige er lagt inn på spillelisten vår - Lyttekvelder.

    -BB-
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Du burde jo ta med din E-650 så Retep får høre en skikelig amp ;)

    O
    Hei Ove,

    Tror du at Ø + Accuphase = sant? Selvsagt vil svaret være avhengig av smak og subjektivitet og det jeg har hørt av Ø tilsier forsterkere med en annen lydsignatur en Accuphase.

    -BB-
    Vet jo selvfølgelig ikke før enn har hørt,men hadde vært gøy og hørt det. Det jeg har hørt av Ø så er det fullt mulig at det kunne ha funket. Men det er kun med mine ører og de er jo ikke helt i orden :)
    Men Ø er i hverfall lysere i klangen enn SF Amati så helt håpløst er det nok ikke :)
    O
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har også tilbudt meg å kjøre så da gjenstår det bare å bli enige. Hvem har størst plass?

    Apropos oppsett: jeg ønsker å høre på favorittforsterkeren til Retep samt LM Audio rørforsterkeren. Selv tar jeg med med 3000+ album fra Tidal, min mobiltelefon, en eller to DAC`er samt bakervarer.

    Mvh
    -BB-
    .
    Jeg har en mitsubishi outlander, med god plass.
    Hei Mediakjendis,

    Hvordan løser vi logistikken i morgen? Skal jeg møte deg en plass og i såfall når? Vi burde vel beregne avgang ca kl 17.30 eller noe deromkring?

    Mvh
    -BB-
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også tilbudt meg å kjøre så da gjenstår det bare å bli enige. Hvem har størst plass?

    Apropos oppsett: jeg ønsker å høre på favorittforsterkeren til Retep samt LM Audio rørforsterkeren. Selv tar jeg med med 3000+ album fra Tidal, min mobiltelefon, en eller to DAC`er samt bakervarer.

    Mvh
    -BB-
    .
    Jeg har en mitsubishi outlander, med god plass.
    Hei Mediakjendis,

    Hvordan løser vi logistikken i morgen? Skal jeg møte deg en plass og i såfall når? Vi burde vel beregne avgang ca kl 17.30 eller noe deromkring?

    Mvh
    -BB-
    Det beste var om vi kunne møtes et er annet sted i Sadvika, men jeg vet jo ikke hvor alle bor. Kom med forslag?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Jeg tar gjerne bussen til Sandvika - no problemo!

    -BB-
    Hvis vi kunne møtes på gamle Statoil stasjonen på Hamang? Har du hatt noe kontakt med de andre som skal sitte på?
    All kommunikasjon foregår i denne tråden og jeg har ikke snakket med noen. Jeg tusler gjerne bort til Circle K på Hamang og kan være der 17.30. Buss 270 går rett utenfor døra mi :)

    -BB-
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tar gjerne bussen til Sandvika - no problemo!

    -BB-
    Hvis vi kunne møtes på gamle Statoil stasjonen på Hamang? Har du hatt noe kontakt med de andre som skal sitte på?
    All kommunikasjon foregår i denne tråden og jeg har ikke snakket med noen. Jeg tusler gjerne bort til Circle K på Hamang og kan være der 17.30. Buss 270 går rett utenfor døra mi :)

    -BB-
    Da sier vi kl. 1730.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hei, Lysaker er det ok?
    M1
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    429
    Antall liker
    553
    Sted
    Bærum
    Hei,
    Jeg må reise direkte fra jobb så kjører selv oppover i morgen. Noen som kan sende en PM på adressen ?
    Vi sees !

    vennlig hilsen Calmati
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk, hva med innkjøring til lokket kl.17:40?
    M1
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Legger ut tlf. nr. 41207789 til dere som skal sitte på i kveld.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn