Beste kjøp 2010

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Ikke siste platekjøp, ikke årets plater.............
Hvilke(n) plate(r) 2010 står for dere som beste kjøp siste år. Tenker så langt derifra siste års utgitte skiver (eller kanskje?). Håper det er flere "platesamlere" (sic!) enn undertegnede som jakter litt av hvert, utover Reima 1000s Sjokoladepudding, eller Riminis Vaniljesaus. Gjerne en liten anekdote bak. Nisser og dverge, bygger i berget. Alle sjangere er velkomne, inklusive blokkfløyter og bjeller.

Har et knippe plater jeg selv er ganske fornøyd med å "haie" hjem. ::)

starter som en liten taisty littlebit.
The Birdwatchers - "Mary Mary"


Fet fet popgaragelåt fra Florida, mid 60s. Har "tapt" denne så mange ganger at jeg bare måtte før jul. Det mest irriterende er at det kongelige norske postvesen "mistet" (med hentelapp i kassa) en boks med 100 singler inkludert denne 3 år siden, langt mindre enn hva jeg ga for denne ene alene. :p :p :p
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Har gjort mange gode kjøp syns jeg, men Springsteens The Promise kommer høyt på lista, en knallgod plate!

Destiny.. :)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Til tross for at jeg hadde cd'en fra før kjøpte jeg et ex. av den nye vinyl-pressingen.(ikke deluxe-boksen til en høvding)



The Rolling Stones - exile on main street (2 lp)

Ikke så rare anekdoten her,men jeg så den i den lille vinylhylla i sjappa og den skrek i mot meg : Ta meg med,ta meg med !!

Dessuten bør Stones være på vinyl.Er vel oppe i en 12-13 longplay'ere av bandet nå.

mvh. s,
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Fant denne på ebay. En meeget bra sak som jeg har spilt mye.

Det tenker jeg var litt av en anekdote. ;D





Alternative og ikke tidlige utgitte ting.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.267
Antall liker
11.009
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Beste kjøp:

Brukt vinyl, sånn som denne


og massevis med Living Stereo
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.120
Antall liker
3.892
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
U

utgatt60135

Gjest
Ikke så mange stor kjøp det siste året, men vil trekke frem tre plater som jeg ikke hadde visst om sånn uten videre.


Jeg er glad jeg fikk tak i denne gode plata og lurer på om det ikke var Townes som tipset om den? Uansett skal den personen takkes :).



Så vil jeg også få takke ErosLoveKing for denne godbiten:



Lett å bli hekta på Dolly Rocker Movement og har fått andre til å digge den.

Og så takker jeg meg selv for at jeg nesten tilfeldigvis kom over denne flotte plata:



Det er de jeg kommer på i farta foruten de lett "tilgjengelige".
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Moro med Dolly Rocker Movement, Lyngen. Skiva har satt seg i hue mitt også, og jeg har registrert at bunken med vinyl de hadde på Big Dipper forsvant ganske så fort. :)

Sånn ser forresten singelen i åpningsinnlegget ut. Rimelig strøken. :D



Neste kjøp jeg er fornøyd med, er en killer jeg har digga i mange år. Dukker opp en gang iblant, men alltid dyr. Skyldes nok mye legendestatus, og det faktum at det er en punker det virkelig ryker av. Udødeligjort på den legendariske samleserien Pebbles. Hvem sa at 60-tallet er synonymt med dansebandpop? geee

The Omens - "Searching"
 
Topp Bunn