Beste gulvstående i norden under 10K

H

Homarhus

Gjest
Testvinneren Dali Icon 6 var imponerende med en gang jeg hørte den hos Hi-fi klobben  ;D Bassen er dypest i klassen. Men bassen er ikke godt sydd sammen med resten av frekvensområdet. Ble fort lyttetrett. Kanskje Tule elektroniken er skylden.

Spurte på OHC etter kuleste høyttaler til 10K. Da svarte de DLS. DLS? Etter to minutter WOW! Sammenhengen er sinnsyk og bassen er kulest i klassen og blir aldri borte uansett hvilken cd som puttes i rotel elektronikken i butikken. DLS ble aldri slitsom å lytte til og var mer musikalsk en Dali. DLS var overlegen.
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
De har vel fått temmelig god omtale i alle tester også.. :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Testvinneren Dali Icon 6 var imponerende med en gang jeg hørte den hos Hi-fi klobben ;D Bassen er dypest i klassen. Men bassen er ikke godt sydd sammen med resten av frekvensområdet. Ble fort lyttetrett. Kanskje Tule elektroniken er skylden.

Spurte på OHC etter kuleste høyttaler til 10K. Da svarte de DLS. DLS? Etter to minutter WOW! Sammenhengen er sinnsyk og bassen er kulest i klassen og blir aldri borte uansett hvilken cd som puttes i rotel elektronikken i butikken. DLS ble aldri slitsom å lytte til og var mer musikalsk en Dali. DLS var overlegen.

Hørte du ikke på andre merker/typer når du var på Hifiklubben?
Det er jo ikke sikkert at det er den beste for deg fordi om den er testvinner ;)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Bombe at jeg foreslår patos 302.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.466
Antall liker
26.600
Torget vurderinger
24
Kanskje teit forslag, men her hadde jeg ligget på lur og holdt et øye med bruktbørsen. Før du vet ordet av det har du doblet "budsjettet".
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Hadde jeg skulle kjøpt meg gulvstående til 10k nå, så hadde jeg kjøpt et par sekker poteter og en god ladning knekkebrød. Og gått for D15 ene som står på bruktbørsen.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Å spørre OHFC om råd til noe som helst ville jeg unngått.Der får du råd til hva som passer deres hyller best.
Men enig med Berg,sats på bruktmarkedet.Ligger ett par Dynaudio Audience 72SE ute også nå.Veldig god lydkvalitet i alle aspekter til prisen...
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
9.015
Antall liker
4.457
Bombe at jeg foreslår patos 302.
Lyric 302 er bra, men jeg valgte System Audio SA 1550 da jeg skulle ha gulvstående høyttaler i denne prisklassen.
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Å spørre OHFC om råd til noe som helst ville jeg unngått.Der får du råd til hva som passer deres hyller best.
Men enig med Berg,sats på bruktmarkedet.Ligger ett par Dynaudio Audience 72SE ute også nå.Veldig god lydkvalitet i alle aspekter til prisen...
Nå må dere snart slutte med alt pisspreiket rundt OHFC. Skulle nesten tro det lå misunnelse eller noe bak???

Ingen spesiell grunn til at jeg går mot dette spesifikke inlegget. Etter hvert inneholder de fleste tråder et eller annet oppgulp mot OHFC, det blir for dumt i lengden!
 
H

hifinissen

Gjest
Audio pro er også meget bra. Både black & blue diamond spiller med svært høy kvalitet. Men min erfaring er att alt er relativt. Gode tester er ikke nødvendigvis det samme som att det er den beste høyttaleren. Elektronikken må tas med i betraktningen , og musikk - stilen/typen som spilles.Men men , Får du tak i ett strøkent par Blue diamond til rundt 5-6-7 tusen hadde jeg ikke nølt :D
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Å spørre OHFC om råd til noe som helst ville jeg unngått.Der får du råd til hva som passer deres hyller best.
Men enig med Berg,sats på bruktmarkedet.Ligger ett par Dynaudio Audience 72SE ute også nå.Veldig god lydkvalitet i alle aspekter til prisen...
Var det deg jeg kjøpte høyttalerne av? stemmer det? hadde vært greit om det var deg, for strever litt med kvitteringen til de, da jeg glemte å sende mail til NAT.... ::)

Og ja, de høyttalerne er helt RÅ!! kanskje ikke så mye bass, men resten kan jeg bare si OMG til! Tok de nettopp ut i en stue p ålitt i overkant av 60m2 hjemme hos meg, og det var helt rått!! så de trenger litt rom bare, men hvis de får det... så... ;)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
jeg må da få nevne krix apex 3 høyttalerne, nå har jeg jo de selv, så man har det vel veldig lett for favorisere egne komponenter, men jeg er da knall fornøyd med dem:)
 

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Innlegg
537
Antall liker
84
Audio pro er også meget bra. Både black & blue diamond spiller med svært høy kvalitet. Men min erfaring er att alt er relativt. Gode tester er ikke nødvendigvis det samme som att det er den beste høyttaleren. Elektronikken må tas med i betraktningen , og musikk - stilen/typen som spilles.Men men , Får du tak i ett strøkent par Blue diamond til rundt 5-6-7 tusen hadde jeg ikke nølt :D
Bravo serien til AudioPro gir masse godlyd for pengene. Har sett FX-10 til salgs her på børsen til under 10 000,- Det er billig det!!!
 
L

Ludo

Gjest
Helt enig med tidligere råd - du bør gi Patos Lyric 302 mkII en sjanse. Knallbra musikkformidler med masse engasjement ! ;)
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
Hyggelig at flere nevner Lyric 302 mkII, får mine i morgen og gleder meg . Håper de er minst like bra som mk I .
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
Får henge meg på Patos gjengen her ;)
Har ikke hørt 302 MK II selv, men den sies å være veldig bra! 402 MK I går jo også på bruktbørsen rundt 6k.. Da sitter du igjen med penger til MK II oppgradering også :)
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Testvinneren Dali Icon 6 var imponerende med en gang jeg hørte den hos Hi-fi klobben  ;D Bassen er dypest i klassen. Men bassen er ikke godt sydd sammen med resten av frekvensområdet. Ble fort lyttetrett. Kanskje Tule elektroniken er skylden.

Spurte på OHC etter kuleste høyttaler til 10K. Da svarte de DLS. DLS? Etter to minutter WOW! Sammenhengen er sinnsyk og bassen er kulest i klassen og blir aldri borte uansett hvilken cd som puttes i rotel elektronikken i butikken. DLS ble aldri slitsom å lytte til og var mer musikalsk en Dali. DLS var overlegen.



Se også under "Rudi" på hifianlegg her på HFS for bilder.


Sted: Oslo øst
Tlf: 94339571 ikke SMS, lettest e kl 12 eller mail til : paalrudi@yahoo.no

SELGES:


Jamo Concert 11, obs !! i mellombrun finish ikke som den på bildet. Enda bedre enn sine Eisa award vinnende lillebrødre. Selges kr 10000.- nypris 26000.- Må hentes i Oslo fordi jeg ikke har orginaleskene.




PS!


Rudi er IKKE meg, men det er en høytaler som vokser med oppgaven.
Beklager hvis jeg har gjort noe dumt Rudi...




Mvh
-Y
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Hyggelig at flere nevner Lyric 302 mkII, får mine i morgen og gleder meg . Håper de er minst like bra som mk I .
De er faktisk ganske mye bedre enn mkI. Du skal langt opp i pris for å finne en mellomtone som er bedre enn den som sitter i 302mkII. Deilig høyttaler, men setter sine krav til elektronikken.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Helt enig med tidligere råd - du bør gi Patos Lyric 302 mkII en sjanse. Knallbra musikkformidler med masse engasjement ! ;)
Ikke bedre enn BEL 2,5 vel ;) ;D
Godt å se patos i signaturen din igjen.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
jeg må da få nevne krix apex 3 høyttalerne, nå har jeg jo de selv, så man har det vel veldig lett for favorisere egne komponenter, men jeg er da knall fornøyd med dem:)
Støttes. Sjefshøyttaler. Nå er den satt ned med 20% også tror jeg. Røverkjøp.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Sjekk PSB Image serie! Knallhøyttalere som aldri blir slitsomme og med et bånndrag som smadrer det meste i denne prisklassen!
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.803
Antall liker
8.441
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Se også under "Rudi" på hifianlegg her på HFS for bilder.


Sted: Oslo  øst    
Tlf: 94339571 ikke SMS, lettest e kl 12 eller mail til : paalrudi@yahoo.no  

SELGES:                  
   
   
Jamo Concert 11, obs !! i mellombrun finish ikke som den på bildet. Enda bedre enn sine Eisa award vinnende lillebrødre. Selges kr 10000.- nypris 26000.- Må hentes i Oslo fordi jeg ikke har orginaleskene.




PS!


Rudi er IKKE meg, men det er en høytaler som vokser med oppgaven.
Beklager hvis jeg har gjort noe dumt Rudi...




Mvh
-Y


;) neida, du har ikke gjort noe dumt, jeg hadde lyst til og si det selv, men syntes liksom ikke at det passet seg og reklamere for egne ting i forumet.

Når det er sagt kan jeg ikke skjønne at ingen hiver seg over disse høytalerne, dette er en høytaler som nærmer seg high-end klassen med stormskritt. Men det som jeg synes er "løp og kjøp" er tydlighvis ikke i samsvar med hva andre synes :D
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
11.086
Antall liker
6.758
Sted
Holmestrand
Nå må dere snart slutte med alt pisspreiket rundt OHFC. Skulle nesten tro det lå misunnelse eller noe bak???

Ingen spesiell grunn til at jeg går mot dette spesifikke inlegget. Etter hvert inneholder de fleste tråder et eller annet oppgulp mot OHFC, det blir for dumt i lengden!
Det har aldri slått deg at mange tydeligvis har negative erfaringer hos OHFC?
Hvorfor i all verden skulle noen være misunnelige på dem?
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
11.086
Antall liker
6.758
Sted
Holmestrand
Audio pro er også meget bra. Både black & blue diamond spiller med svært høy kvalitet. Men min erfaring er att alt er relativt. Gode tester er ikke nødvendigvis det samme som att det er den beste høyttaleren. Elektronikken må tas med i betraktningen , og musikk - stilen/typen som spilles.Men men ,  Får du tak i ett strøkent par Blue diamond til rundt 5-6-7  tusen hadde jeg ikke nølt :D
Jeg kjøpte AP Blue Diamond v 2 så godt som uhørt. Har i ettertid vært en del rundt og hørt på ting som har vært både billigere og dyrere. Saken er at jeg bare har blitt mere fornøyd. Hadde kanskje gått for Usher om jeg skulle handlet igjen. Men den koster 2-gangen.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
;) neida, du har ikke gjort noe dumt, jeg hadde lyst til og si det selv, men syntes liksom ikke at det passet seg og reklamere for egne ting i forumet.

Når det er sagt kan jeg ikke skjønne at ingen hiver seg over disse høytalerne, dette er en høytaler som nærmer seg high-end klassen med stormskritt. Men det som jeg synes er "løp og kjøp" er tydlighvis ikke i samsvar med hva andre synes  :D  



Bra! At jeg ikke har strekt den, mener jeg... Har hatt lillebror consert 8, Konge!! Consert 11 er jo ikke værre akkurat! Og den er pen! Kona har allerede sett på den... ht altså :-/....

Får si det jeg og da; LØP OG KJØP!!

Kunne kanskje vært en artig kombo med den DUSSUN greia til 9k?



_Y
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
Har nå fått koblet opp mine Lyric 302 mk II (er ferdig innspilt av forrige eier) og det var kjekt. Kan tydeligvis finne frem plater som ikke er perfekte i lyden og kose meg også med disse igjen . Mine forrige høyttalere var litt for analytiske og kunne bli slitsomme med dårlige innspillinger.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Har nå fått koblet opp mine Lyric 302 mk II (er ferdig innspilt av forrige eier) og det var kjekt. Kan tydeligvis finne frem plater som ikke er perfekte i lyden og kose meg også med disse igjen . Mine forrige høyttalere var litt for analytiske og kunne bli slitsomme med dårlige innspillinger.
Prøv å plasser de ganske langt fra hverandre og med lite toe in. Har fungert utrolig bra her hjemme og andre plasser jeg har hørt patos. De trives også godt et stykke fra bakvegg, men det er vel likt for de aller fleste høyttalere tror jeg.
Gratulerer med glimrende høyttalere :)
 
S

stikken

Gjest
Kanskje teit forslag, men her hadde jeg ligget på lur og holdt et øye med bruktbørsen. Før du vet ordet av det har du doblet "budsjettet".
Helt enig!!! 8)
Etter at jeg startet med å kjøpe brukt kommer jeg ikke til og kjøpe nytt hvis det ikke er et alvorligt godt tilbud 8) 8).
På b.markedet dukker det opp ting hele tiden :D!!.
Tips i fra andre på forumet som vet om noen eller som har noe selv til salgs er også en god vei og gå.
Kjøpte selv "balansekontroll" til 10 lapper av ;) ....., men den er s.... ::)
Vh
S
 
S

stikken

Gjest
Prøv å plasser de ganske langt fra hverandre og med lite toe in. Har fungert utrolig bra her hjemme og andre plasser jeg har hørt patos. De trives også godt et stykke fra bakvegg, men det er vel likt for de aller fleste høyttalere tror jeg.
Gratulerer med glimrende høyttalere :)
HE HE ;)
Får du prosenter?? :eek: ;)
Vh
S
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
HE HE ;)
Får du prosenter?? :eek: ;)
Vh
S
;D Nei nei, er du gal. Har egentlig ventet litt på den komentaren, he he. Tror jeg er med patos som flageborg er med SVS 8)
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
881
Antall liker
165
Sted
Bergen
De høyttalerene dine thomand kunne jeg virkelig tenkt meg å lyttet til, men BMH som er Patos forhandler i Bergen har bare Basic og Lyric 402 inne.

Andre Patos må bestilles :-X

André
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
De høyttalerene dine thomand kunne jeg virkelig tenkt meg å lyttet til, men BMH som er Patos forhandler i Bergen har bare Basic og Lyric 402 inne.

Andre Patos må bestilles :-X

André
Er du i kristiansandsområdet så er det bare å skrike ut. Skal ha kaffen klar. :)
Det var litt dårlig av BMH faktisk. De skulle virkelig hatt symphonic 4 i demo, for den er bare sinnsyk. Hadde jeg bare hatt litt større rom. Og større forsterker. Og større lommebok. osv
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Er du i kristiansandsområdet så er det bare å skrike ut. Skal ha kaffen klar. :)
Det var litt dårlig av BMH faktisk. De skulle virkelig hatt symphonic 4 i demo, for den er bare sinnsyk. Hadde jeg bare hatt litt større rom. Og større forsterker. Og større lommebok. osv

Du har i hvertfall en flott lyttekrok, med et fint anlegg i!

Du må ta deg en tur til Knut på HFCK i morgen å lytte til JBL K2 S9800 på McIntosh elektronikk! Virkelig verdt en lytt! :D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Du har i hvertfall en flott lyttekrok, med et fint anlegg i!

Du må ta deg en tur til Knut på HFCK i morgen å lytte til JBL K2 S9800 på McIntosh elektronikk! Virkelig verdt en lytt! :D
Takk for det :)
Har allerede satt av tid til det. Har alltid likt JBL, men den nye hi-end greia med stående horn som jeg ikke husker hva heter skuffet meg stort. Sjefs partyhøyttaler, men det var vel det tror jeg.
Gleder meg til å høre K2. Og ikke minst primare a32
 
S

stikken

Gjest
;D Nei nei, er du gal. Har egentlig ventet litt på den komentaren, he he. Tror jeg er med patos som flageborg er med SVS  8)
Bare en spøk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8)
:)
Vh
S
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Nå må dere snart slutte med alt pisspreiket rundt OHFC. Skulle nesten tro det lå misunnelse eller noe bak???

Ingen spesiell grunn til at jeg går mot dette spesifikke inlegget. Etter hvert inneholder de fleste tråder et eller annet oppgulp mot OHFC, det blir for dumt i lengden!


Det er kansje en grunn til dette!!

Etter å ha brukt ca 150.000,- i den butikken forventer man en viss form for service, ikke masse løgner å nekt av garanti innenfor garantiperioden osv. "En Adyton 3B Sign har da ingen garanti!! Som alle andre high-end forsterkere må den ha en 10.000,- kr service hvert fjerde år!" Sitat Tømmervik.

Tømmervik har pratet masse løgn om meg til en god bekjent av meg..... han visste ikke at vi kjente hverandre.... alt for å rose sine egne produkter......

Hva når man ringer for å få reparert sin Wadia, og får beskjed om at Wadia er konk og ingen garanti. En annen person ringer da for å evt. kjøpe Wadia og spør om garantien vedr. W. og får beskjed om at det er null problem.

En annen gang jeg ringte den butikken, fikk jeg ca tre kvarters undervisning om den dårlige N802 for ikke å nevne de elendige Jm-Lab Utopia og Mark Levinsen etc....
 
Topp Bunn