Beste entrylevel vinylsnurrer?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Ja, hva kan folket anbefale?
Jeg har "vindusshoppet" Pro-ject RPM 1 Genie og Pro-jekt Debut III Esprit. Eller kjøper jeg en pent brukt Planar 3?

Det er forøvrig en Planar 3 med Benz pu på børsen nå, er det en bra combo?
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Rega sin nye RP1 får mye skryt i moderlandet. Har ikke hørt den selv, men den skal visst også erstatte P2 siden den har lukket gapet mellom P1 og P2. Så jeg regner med at den gir mye for pengene.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Muligens kontroversielt, men det er holdepunkter for å mistenke at det er fint lite som heter "pent brukt" av budsjettspillere nå til dags. En overraskende stor andel synes håndtert av unge gorillaer med hastverk, folk som aldri før har satt sine labber på en platespiller, folk som ikke har noen form for følelse med å være forsiktig med lagere og følsomme deler av platespilleren, men gjerne bruker all unødvendig makt og kraft ved sine ørten pickupbytter de siste månedene.
Og som sender de fra første til andre til tredje eier (alle gjerne av arten gorilla uten impulskontroll) uten på noe vis å beskytte hverken senterleie eller armlagre eller noe som helst under oppakking, bruk, nedpakking og frakt videre. En ny billig spiller vil lydmessig utkonkurrere en "pent brukt" litt dyrere gorillahåndtert spiller.
Stryk brukt fra handlelista og kjøp en ny spiller innenfor budsjett. Det er mitt tips.
 

gadus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2010
Innlegg
94
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Vidar P skrev:
En overraskende stor andel synes håndtert av unge gorillaer med hastverk, folk som aldri før har satt sine labber på en platespiller, folk som ikke har noen form for følelse med å være forsiktig med lagere og følsomme deler av platespilleren, men gjerne bruker all unødvendig makt og kraft ved sine ørten pickupbytter de siste månedene.
;D ;D ;D ;D

Må si meg enig med VidarP her..... Tror desverre mange av de "rimelige" spillerne man finner brukt er behandlet deretter... ment som en entry i vinylverden av første kjøper, som så igjen selger det videre da det ikke fenget allikevel...

men for all del; man kan da finne strøkne ting på børsen også skulle jeg tro, men jeg ville i utgpunktet vært liiiiitt skeptisk om jeg ikke visste hvem forrige eier var
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Pro-Ject Debut III Esprit, som inkluderer akryltallerkenen og en litt finere pickup enn den vanlige Debut III, virker på meg som et godt kjøp. (Jeg har selv nettopp fått en "plain" Debut III i hus, og har oppdatert den med akryltallerkenen, som var et godt løft, samt Speed box og finere stift til OM5e pickupen som sitter på den, og det spiller overraskende bra.)

...Men ta det for det det er verdt, siden jeg ikke har noen erfaring med de andre alternativene i prisklassen.
 

Heineken

Medlem
Ble medlem
20.02.2010
Innlegg
33
Antall liker
0
Skremselspropaganda? Ser det er stor skepsis til bruktkjøp ja. Greit nok det det å kjøpe brukt er jo alltid litt lotto, men det er da mulig å finne seriøse selgere innpå bruktbørsen her på HFS f.eks. Kjøpte selv en strøken Project RPM4 med en DV20X PU medfølgende signalkabel av god kvalitet. Samlet nypris på ca 11k, kjøpt av meg for 3k, så her er det penger å spare! Handlet hos en eldre bruker av dette forumet, så var med en gang rimelig trygg på denne handelen. Er storfornøyd med kjøpet ;D

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,49692.msg983263.html#msg983263
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Jeg må si meg enig med Vidar i at det er endel Gorillahåndtert utstyr der ute, i og i og med at vinyl er noe mange vil sjekke ut om dagen. Platespillere er skjøre saker, men det er det ikke alle som tar høyde for. Bruktkjøp kan vare veldig greit, men det betinger at utstyret kan hentes, og at man forsikrer seg om at det er behandlet skikkelig og er i god stand.

Project er fine spillere i og for seg, men min erfaring er at armene kunne vært av bedre kvalitet mht resonanser, lagre og internkabelkvalitet.

Jeg ville sjekket ut Regas sortiment, både fordi de gir god lyd for pengene, og ikke minst fordi de medfølgende armene er overlegne Projects IMHO.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.759
Antall liker
8.068
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tykkjer nok at ein Rega er mellom dei svært få interessante introduksjon-til-mediet-spelarane som finnest lett tilgjengeleg for tida. Det vert noko meir å betale for ein Clearaudio eller VPI, er eg redd...
Må vel ta ein testrunde av sånt snart, tenkjer eg. Nokre gode stalltips over ting som bør vere med? Hugs å tipse om ein høveleg pickup også...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Nokre gode stalltips over ting som bør vere med? Hugs å tipse om ein høveleg pickup også...
Nevnte Pro-Ject Debut III Esprit, kanskje. Der følger en rimelig pickup med. (Ortofon 510, tror jeg.)

Rega P3-24 får jo mye skryt, så den er kanskje kjekk å ha med, men helt "entry level" er den kanskje ikke sammenliknet med Debut o.l.

NAD C555i og Argon TT-1 er vel naturlige å nevne. De er vel bare omdøpte versjoner av hhv Rega P1 og P2, men likevel.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Jeg ville sjekket ut Regas sortiment, både fordi de gir god lyd for pengene, og ikke minst fordi de medfølgende armene er overlegne Projects IMHO.
Kunne du utbrodere litt, tror du?. Som sagt har jeg akkurat fått en Debut III, og er temmelig fornøyd, men har ikke noen erfaring med tilsvarende modeller fra Rega eller andre . På bilder ser det ut som armene er av ganske tilsvarende konstruksjon. Alle omtaler jeg har lest av Debut III har i alle fall vært positive, og jeg har ikke hørt noe negativt om armen eller lageret heller, så jeg ble ganske nysgjerrig. Du fremstår jo som en som vet hva du snakker om, som skriver i fagpressen og mer til, og har åpenbart hatt din andel heftige spillere, så det hadde vært supert om du kunne forklare litt mer.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
impulse skrev:
Jeg ville sjekket ut Regas sortiment, både fordi de gir god lyd for pengene, og ikke minst fordi de medfølgende armene er overlegne Projects IMHO.
Kunne du utbrodere litt, tror du. Som sagt har jeg akkurat fått en Debut III, og er ganske fornøyd, men har ikke noen erfaring med tilsvarende modeller fra Rega. På bilder ser det ut som armene er av ganske tilsvarende konstruksjon. Alle omtaler jeg har lest av Debut III har i alle fall vært positive, og jeg har ikke hørt noe annet om armen eller lageret heller, så jeg ble ganske nysgjerrig.
Ikke?

jeg spør ikke fordi jeg føler jeg behøver å "forsvare" Pro-Ject-en min, men fordi jeg lurer oppriktig på det.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.409
Antall liker
1.138
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
Dazed skrev:
impulse skrev:
Jeg ville sjekket ut Regas sortiment, både fordi de gir god lyd for pengene, og ikke minst fordi de medfølgende armene er overlegne Projects IMHO.
Kunne du utbrodere litt, tror du. Som sagt har jeg akkurat fått en Debut III, og er ganske fornøyd, men har ikke noen erfaring med tilsvarende modeller fra Rega. På bilder ser det ut som armene er av ganske tilsvarende konstruksjon. Alle omtaler jeg har lest av Debut III har i alle fall vært positive, og jeg har ikke hørt noe annet om armen eller lageret heller, så jeg ble ganske nysgjerrig.
Ikke?

jeg spør ikke fordi jeg føler jeg behøver å "forsvare" Pro-Ject-en min, men fordi jeg lurer oppriktig på det.
RPM 5 og P3-24 får iallfall like god omtale i tester og begge produsentene har armer som er å finne på langt dyrere platespillere.
 

Tommyna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2010
Innlegg
275
Antall liker
315
Sted
Oslo
Etter å ha hatt en Thorens TD320 som min platespiller siden jeg kjøpte den tidlig på 90-tallet måtte jeg nylig gå til det skritt å kjøpe meg en ny spiller etter at den elektronisk styrte heve-senkemekanismen til arma har tatt kvelden. Det jeg i min prosess med å finne meg ny spiller, en prosess som har vart i endel måneder nå - har sett er at platespillere har blitt vansindig mye dyrere de siste retrobølgeårene. For å ta et par eksempler - min Thorens TD320 kostet splitter ny med standard Thorens-arm ca 3500 kr tidlig på 90-tallet. På den tiden var det bl.a. Hi-fi-klubben som førte disse her i Norge. Nå i dag finnes ikke den spilleren, og noe mekanisk sett tilsvarende med Thorens klassiske flytende oppheng og 11 kilo vekt ikke er å oppdrive uten at man ganger datidens pris med fem eller mere. Eksempelvis en helt enkel standard "plæstikk"-Thorens som TD295 koster nå i dag over 7000 kr - denne spilleren kostet vel rundt et par tusenlapper for endel år siden. Rega er et annet eksempel. I dag koster en Planar 3 med standard kit-arm 6000 kr. For 10 års tid siden var den spekefjøla en billigspiller som kostet rundt 2990 kr eller noe slikt om jeg ikke husker feil. Dette er en prisutvikling som milevis overgår den generelle prisutviklingen på forbrukerelektronikk.

Men, frustrasjon over bransjens iver etter å melke retrotrenden for det den er verdt - jeg kjøpte meg nylig en Michell Tecnodec med Rega 250 arm. Og bruker Grado-pickupen jeg har fra før av. Fungerer fint og designet er fint. Mekanisk er den og fin, selv om den ikke kan måle seg med det massive, tunge og flytende justerbare opphenget i min gamle Thorens som kostet en brøkdel for noen år siden. Tecnodec'en kostet meg 6995 kr på Oslo Hi-fi-center i en kampanje som de har fremdeles. Dog merker jeg at produsentene har gått inn i en minimalismetrend og rensker spillerne for absolutt all bekvemmelsesfunksjonalitet - sånn som autostopp og autolift bl.a....hehe...men sånn er livet. Man må vel bare godta utviklingen. :)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Audiophile-Arve skrev:
Tykkjer nok at ein Rega er mellom dei svært få interessante introduksjon-til-mediet-spelarane som finnest lett tilgjengeleg for tida. Det vert noko meir å betale for ein Clearaudio eller VPI, er eg redd...
Må vel ta ein testrunde av sånt snart, tenkjer eg. Nokre gode stalltips over ting som bør vere med? Hugs å tipse om ein høveleg pickup også...
Tja, en og anna pent brukt MusicHall kan jo dukke opp. Mener at jeg har sett et par stk. her på "Brukt'en" i fjor høst. Og en ProJect kan også være en bra "entry-level"-spiller, gitt riktig p.u. Men ellers er jeg ikke uenig i det du hevder her, Arve!

mvh. VilhelmW
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sånn apropos, så har Pro-Ject utviklet et oppgraderings-kit til debut, bestående av plateklamme, nye føtter og motvekt. Ser shiny ut. ;)



Forhåpentligvis blir det snart mulig å kjøpe. :)
 

dumdumboy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2004
Innlegg
75
Antall liker
2
Minkende etterspørsel driver prisene oppover, tenk motsatt av økt konkurranse

Ang. Thorens TD 320, den ble lansert i 1984

Resultat av utrekninga
3500 kr. i 1984 svarte til 7 692,83 kr. i 2010.
Dette svarte til ein prisvekst frå 1984 til 2010 på 119,8 prosent.
Kilde: Norges Bank hjemmeside

Hadde en OEM thornes før som var kjempebra (Ca 3000,- ?), byttet til NAD (3495,- ?) som var ok.
Byttet til Project (3995,-) som jeg syntes var ussel, forsvant ut av døren etter 4 dager.
Nå spiller jeg på en Rega og er stort sett fornøyd ???
 

Tommyna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2010
Innlegg
275
Antall liker
315
Sted
Oslo
dumdumboy skrev:
Ang. Thorens TD 320, den ble lansert i 1984

Resultat av utrekninga
3500 kr. i 1984 svarte til 7 692,83 kr. i 2010.
Dette svarte til ein prisvekst frå 1984 til 2010 på 119,8 prosent.
Kilde: Norges Bank hjemmeside
Bare en liten saksopplysning: Jeg refererte i mitt innlegg til TD320 MK3, ikke den første utgaven som kom i 84. Spilleren jeg snakker om var i salg som ny fra fabrikk hos Hi-fi-klubben til et godt stykke ut på 90-tallet. Husker ikke om det var helt på slutten av 80-tallet eller tidlig på 90-tallet den første gang ble lansert.
 

dumdumboy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2004
Innlegg
75
Antall liker
2
Hm jeg får slutte å være så påstålig :p

Ville bare si at skal det være noe poeng med vinylspiller mener jeg man må opp på minimum Rega RP1 med en Rega performance pack.

Kom til å tenke på at Thorens, Project og Rega produseres i europa

Hvilke dvd/cd/forsterker/høyttaler i denne prisklassen blir produsert i europa ?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
dumdumboy skrev:
Ville bare si at skal det være noe poeng med vinylspiller mener jeg man må opp på minimum Rega RP1 med en Rega performance pack.
Er det lov å gjette på at det er nettopp dette som befinner seg hjemme hos deg? ;)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.113
Antall liker
14.778
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
el_mariachi skrev:
Ja, hva kan folket anbefale?
Har for lite erfaring og kunnskaper til å anbefale noe spesielt, men et par tanker kan jeg komme med.
Jeg også tenkte på entrylevel platespiller for å lukte på dette formatet, men er i dag glad for at det ikke ble slik.
Så på begge de to du nevnte, faktisk.

Men når du har et oppegående oppsett på CDsiden mistenker jeg at en rimeligavderimeligste platespiller bare blir stående på hylla og være "sjarmerende".
Skal den være et reelt alternativ så tror jeg du må bruke litt mer penger.
Bare pass på, plutselig sitter du som meg og må tvinge deg selv til å spille CDer..... ;D

Mvh
Rolf
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
el_mariachi skrev:
Ja, hva kan folket anbefale?
Har for lite erfaring og kunnskaper til å anbefale noe spesielt, men et par tanker kan jeg komme med.
Jeg også tenkte på entrylevel platespiller for å lukte på dette formatet, men er i dag glad for at det ikke ble slik.
Så på begge de to du nevnte, faktisk.

Men når du har et oppegående oppsett på CDsiden mistenker jeg at en rimeligavderimeligste platespiller bare blir stående på hylla og være "sjarmerende".
Skal den være et reelt alternativ så tror jeg du må bruke litt mer penger.
Bare pass på, plutselig sitter du som meg og må tvinge deg selv til å spille CDer..... ;D

Si ikke det. Jeg synes det låter riktig så artig i 3000 kroners Debut III-en jeg fikk i julepresang, jeg.

(Som jeg typisk nok har gjort om til en 6000 kroners Debut III, men det er bare meg...)
 

MoM

Medlem
Ble medlem
17.09.2010
Innlegg
6
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Enig RoDa, jeg kaller det kildebalanse jeg.
Kildebalanse? Høres vel ikke akkurat slik ut (sitat RoDa):

"Bare pass på, plutselig sitter du som meg og må tvinge deg selv til å spille CDer....."

;D
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.113
Antall liker
14.778
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
MoM skrev:
Vidar P skrev:
Enig RoDa, jeg kaller det kildebalanse jeg.
Kildebalanse? Høres vel ikke akkurat slik ut (sitat RoDa):

"Bare pass på, plutselig sitter du som meg og må tvinge deg selv til å spille CDer....."

;D

;D ;D


Godt poeng!
Saken er at de to kildene er temmelig på linje, men at jeg er mer enn bare litt opphengt i vinylens verden for tiden. ;)

R
 

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Innlegg
134
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Jeg er veldig fornøyd med min Project RPM 5.1 :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
MoM skrev:
Vidar P skrev:
Enig RoDa, jeg kaller det kildebalanse jeg.
Kildebalanse? Høres vel ikke akkurat slik ut (sitat RoDa):

"Bare pass på, plutselig sitter du som meg og må tvinge deg selv til å spille CDer....."

;D
Tygg på begrepet litt kanskje? Iallefall til du forstår hva jeg mener. Hvis du har sett noen av mine innlegg i fortiden, så har du sett at jeg er fremste forkjemper for å oppfordre til systembalanse både vertikalt og horisontalt.
Jeg har ved en masse anledninger benyttet sjansen til å oppfordre til å velge en kildes kvaliteter ut ifra de andre kildenes kvaliteter, nettopp fordi det skal være like lett og naturlig å spille musikk fra den ene eller den andre kilden.

Dersom du virkelig mener ditt sitat, så har du ikke samme forståelse som meg om begrepet; jeg mener at god kildebalanse slik jeg ser det vil hindre nettopp dette at man nærmest må "tvinge seg" (sitat RoDa) til å bruke den ene eller andre kilden, fordi alle gir samme type og nivå av kvaliteter, og følgelig samme grad av bruksglede.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Dersom du virkelig mener ditt sitat, så har du ikke samme forståelse som meg om begrepet; jeg mener at god kildebalanse slik jeg ser det vil hindre nettopp dette at man nærmest må "tvinge seg" (sitat RoDa) til å bruke den ene eller andre kilden, fordi alle gir samme type og nivå av kvaliteter, og følgelig samme grad av bruksglede.
Hmmm. For øyeblikket tror jeg at det ville kreve en alldeles fantastisk cd-spiller for at det skulle bli like moro å spille CD-er som det jeg har om dagen med min meget billige platespiller.

....Men det er nok mye pga at gjensynet med vinylplater har fått meg litt revet med. :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Er det ikke det jeg sier da? At man bør balansere kildene sine slik at de er likeverdige slik at man kan nyte sin musikk uansett kildemateriale? Dette gir også tilleggsgevinster ved at nedstrøms oppgraderinger (f.eks forsterkere/høyttalere) blir like nyttige/synergisk vellykkede for alle kildene siden kildene har tilsvarende egenskaper.

Det skal forresten ikke så fantastisk cdp til for å gi like mye lydmessig moro som en entrylevel platespiller. Markedet er full av de. Man får vel høre noen, så ser man vel omtrent hva som skal til.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
VilhelmW skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Tykkjer nok at ein Rega er mellom dei svært få interessante introduksjon-til-mediet-spelarane som finnest lett tilgjengeleg for tida. Det vert noko meir å betale for ein Clearaudio eller VPI, er eg redd...
Må vel ta ein testrunde av sånt snart, tenkjer eg. Nokre gode stalltips over ting som bør vere med? Hugs å tipse om ein høveleg pickup også...
Tja, en og anna pent brukt MusicHall kan jo dukke opp. Mener at jeg har sett et par stk. her på "Brukt'en" i fjor høst. Og en ProJect kan også være en bra "entry-level"-spiller, gitt riktig p.u. Men ellers er jeg ikke uenig i det du hevder her, Arve!

mvh. VilhelmW
Music Hall er fine spillere, men de er i dypet av sin sjel Project`er alle sammen.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Er det ikke det jeg sier da? At man bør balansere kildene sine slik at de er likeverdige slik at man kan nyte sin musikk uansett kildemateriale? Dette gir også tilleggsgevinster ved at nedstrøms oppgraderinger (f.eks forsterkere/høyttalere) blir like nyttige/synergisk vellykkede for alle kildene siden kildene har tilsvarende egenskaper.

Det skal forresten ikke så fantastisk cdp til for å gi like mye lydmessig moro som en entrylevel platespiller. Man får vel høre noen, så ser man vel omtrent hva som skal til.
Joda, jeg protesterte ikke. Det du sier er absolutt fornuftig. Jeg kom bare med en (imo) artig observasjon.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.113
Antall liker
14.778
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Vidar P skrev:
Jeg har ved en masse anledninger benyttet sjansen til å oppfordre til å velge en kildes kvaliteter ut ifra de andre kildenes kvaliteter, nettopp fordi det skal være like lett og naturlig å spille musikk fra den ene eller den andre kilden.

Dersom du virkelig mener ditt sitat, så har du ikke samme forståelse som meg om begrepet; jeg mener at god kildebalanse slik jeg ser det vil hindre nettopp dette at man nærmest må "tvinge seg" (sitat RoDa) til å bruke den ene eller andre kilden, fordi alle gir samme type og nivå av kvaliteter, og følgelig samme grad av bruksglede.
Joda, tror vi alle er enige om dette. :)
Men, siden vi nå er på vinylavdelingen.....

Hvor mange er det som har både vinyl og cd i oppsettet og foretrekker å spille cd? :D :D
Mitt mål var å sette opp en vinylavspillingskjede som skulle gjøre det "ett fett" å spille cd eller vinyl.
Det er de forsåvidt også, men fanken så mye mer moro og levende det er å spille vinyl!! ;)

Mekanikk, synlig avspilling, mekking, manuelle rutiner, nøyaktighet og finesse. Er det rart vi trives? 8)

R
 

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Innlegg
113
Antall liker
2
Jeg kjøpte en RPM1.3 som jeg syns er en glimrende innstegs-spiller. Den koster ikke skjorta, så tapet er overkommelig om interessen vokser og du kan småtweake den litt mens du leter etter/drømmer om noe litt mer higher end :) (Pick-up/stift bytte, akryltallerken kan du få fra England, platter-mat i alle mulige materialer, speedbox etc.) En stor pluss for lekker design og.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.813
Antall liker
404
Torget vurderinger
3
Vidar P skrev:
Jeg har ved en masse anledninger benyttet sjansen til å oppfordre til å velge en kildes kvaliteter ut ifra de andre kildenes kvaliteter, nettopp fordi det skal være like lett og naturlig å spille musikk fra den ene eller den andre kilden.
For noen er det riktig, men for andre er det viktigere å optimalisere en kilde og bruke denne når musikken virkelig skal nytes. Det er ikke noe feil i verken den ene eller andre vinklingen.
Jeg vet ikke om noen cdp som matcher min platespiller og ihvertfall ikke på den riktige siden av 200 000,-. Da foretrekker jeg å fortsette å optimalisere min foretrukne kilde og bruker den andre som suplement.
Dyre CD-spillere er vel forøvrig noe av den dårligste investeringen man kan gjøre. Prisene faller jo som stein selv på nyere spillere. De blir jo til dels lett danket ut av rimeligere DS spillere....
 
Topp Bunn